Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksavat tienata paljon?

Vierailija
05.12.2024 |

Olen tehnyt nyt vasta 7kk 100-tuntista työviikkoa ja olen aivan poikki. Pääsisipä jo eläkkeelle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet 100 h viikkoa? Vähempikin riittää, kun sopii hyvästä kk-palkasta. 

Tämä. Suomessa ei ole mitään syytä olla työttömiä tai pienituloisia. Sen kuin vain sovitte paremmasta palkasta.

Suomessa on jo nyt 300 000 ihmistä liikaa, ja määrä tulee kasvamaan kun lisää töitä ulkoistetaan koneille ja keinotekoiselle älylle.

Ja sille hyvin kuuluisalle halpatyövoimalle eli toisin sanoen, työmaahanmuutolle. Suomi kun ottaa suurimman osan työmaahanmuuttajista kehitysmaista niin kyllähän sitä tietää millaista "osaajaa" sieltä tulee..

Oikeat ammattilaiset osaavat kyllä kiertää Suomen kaukaa (kiitos lähinnä palkka- ja verotason).

Vierailija
22/30 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon rahaa ansaitsevat ihmiset ei tee palkkatöitä.

Ovat omistajia tai tekevät työtä saadakseen omistajuutta.

Ajattelevat ja toimivat siis aivan erilaisen tiedon varassa verrattuna niihin, ketkä eivät osaa tehdä työtä ilman työsuhdetta työnantajaan,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan suhteellisen vähän vaikka teenkin fyysistä työtä n. 8h päivässä eli n. 40h viikossa + viikonloppu päivystys (hätätilanteet).

Mutta mulla onkin myös suhteellisen pienet menot, jotka ovat kaiken a ja o kun miettii pidemmän päälle. Mieheni kanssa maksetaan kaikki ns. pakollinen, kuten vuokra, ruoka ja sähkö, puoliksi. Ainoat omat pakolliset kk-menoni ovat puhelinlasku ja koirani sapuskat :D

Lisäksi olen hyvin tarkka mihin tuhlaan rahojani ja osaan myös siksi säästää hyvin. Olen saanut 7-vuodessa ihan kivan 4-5-numeroisen summan säästöön :) ja vaikka säästään niin myös tuhlaan, mutta tarkkaan harkitusti. Esim. kesäisin tykätään mieheni kanssa reissata ja mökkeillä pitkin Suomea.

Ihanaa olla velaton ja huoleton <3

Vierailija
24/30 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan suhteellisen vähän vaikka teenkin fyysistä työtä n. 8h päivässä eli n. 40h viikossa + viikonloppu päivystys (hätätilanteet).

Mutta mulla onkin myös suhteellisen pienet menot, jotka ovat kaiken a ja o kun miettii pidemmän päälle. Mieheni kanssa maksetaan kaikki ns. pakollinen, kuten vuokra, ruoka ja sähkö, puoliksi. Ainoat omat pakolliset kk-menoni ovat puhelinlasku ja koirani sapuskat :D

Lisäksi olen hyvin tarkka mihin tuhlaan rahojani ja osaan myös siksi säästää hyvin. Olen saanut 7-vuodessa ihan kivan 4-5-numeroisen summan säästöön :) ja vaikka säästään niin myös tuhlaan, mutta tarkkaan harkitusti. Esim. kesäisin tykätään mieheni kanssa reissata ja mökkeillä pitkin Suomea.

Ihanaa olla velaton ja huoleton <3

Hupsista. Kirjoitusvirhe (yllätys). Piti kirjoittaa 4:lla alkava 5-numeroinen summa. My bad! 

Eli tosiaan: EI NE SUURET TULOT, vaan pienet menot <3

Vierailija
25/30 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämässä raha vaan ratkasee niin kai tuo on sitten ihan oikein sun kaltaiselles.

Itse pidän tärkeempänä sitä omaa vapaa-aikaa ja elämästä nauttimista. Pienempi työmäärä kelpaa mieli hyvin ja palkankaan ei tarvi olla kuin sellanen että sillä ite pärjää.

Vierailija
26/30 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ilmaiseksikin tuollaisia työtunteja. Opiskelu oli paljon rankempaa kuin työelämä.

Oikeastaan siitä työnteosta joutuu jopa maksamaan, koska työttömänä "tienaisi" enemmän.

Vierailija
27/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämässä raha vaan ratkasee niin kai tuo on sitten ihan oikein sun kaltaiselles.

Itse pidän tärkeempänä sitä omaa vapaa-aikaa ja elämästä nauttimista. Pienempi työmäärä kelpaa mieli hyvin ja palkankaan ei tarvi olla kuin sellanen että sillä ite pärjää.

Valtaosa on tällaisia, joten en ymmärrä ulinaansa pienistä tuloista.

Vierailija
28/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa on tällaisia, joten en ymmärrä ulinaansa pienistä tuloista.

No miten voi maksaa menonsa jos tukia leikataan?? Suomessa on kohta rikollisuus muiden maiden tasoa kun köyhät alkavat varastaa ruokansa. Rikkaat alkavat pelätä henkensä puolesta. 

Minulla on suuri oman ajan tarve joten työtuntien lisääminen ei tule kysymykseen.

Vierailija
29/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhousvaltion aika on kohta ohi.

Vierailija
30/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jaksakaan, mutta tiedän useita jotka tekevät tuota "pakosta", kun on haukattu liian iso pala. Opintovelat niskassa, puolisolla ei töitä tai on synnytyskierteessä, pieni vuokrakämppä vaihdetaan suureen kulutaloon joka alkaa täyttyä ihmisistä, joiden materiaaliksi on ostettava vuosi vuodelta suurempi määrä muita eläimiä ja kasveja, joista kilpailee yhä suurempi joukko ja siksi hintakin nousee, samalla julkiset kulkuneuvot muuttuvat "hankaliksi" ja on ostettava oma yksityissaastutin ym ym ym...

Ja lopulta kyse on vain omista valinnoista ja niiden seuraamuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän