Suomessa yleensä ensitreffeillä kumpikin maksaa omat ruokansa
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010875683.html
Tuossa Me Naisten artikkelissa/haastattelussa kerrotaan, että kun näyttelijä Samuli Vauramo 10 vuotta sitten opiskeli näyttelemistä Los Angelesissa, pyysi hän nykyistä vaimoaan Brittnietä treffeille illalliselle ravintolaan. Siellä Samuli pyysi tarjoilijaa laittamaan laskun puoliksi. Vaimo Brittnie kertoo, että hän oli siitä kovin yllättynyt, kun yleensä USA:ssa mies aina tarjoaa naiselle ensitreffeille. Hän kotona hämmästeli asiaa ruotsalaiselle kämppikselleen, joka totesi, että se on Pohjoismaissa ihan normaalia.
Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että jos mies tietää, että siihen naisen kotimaan kulttuuriin kuuluu se, että mies maksaa, niin jos se mies on oikeasti tosi kiinnostunut naisesta, niin on hyvä ymmärtää se, että se nainen ei tykkää siitä, jos joutuu omat ruuat/kahvit maksamaan treffeillä. Esimerkiksi jos vaikka suomalainen insinööriopiskelijamies pyytää treffeille Suomessa vaihdossa olevan venäläisen opiskelukaverin, niin on nyvä käsittää se, että se venäläinen nainen odottaa miehen maksavan treffeille, koska se kuuluu venäläiseen kulttuuriin. Ja jos mies ei tarjoa, niin on hyvin mahdollista, että se nainen ajattelee, että "olipa epäkohtelias mies, en halua ikinä enää tavata häntä".
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei miehen kannata antaa tarjota mitään, koska he olettavat, että pillua pitää silloin antaa.
Valitettavasti tämä tasa-arvo ei sitten miehillä päde parisuhteissa- naiset edelleen tekevät enemmän kotitöitä, ja uhraavat oman uransa miesten uran ja perheen edestä, vastaavat lapsista ja heidän menoista.
Valitettavasti meillä on valtavasti naisia, jotka typistävät itsensä lapsen asemaan. Ikään kuin he olisivat tahdottomia olentoja vailla vastuuta miten heitä kohdellaan.
Uhrius on suloinen ja tavoiteltu olotila. Et ole kenellekään velkaa, mutta koko maailma on sinulle velkaa. Voit olla täysin itsekäs luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä ilonen että Suomessa ei ole machokulttuuria eikä naisten alistamista ja esineellistämistä läheskään tässä mittakaavassa kun muualla maailmassa.
Se että mies maksaa on osoitus siitä että nainen ei ole muka kykenevä asioiden hoitoon ja laskujen maksuun. Naisen alistamista. Nainen tekee tässä kohtaa sitä myös itse. Sekä mies että nainen voivat harjoittaa naisvihaa.
Jos mies haluaa tarjota, en usko että yhdelläkään naisella tänä päivänä käy mielessä, että mies kuvittelisi ettei nainen ole kykenevä itse maksamaan. Itse pidän tarjoamista kauniina eleenä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei miehen kannata antaa tarjota mitään, koska he olettavat, että pillua pitää silloin antaa.
Valitettavasti tämä tasa-arvo ei sitten miehillä päde parisuhteissa- naiset edelleen tekevät enemmän kotitöitä, ja uhraavat oman uransa miesten uran ja perheen edestä, vastaavat lapsista ja heidän menoista.
Useimmat suomalaiset miehet ovat
perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa yhdessä. Siltikin, Suomessa miestä
syytetään kaikesta ja naista ei oikein mistään. Kaikki
parisuhteen ongelmat on miehen syytä.
Ja miehet on vain pillunperässä.🥱
Tehkää selvä peli ja kakistelematta pyydättekaksi laskua. Ei se muuten käy. Kalliiksi tulee miehille maksaa toisten ruokalaskuja. Ja ylipäätään kun menet teatteriin tai ostat jäätelöä. Jokainen maksaa oman laskunsa tai sitten ei ota jäätelöä.
Minulle venäläinen uranainen on kerran tarjonnut kahvin. Suomalainen nainen ei ole koskaan tarjonnut minulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää selvä peli ja kakistelematta pyydättekaksi laskua. Ei se muuten käy. Kalliiksi tulee miehille maksaa toisten ruokalaskuja. Ja ylipäätään kun menet teatteriin tai ostat jäätelöä. Jokainen maksaa oman laskunsa tai sitten ei ota jäätelöä.
Tämä on ollut normaali suomalainen meininki. Nykynaiset haluaisivat elää kuin 50-luvun amerikkalaisnaiset. Ei kannata mennä takapakkia. Muuten löytää itseensä nyrkin ja hellan välistä. Toki saa silloin tällöin ilmaiset sapuskat.
Vierailija kirjoitti:
En hetkeäkään katselisi miestä joka pyytää treffeille ravintolaan ja laskun tullessa aletaan laskemaan kuinka monta ranskista toinen söi enemmän.
Eihän kukaan mistään ranskalaisten laskemisesta ole puhunutkaan jos kumpikin maksaa sen mitä tilasi.
Ekat treffit kannattaa sopia kyl ihan vaan kahvilaan, että näkee kuin paljon naisen valokuvissa on filttereitä päällä. Iha sama vaik maksais kahden kaffet ja bullat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen kuuluu tarjota. Kyllä se vain valitettavasti on niin, että ennen veneet oli puuta ja miehet rautaa, nylyään valitettavasti täysin toisinpäin. Miehet huutavat hellyyttä, tasa-arvoa ja kohtuutta niin parisuhteissa kuin yleisestikin. Pelottaa, että millainen vellihousujen sukupolvi Suomeen on kasvamassa. Miehissä siis, naisillehan se on tragedia
Hyi. En mä ainakaan mitään rautamiestä halua, hellyyttä ja tasa-arvoa todellakin.
Sellainen mies ei sinua sängyssä tyydytä tai varkaiden edessä puolusta. Häntä katsos ahdistaa ja sen jälkeen tarviikin tukijaa ja lohtua. Mieti vielä tarkkaan, että haluatko tuollaisen riesaksesi.
Kyllä mä olen kiitos vaan ollut seksissä erittäin tyydytetty. Mitään varkaiden edessä puolustamista en kaipaa. Ja aivan varmasti tarjoan tukea ja lohtua ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen kuuluu tarjota. Kyllä se vain valitettavasti on niin, että ennen veneet oli puuta ja miehet rautaa, nylyään valitettavasti täysin toisinpäin. Miehet huutavat hellyyttä, tasa-arvoa ja kohtuutta niin parisuhteissa kuin yleisestikin. Pelottaa, että millainen vellihousujen sukupolvi Suomeen on kasvamassa. Miehissä siis, naisillehan se on tragedia
Hyi. En mä ainakaan mitään rautamiestä halua, hellyyttä ja tasa-arvoa todellakin.
Sellainen mies ei sinua sängyssä tyydytä tai varkaiden edessä puolusta. Häntä katsos ahdistaa ja sen jälkeen tarviikin tukijaa ja lohtua. Mieti vielä tarkkaan, että haluatko tuollaisen riesaksesi.
Millä logiikalla mies, joka on hellä ja tasa-
Mutta takapiruna voi tulla myös se, että hän vaatii tasa-arvoista suhdetta, eli että hän saisi myös sielunhoitoa ja tukea vaikeisiin hetkiin, eikä kykenisi niitä ratkomaan itsenäisesti. Tulee vain hyvin surullinen kuva miehestä, jos taantuu tuolle tasolle. Se säälittää etenkin naisten näkökulmasta. En usko, että sellaisesta miehestä on kovin moneen asiaan, huolehtimaan perheestä tai toisen osapuolen roolista.
Mitä ihmettä sä sekoilet? 😂 Takapiruna? Totta kai suhteeseen kuuluu "sielunhoito" ja tuki vaikeisiin hetkiin puolin ja toisin, eikä kenenkään tarvitse pystyä ratkomaan kaikkea itsenäisesti yksin. Mä en yhtään nyt sääli itseäni sen takia, että mun kumppani on inhimillinen ihminen, ja että meillä on tasaveroinen, rakkautta, hellyyttä ja molemminpuolista tukea sisältävä parisuhde. Kuulostaako teistä muista naisista kauhealta tällainen?
Minua häiritsi deittailuikäisenä se että varsinkin ulkomaalaiset miehet halusivat aina tarjota. Jos olisin suostunut siihen että mies olisi tarjonnut koko illan ja olisimme päätyneet harrastamaan seksiä olisin tuntenut itseni huo**ksi. Jos olisin kieltäytynyt seksistä olisin tuntenut itseni huijariksi. Lähdin usein menemään deittitilanteesta aikaisin kotiin hämmentyneenä. Minusta suomalainen tyyli missä kumpikin maksaa oman ravintolalaskunsa on mukavampi.
Jos tuntuu pahalta tarjota, ja on epävarma, pitäisikö tarjota, niin ensitreffeillä ei ole pakko mennä syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhealta kuulostaa, myös miehestä. Ikävä kuulla että tuollaisia parisuhdeihanteita vielä on. Ne eivät voi päättyä kuin huonosti.
Niin, naisilta itseltään ei ole tarpeen tiedustella, samastuuko hän näihin käsitteisiin, että nainen on uhri! Mikä on sinänsä huvittavaa, ettei nykyään kissaakaan saa sanoa kissaksi kysymättä kissalta, kokeeko se olevansa kissa.