Kukaan ei asettunut puolelleni kun jouduin työpaikkakiusatuksi
Tuntuu pahalta miten yksin jäin. Muut sulki silmät kiusaamiselta..
Kommentit (84)
Sama juttu tapahtui, kun jouduin ammattikorkeassa koulukiusatuksi.
Siihen voi olla joku syy, ettei kiusatun puolelle asetu kukaan.
Ehkä sitten olisi syytä katsoa peiliin jos sama toistuu jatkuvasti.
Olitko kenties väärässä, kun kukaan ei ollut puolellasi? Ja kiusaaminen oli, että pomo käski tehdä töitä eikä vauva-palstailla?
Tämmöisellä ilmoituksella ei ole mitään merkitystä, kun tilanteen yksityiskohtia ei valoteta ollenkaan. Kyse voi olla täysin subjektiitivisesta kokemuksesta, jota kukaan muu ei näe ollenkaan samalla tavalla. Tai sitten pelkkä provo tietysti.
Ihmiset ovat aikamoisia pelkureita. Siinä syy.
Naisvaltainen ala veikkaisin. Itsellä sama kokemus.
Muut alkavat välttää kiusattua etteivät joutuisi itse samaan tilanteeseen. Itse olisin kiusatun puolella kun olen kokenut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein vahingonilo ja sadismi. Usein myös pelkuruus. Toisinaan harvemmin aito välinpitämättömyys.
Varmaan suurinosa ei ole edes huomannut koko tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Itsekkyys, tai ollaan niin sokeita, ettei huomata. Empatian puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Itsekkyys, tai ollaan niin sokeita, ettei huomata. Empatian puute.
Minä keskityn töihin enkä huomaa, jos ympärillä tapahtuu jotain. En käy kahvilla enkä seurustele työkavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On. Yleensä kun esihenkilö on tämä kiusaaja, niin nuolevat hänen petään.
Yleisintä on sosiaali-ja hoitoaloilla.
Jos haluaa kilttinä kiusatuksi, nii tuonne vain töihin!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suurinosa ei ole edes huomannut koko tapahtumaa.
Varmasti huomasi
Näin se valitettavasti monesti menee. Monella työpaikalla vallitsee sadistinen ilmapiiri, johon juuri esihenkilö on syypää.
Esihenkilöillä on omat suosikit. Siihen piiriin kuuluvat myötäilevät tätä sirkusta.
Osa on töissä tekemässä vain töitä, eikä halua sekaantua yhtään mihinkään. Osa pelkää oman aseman puolesta. Osa on kiusaajan puolella eli näkee jonkun oikeutuksen kiusaamiseen. Osa ei tunnista kiusaamiseksi ollenkaan vaan joksikin muuksi, kuten johtamiseksi. Osa haluaa olla nökemättä ettei tarvitse osallistua. Onhan näitä.
Mä yritän töissäni tehdä vain työni ja olla muuten töysin näkymätön. Pääsee niin paljon helpommalla ja saa ola rauhassa. En siis osallistu kivoihin enkä ikäviin asioihin. Sekoilkoon keskenään. Elämäni on työn ulkopuolella. Ja työsuojelunhan kiusaamiseen pitäisi puuttua.
Näin siinä usein käy