Onko pörssisähköasiakkuus tyhmyyden huipentuma?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä taas besserwisserit toistelevat kuinka fiksuja ovat ja kuinka tyhmiä muut ovat. Minulla on kahden vuoden määräaikainen, kiinteähintainen sopimus, ja olen siihen tyytyväinen. Minua ei kiinnosta kytätä paljonko sähkö maksaa klo 4 aamuyöllä eikä kiinnosta pätkääkään, minkälaisia sopimuksia muilla on. Ainoa mitä seuraan on oma sähkön kulutus.
No niin näköjään, kun lasket sähkön hintoja ja kommentoit jokaiseeen sähkösopimuksia edes kaukaisesti sivuavaan ketjuun, kuinka sinä et jaksa
Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Sanoinko jotakin laskemisesta, kommentoinnista, jaksamisesta? No en. Päinvastoin. Lähinnä huvittuneena luen joskus näitä besserwissereitä, jotka ovat niin täynnä omaa erinomaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuodesta pörssisähköläiset pääsevätkin jo kyttäämään 15min välein muuttuvaa hintaa ja mittarit menee vaihtoon. Ei mene varmaan montaa vuotta kun pörssisähköä hinnoitellaan jo minuutin välein vaihtuvilla taksoilla.
Miksi pitäisi vartin välein kytätä ? 😅 Riittää kun kerran päivässä katsoo, jos on huonomuistinen, voi kirjoittaa vaikka lapulle, tai printata hinnat
Ei taida paljon järki päätä huimata siellä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, latasin negatiivisen pörssisähkön aikana kaikki suurakut täyteen. Sain siitä siis myös rahaa, jonka tyhmä kiinteän sopimuksen asiakas maksoi. Nyt puran akkuja valoihin ja maalämpöpumppuun.
Kyllä pörssisähkö on paras!
Suurakut on peruskuluttajalla kielettyjä.
Misä niin väitetään? Jossain määriksien face-ryhmässäkö. Yhyy ei saa säästää sähkönhinnassa
Ei todellakaan ole. Kaverillakin 7 kpl suurakkuja . Sai vielä melkein ilmaiseksi todella vähän käytettyinä, käyttöikää vielä yli 10 vuotta
Vierailija kirjoitti:
On. Hoetaan vuoden keskihintaa, eikä tajuta että kesällä on halpaa koska sähköä ei kulu. Ja talvisin maksetaan ylihintaa, kun sitä sähköä kuluu.
Joopa joo.
MINUN vuoden keskihintani on ollut 4.27 snt/kWh (200.25€ / 4687kWh) 12 kk:n ajanjaksolla marraskuu 2023 - lokakuu 2024. Päälle sitten vielä 2.50€/kk, mutta sitähän ei tavata laskea kilowattituntihintaan mukaan.
Mitenhän olisin saman määrän sähkö halvemmalla saanut?
Kertooko joku kuinka paljon on ne siirrot ja perusmaksut. Ne sitä laskua nostaa, eikä pelkkä pörssisähkö.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön käyttäjiä löytyy varmaankin sekä tyhmiä, että viisaita ja siltä väliltä. Tyhmä on se, joka ei sitten virittele kaikkia vermeitä kotona haistelemaan halvat ajat, vaan ottaa itse stressiä koko ajan siitä, että sähkö on välillä tosi kallista. Viisas virittelee vermeet lukemaan jatkuvasti pörssisähkön hintoja ja pistää ne säätämään sähkölaitteiden ja lämmityksen toimintaa hintojen mukaan. Laiska, kuten minä ottaa kiinteän sopparin (niitä kun on saanut kohtuuhinnalla tänä vuonna) talveksi, niin ei tarvitse stressata hinnoista, eikä opiskella tuota virittelemistä (olen mä salaa jo vähän tutustunut, kun vähän houkuttelisi sellainekin).
Minun ei ole muuta tarvinnut viritellä kun omaa päätäni, että laitan pesukoneet päälle silloin kun on halpaa.Lattialämmitys automaattisesti yöllä päällä, vesi läpiää yöllä, kiuas myös ( Ainavalmis kiuas) Ilp ei paljoa vie virtaa, harvoin siihen puutun.Hyvin eristetty talo pysyy tarvittaessa vähän aikaa lämpimänä ja onhan minulla kovilla pakkasilla lisänä takka olohuoneessa, omilla puilla lähes ilmaista lämpöä saa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuodesta pörssisähköläiset pääsevätkin jo kyttäämään 15min välein muuttuvaa hintaa ja mittarit menee vaihtoon. Ei mene varmaan montaa vuotta kun pörssisähköä hinnoitellaan jo minuutin välein vaihtuvilla taksoilla.
Miksi pitäisi vartin välein kytätä ? 😅 Riittää kun kerran päivässä katsoo, jos on huonomuistinen, voi kirjoittaa vaikka lapulle, tai printata hinnat
Ei taida paljon järki päätä huimata siellä 😁
Kerran kun katsoo niin riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskihinta tänä vuonna tähän menessä 6,63kwh.
Keskihinta jokaisella kuluttajalla erilainen. Laskun suuruuteen vaikuttaa se mihinkä aikaan sitä sähköä on käytetty.
Päivällä käytettävät hellat ja pesukoneet vievät lopulta aika vähän virtaa joten ei se taviksen sähkönkulutus painotu mitenkään päivään jolloin on yleensä kalliimpaa.
Varsinkin veden lämmitys on yksi iso sähkön kuluttaja se tapahtuu käytännössä aina öisin.
Älkää nyt pörssisähkö piikillä kahvikeitto vaivaiset 3-4 senttiä kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hintojen kyttääminen joka ikinen päivä, paleleminen, paskaisissa vaatteissa kulkeminen tai pesukoneen pyörittäminen keskellä yötä, aamukahvin väliin jättäminen, juu kyllä sanoisin että todella vahvasti tyhmyyden puolella menee pörssisähköilijä.
😅🤣 Eipä ole tarvinnut palella, nytkin on 24 lämmintä olohuoneessa ja muissa tiloissa, jossa oleskelen . Hyvin eristetty talo säilyttää lämmön, lattialämmitys yöllä, ilp ja kun pakkaset tulevat laitan päivällä takkaan tulen, koska olen päivällä kotona. pesukoneetkiN osaavat pestä illalla, yöllä, aikaisin aamulla sekä MIINUSHINTAISINA tunteina
Niin, ei siihen kulu kuin minuutti, kun katsoo vuorokauden tuntihinnat netistä. Oma keskihinta esim.
Omakotitaloista on kyse enimmänkin. Kerrostaloissa paahdetaan täysillä 24 astetta ja kesällä jäähdytetään.
1998 jälkeen rakennetut talot homehtuvat tai tunkkaantuvat jos ei ole jatkuvaa tasaista lämmitystä.
Jos kulutus on 6000-9000 kilovattia vuodessa 112 neliön omakotitalossa niin luulen, että ollaan vain talvikuukausina huonolla kun sähkö on silloin muutenkin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Hoetaan vuoden keskihintaa, eikä tajuta että kesällä on halpaa koska sähköä ei kulu. Ja talvisin maksetaan ylihintaa, kun sitä sähköä kuluu.
Joopa joo.
MINUN vuoden keskihintani on ollut 4.27 snt/kWh (200.25€ / 4687kWh) 12 kk:n ajanjaksolla marraskuu 2023 - lokakuu 2024. Päälle sitten vielä 2.50€/kk, mutta sitähän ei tavata laskea kilowattituntihintaan mukaan.
Vähän on, mutta mikä asumismuoto? Ja kuinka suuri on ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hintojen kyttääminen joka ikinen päivä, paleleminen, paskaisissa vaatteissa kulkeminen tai pesukoneen pyörittäminen keskellä yötä, aamukahvin väliin jättäminen, juu kyllä sanoisin että todella vahvasti tyhmyyden puolella menee pörssisähköilijä.
😅🤣 Eipä ole tarvinnut palella, nytkin on 24 lämmintä olohuoneessa ja muissa tiloissa, jossa oleskelen . Hyvin eristetty talo säilyttää lämmön, lattialämmitys yöllä, ilp ja kun pakkaset tulevat laitan päivällä takkaan tulen, koska olen päivällä kotona. pesukoneetkiN osaavat pestä illalla, yöllä, aikaisin aamulla sekä MIINUSHINTAISINA tunteina
Niin, ei siihen kulu kuin minuutti, kun katsoo vuorokauden&nbs
"Omakotitaloista on kyse enimmänkin. Kerrostaloissa paahdetaan täysillä 24 astetta ja kesällä jäähdytetään.
1998 jälkeen rakennetut talot homehtuvat tai tunkkaantuvat jos ei ole jatkuvaa tasaista lämmitystä."
Korjaan ainakin - 80 luvulta lähtien rakennetut talot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Vähän on, mutta mikä asumismuoto? Ja kuinka suuri on ?
Omakotitalo, 135 m^2, kaukolämpö, sähkösauna.
Tuossa on mukana viime vuoden Black Friday. Kun se kohta tippuu pois vuoden keskiarvosta, tulee keskihinta todennäköisesti nousemaan inan päälle kuuden sentin.
Kun pörssisähköasiakkaana katselen sähkölaskujani olen eittäin tyytyväinen kun niin vähän on mennyt.
Mieluummin siis tyhmä kun köyhä ;-)
tammi-maaliskuu kiinteä muina aikoin pörssi...
On. Määräaikasen sopparin kanssa ei tarvitse kellosta katsella milloin raaskii käydä saunassa tai pestä pyykkiä ym. Mielenrauhasta maksan vaikka vähän ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kulutus on 6000-9000 kilovattia vuodessa 112 neliön omakotitalossa niin luulen, että ollaan vain talvikuukausina huonolla kun sähkö on silloin muutenkin kallista.
Pörssisähkön keskihinta oli viime talvena vain yhtenä kuukautena (tammikuu) kalliimpaa kuin halvimmat kiinteähintaiset. Ja tammikuussakaan se pörssin keskihinta ei noussut paljon yli 12 sentin. Joten ei siinä mihinkään pulaan joudu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitä taas besserwisserit toistelevat kuinka fiksuja ovat ja kuinka tyhmiä muut ovat. Minulla on kahden vuoden määräaikainen, kiinteähintainen sopimus, ja olen siihen tyytyväinen. Minua ei kiinnosta kytätä paljonko sähkö maksaa klo 4 aamuyöllä eikä kiinnosta pätkääkään, minkälaisia sopimuksia muilla on. Ainoa mitä seuraan on oma sähkön kulutus.
Kytätä? Automatiikka ja ajastus hoitaa, sinä nukut tai siis minä nukun ja sinä ilmeisesti valvoisit. 😌
Niin, ei siihen kulu kuin minuutti, kun katsoo vuorokauden tuntihinnat netistä. Oma keskihinta esim. viime helmikuussa 4,9 cent, ei paha vai mitä 😁
Kantikselle on kovaa näköjään, kun pitää yrittää mollata