Kukaan ei asettunut puolelleni kun jouduin työpaikkakiusatuksi
Tuntuu pahalta miten yksin jäin. Muut sulki silmät kiusaamiselta..
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suurinosa ei ole edes huomannut koko tapahtumaa.
Varmasti huomasi
No kerro miten sen huomasi?
Vierailija kirjoitti:
Siihen voi olla joku syy, ettei kiusatun puolelle asetu kukaan.
Yleisin kai ettei uskalla koska pelkää joutuvansa itse kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Itsekkyys, tai ollaan niin sokeita, ettei huomata. Empatian puute.
Minä keskityn töihin enkä huomaa, jos ympärillä tapahtuu jotain. En käy kahvilla enkä seurustele työkavereiden kanssa.
Muistuttaa entisajan työpaikkahuumoria. "En tiedä mitään, olen vain töissä täällä."
Vierailija kirjoitti:
Muut alkavat välttää kiusattua etteivät joutuisi itse samaan tilanteeseen. Itse olisin kiusatun puolella kun olen kokenut samaa.
Sama. Itse jouduin tähän työpaikkaan tullessani kiusaajien hampaisiin ja selvisin siitä, joten todellakin olisin kiusatun puolella. Minä taas selvisin, koska yksi aiemmista uhreista osoitti minulle tukensa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat aikamoisia pelkureita. Siinä syy.
Mieluummin elävä pelkuri kuin kuollut sankari.
Johto luo omala toiminnallaan työpaikan kulttuurin. Jos kulttuuri osoittaa, että on ok esim.olla tervehtimättä tai muulla tavoin välttää täysin normaaleja käytössääntöjä, niin eihän kukaan pidä huonoa käytöstä silloin epänormaalina.
Jos johto sallii huonon käytöksen, niin silloin muut myötäilevät. Olisi kiusaajankin edun mukaista puuttua ja lopettaa huono käytös samantien. Jonkun vain pitäisi eka tajuta, että mitä on huono käytös.
Pitkälti on kyse sivistymättömyydestä.
Ei ole kyse, että joku on vain heikompi. Yhteiskunta ja yhteisö on tasan, niin sivistynyt kuin kuinka hyvää huolta se pitää kaikista heikoimmista.
Se että joku on kiusaaja, aiheuttaa kiusaamisen. Muut kuin kiusaajat eivät triggeröidy samalla tavalla jostain "ärsyttävästä" piirteestä tai tavasta tai mistälie.
Muutenhan koko suomi olisi yhtä tappelua!
Eli kiusaamisen juurisyy on kiusaajan paskuus.
Muutenkin aika outo ajatus, että kiusaaja on kiva ja reilu kaveri, joka vain jonkin toisen ihmisen ärsyttävän piirteen vuoksi muuttuu jekyll/hyde- tyylisesti sadistiseksi piruksi!
Kuka oikeasti uskoo tähän?(paitsi tietysti kiusaajat itse)
Näinhän se yleensä menee huonoissa ja toimimattomissa työyhteisöissä, että yksi otetaan syntipukiksi kantamaan työyhteisön ahdistusta ja pahaa oloa. Kaikesta voi syyttää syntipukkia ja tästä tulee surkean työyhteisön yhteistä viihdettä tiivistäen tätä säälittävää joukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se yleensä menee huonoissa ja toimimattomissa työyhteisöissä, että yksi otetaan syntipukiksi kantamaan työyhteisön ahdistusta ja pahaa oloa. Kaikesta voi syyttää syntipukkia ja tästä tulee surkean työyhteisön yhteistä viihdettä tiivistäen tätä säälittävää joukkoa.
Eikö tuo ole sairasta. Miksi noin toimitaan
Vierailija kirjoitti:
Johto luo omala toiminnallaan työpaikan kulttuurin. Jos kulttuuri osoittaa, että on ok esim.olla tervehtimättä tai muulla tavoin välttää täysin normaaleja käytössääntöjä, niin eihän kukaan pidä huonoa käytöstä silloin epänormaalina.
Jos johto sallii huonon käytöksen, niin silloin muut myötäilevät. Olisi kiusaajankin edun mukaista puuttua ja lopettaa huono käytös samantien. Jonkun vain pitäisi eka tajuta, että mitä on huono käytös.
Ei ole kyse, että joku on vain heikompi. Yhteiskunta ja yhteisö on tasan, niin sivistynyt kuin kuinka hyvää huolta se pitää kaikista heikoimmista.
Sano tuo kokoomukselle ja minioneilleen!
Tässä suhteessa ihminen on aika samanlainen laumassa kuin apina. Sama tapa arpoa sosiaalinen nokkimisjärjestys - kuka sukii ketä ja kuka ajetaan ulkopuolelle. Harva vaan muistaa tämän perimmäisen analogisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Mistä heikoimmista?
Et ole yksin. Mä oon kärsinyt samasta onkelmasta jo vuosia, alkaen tokan luokan joulun jälkeen, nyt oon 48v vammainen nainen. Eikä mukaan oo kukaan puolustanut ikinä. Ei edes oma äiti, saati sitten isä eläessään. Ja sama kiusaaminen vaan jatkuu aina vain. Kun yks kiusaaja lähtee, seuraava o jo tulos ovella. Yks hullu muija kävi muhun oikeen käsiksi, yritti repiä vaatteitani, ne kestivät, onneksi, löi, hakkasi ja laukoi oikeen olan takaa kaikkea pjaskaa.......ihan vaan yhden typerän imurivuoron takia !!! Et o mukamas sen vuoro, vaikken ollu edes aloittanut omaani. Se hullu ei voinu odottaa yhtään.......ja sit se otti viel (melkein !!) koko imurin multa pois.........väkisin ! Tein siitä rikosilmoituksen, kaksikin, mutta aina sama tulos: ei riitä mihinkään, ku ei oo mukamas todistajia, oli yks, tosin se oli selin meihin.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Itsekkyys, tai ollaan niin sokeita, ettei huomata. Empatian puute.
Minä keskityn töihin enkä huomaa, jos ympärillä tapahtuu jotain. En käy kahvilla enkä seurustele työkavereiden kanssa.
Muistuttaa entisajan työpaikkahuumoria. "En tiedä mitään, olen vain töissä täällä."
Minä keskityn töihin enkä työkavereiden välisiin suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos asettuu kiusatun puolelle, voi itsekin päätyä kiusatuksi.
Kerro miten tämä kiusaaminen näkyy? En ole koskaan nähnyt mitään työpaikkakiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisellä ilmoituksella ei ole mitään merkitystä, kun tilanteen yksityiskohtia ei valoteta ollenkaan. Kyse voi olla täysin subjektiitivisesta kokemuksesta, jota kukaan muu ei näe ollenkaan samalla tavalla. Tai sitten pelkkä provo tietysti.
Eikös kaikki tässä maailmassa ole subjektiivisia kokemuksia? Eihän muuten voisi määritellä mitään:DD
Eivät analysoi tilannetta. Eivätkä huomaa.
Omassa duunissa jengi ei huomannut hypomaanisen ihmisen käytöstä. Eikä usein huomaakaan. Kun ovat muutaman päivän jäätävän tehokkaita. Kun tällainen ihminen on kuitenkin kiusaaja. Manipuloi ja syrjii työyhteisössä. Outoa käytöstä nähdään ja ihmetellään. Mutta ei analysoida.
Löin nyrkin pöytään, käski painua vit.... ja kuuntelin radiota kuulokkeet päässä lopun 3 kuukautta. Suunnittelin koko jutun ja tiesin. Että painu vit.. karjaisusta tyyppi juoksee heti esimiehelle itkemään.
Kerroin kaiken. Ja sanoin että kyl tässä 3 kk menee sen kahjo kanssa vaikka päällään seisten.
Otan ennemmin lopputilin, kuin katson kiusaamista duunissa. Yhdellä karjaisulla sain olla rauhassa.
Osa pelkää, että joutuu itsekin kiusatuksiksi.