Koetko ihmiset ilkeinä?
Onko muilla ihania ihmisiä ympärillä? Itse saan vaan lähinnä ilkeilyä ihmisiltä. Itse en tykkää ilkeillä.
Kommentit (49)
Pahoina. Koen ihmiset syvästi pahoina ja varjoisina olentoina, joissa joskus - hyvin harvoin- on pyyteettömiä valoheijastuksia.
Mukavien ihmisten seurassa on mukavaa. Ihmiset tuppaavat tekemään monesti johtopäätelmiä jotka näennäisesti vaikuttavat ihan loogisilta kuten vaikka amerikassa suuri buumi salaliittoteorioilla. Täytyy kyetä erottamaan faktat fiktiosta. Voi olla että ihmisellä on jokin hahmotushäiriö ja ei siten ymmärrä mikä on todenperäistä. Jatkuvat negatiiviset kokemukset esim voivat johtaa siihen ettei enää kykene luottamaan ja uskomaan ihmisten hyvyyteen. Mieli ohjailee tarkkaavaisuuttamme mikä on selviytymiskeino, mitä paremmin opimme tunnistamaan tunteemme sitä paremmin kykenemme hallitsemaan niitä.
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61 vuoden elämänkokemuksellani n. 80% ihmisistä on pahoja/kiusaajaluonteisia, mukavia on 10-19% ja todellisia empaatikkoja ehkä 1%. Ei ole tätä maailmaa reilulle ja mukavalle ihmiselle rakennettu.
Aika synkkää jos näin on.
En ajattele että ihmiset, ainakaan iso osa olisi joko tai.
Työelämässä kun on jossain pidempään niin välillä ihmiset ovat happamia ja välillä mukavia. Eikä tarvitsekaan esittää superkivaa. Yhtäkään empaatikkoa en kaipaa lähelleni.
Netissä taas sanotaan hyvinkin suoraan ja olen miettinyt tuon myös omalta kohdaltani että pitää osata lukea suoruutta, myös julmaa tekstiä. Kun sen tarkoitus on selvästi hyvä eli osoittaa epäkohtia. Pehmeä löpinä ei pure kun herätellään. Aikamme on kuitenkin ihan täynnään eriasteista passivointia ja uneenvaivuttamista.
Livenä ihmiset ovat etäisiä, mutta jokseenkin mukavia. Uskon että valtaosa keskittyy omaan elämään eikä niin ajattele toisia, siksi välillä sanovat jotain ajattelematonta. Lähipiirissä on onneksi ihania, kilttejä ihmisiä. Netissä sen sijaan hämmästyn usein ihmisten aggressiivisuutta. Ihan neutraalissakin yhteydessä saadaan riita aikaiseksi, ja ihmettelen mistä edes kumpuaa halu mollata muita. Eivät ihmiset täällä tai vaikkapa Instassa ole minulle niin merkittäviä, että tekisi mieli haukkua tai suhtautua vihamielisesti.
Jotkut on. Mutta ennemminkin pidän isoa osaa pinnallisina typeryksinä. Esilletyrkyttäytyjä-lammaslauma, jotka määkii ja säntää joka suuntaan jokaisen idolinsa ja tredin ohjaamina, joille ajatukset annetaan valmiina, joilla sitten "pädetään" ja tuputetaan eteenpäin vailla kyseenalaistamista ja kritiikkiä, oli ne kuinka typeriä tai vahingollisia tahansa.
Hei, ei se "tähtipöly" tartu. Eikä älykkyys. Vain älyttömyys nykyään. Erittäin tarttuvan tartuntataudin tehokkuudella. Globaalin digin/somen sätkynuket.
Ei ilkeitä. Jossain tapauksissa hyvin kapeakatseisia. Tähän yhdistyy yleisesti myös voimakkaat mielipiteet, eikä tuo korreloi mitenkään koulutuksen tai aseman kanssa.
Suomessa osalla on tapa takertua aina muiden sanoihin (vaikka sanoisi että kukka kasvaa niityllä) tai tullaan nälvimään. Mitään ei saisi sanoa, ilman että joku roikkuu siinä ja arvostelee, luulee asioita. Se on outoa. Sitten jos joku sanoo takaisin kiusaajille, sitä pidetään "hulluna". Se vika voi olla siinä nälvijä-roikkujassa. En käsitä.
Ovat yleensä ilkeitä, pikkumaisia ja tyhmiä. En millään tahdo tätä oppia vaikka ikää ja elämänkokemusta on kertynyt. Aina ihmetyttää kun näitä tulee eteen. Lisäksi nämä ottavat itseensä ihan oudotkin asiat ja siunailevat muiden elämää.
Ei voi sillä tavoinkaan itse elää etteikö olisi muiden ihmisten kanssa missään tekemisissä. Silloin mukaan tulee kaikkia ihmistyyppejä.
Olen totaalisen pettynyt ihmisiin. Erakkona elän nyt. Olen aina ollut ahkera, tavallinen ja kunnon kansalainen. Silti haukuttu ja arvosteltu. Ruokaakaan en kuulemma osaa laittaa. En kersku yksinkertaisilla asioilla, niin luullaan, etten mitään tee.
En ole tekemisissä ilkeiden ihmisten kanssa irl, mutta täällä niitä kuitenkin on. Ignooraa vaan ne.
- n68v -
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
61 vuoden elämänkokemuksellani n. 80% ihmisistä on pahoja/kiusaajaluonteisia, mukavia on 10-19% ja todellisia empaatikkoja ehkä 1%. Ei ole tätä maailmaa reilulle ja mukavalle ihmiselle rakennettu.
Kyllä sen voin melkein itsekin varmistaa, suurin osa on tietysti mulkkuja selän takana, etenkin nykyään.
eri
Ilkeys on ihanaa, pidän sitä mahtavana, rakastan myös vahingoniloa!
Vierailija kirjoitti:
Ilkeys on ihanaa, pidän sitä mahtavana, rakastan myös vahingoniloa!
T kokoomusta äänestävä Audikuski
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattele että ihmiset, ainakaan iso osa olisi joko tai.
Työelämässä kun on jossain pidempään niin välillä ihmiset ovat happamia ja välillä mukavia. Eikä tarvitsekaan esittää superkivaa. Yhtäkään empaatikkoa en kaipaa lähelleni.
Netissä taas sanotaan hyvinkin suoraan ja olen miettinyt tuon myös omalta kohdaltani että pitää osata lukea suoruutta, myös julmaa tekstiä. Kun sen tarkoitus on selvästi hyvä eli osoittaa epäkohtia. Pehmeä löpinä ei pure kun herätellään. Aikamme on kuitenkin ihan täynnään eriasteista passivointia ja uneenvaivuttamista.
Olet jossain ihmeellisessä ruususen unessa jos kuvittelet että kusipäisyys olisi jotain huonolla tuulella olemista tai suorapuheisuutta. Ei todellakaan. Kusipäisyys on mm sitä, että juorutaan ilkeitä selän takana, ollaan vahingoniloisia, kyykytetään ja alennetaan muita ihmisiä aina tilaisuuden tullen, ollaan alentuvaisia ja sanotaan kaikenlasia asioita vain jotta jollain olisi vähän huonompi olla, puretaan omaa pahaa ja sitä hyvääkin oloa kuormittamalla tieten tahtoen muita ihmisiä kiusallaan, kiusataan suoraan, epäsuoraan tai otetaan siihen passiivisesti osaa, jätetään ihan vasiten auttamatta apua tarvitsevaa Jne jne. listaahan voisi jatkaa helvetin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen totaalisen pettynyt ihmisiin. Erakkona elän nyt. Olen aina ollut ahkera, tavallinen ja kunnon kansalainen. Silti haukuttu ja arvosteltu. Ruokaakaan en kuulemma osaa laittaa. En kersku yksinkertaisilla asioilla, niin luullaan, etten mitään tee.
Samoin. Arvostelua ja vähättelyä tullut koko iän ihan tarpeeksi. Haukkumista ulkonäöstä ja tekemisistä, vaikka kuinka on ahkeroinut ja yrittänyt. Väkisin on yritetty leimata idiootiksikin ja vaikka miksi. Sukulaisiaan ja naapureitaan ei voi valita, mutta onneksi etäisyyttä voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Sivistymättömät on ilkeitä, sivistyneet kivoja. Se on niinku 90%-10%.
1902 syntynyt mummoni ( 1987) ei ollut käynyt kuin kiertokoulun ja sanojensa mukaan senkin väärään suuntaan. Kuitenkaan sen sydämellisempää ja sielultaan sivistyneenpää toista en tiedä.
- n68v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistymättömät on ilkeitä, sivistyneet kivoja. Se on niinku 90%-10%.
1902 syntynyt mummoni ( 1987) ei ollut käynyt kuin kiertokoulun ja sanojensa mukaan senkin väärään suuntaan. Kuitenkaan sen sydämellisempää ja sielultaan sivistyneenpää toista en tiedä.
- n68v -
Siis kuolinvuosi 1987. Ristiemoji ei näkynyt.
- n68v -
En, tosi harvoin tapaa ilkeitä ihmisiä.