Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pörssisähköasiakkuus tyhmyyden huipentuma?

Vierailija
04.12.2024 |

Sanoisin että lähentelee ainakin sitä.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hintojen kyttääminen joka ikinen päivä, paleleminen, paskaisissa vaatteissa kulkeminen tai pesukoneen pyörittäminen keskellä yötä, aamukahvin väliin jättäminen, juu kyllä sanoisin että todella vahvasti tyhmyyden puolella menee pörssisähköilijä.

😅🤣 Eipä ole tarvinnut palella, nytkin on 24  lämmintä olohuoneessa ja muissa tiloissa, jossa oleskelen . Hyvin eristetty talo  säilyttää lämmön, lattialämmitys yöllä, ilp ja kun          pakkaset tulevat laitan  päivällä takkaan tulen, koska olen päivällä kotona. pesukoneetkiN osaavat pestä illalla, yöllä, aikaisin aamulla  sekä MIINUSHINTAISINA tunteina 

Niin, ei siihen  kulu kuin minuutti, kun katsoo vuorokauden  tuntihinnat  netistä. Oma keskihinta esim. viime helmikuussa 4,9 cent, ei paha vai mitä 😁

Kantikselle on kovaa näköjään, kun pitää yrittää mollata

Vierailija
82/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä taas besserwisserit toistelevat kuinka fiksuja ovat ja kuinka tyhmiä muut ovat. Minulla on kahden vuoden määräaikainen, kiinteähintainen sopimus, ja olen siihen tyytyväinen. Minua ei kiinnosta kytätä paljonko sähkö maksaa klo 4 aamuyöllä eikä kiinnosta pätkääkään, minkälaisia sopimuksia muilla on. Ainoa mitä seuraan on oma sähkön kulutus. 

No niin näköjään, kun lasket sähkön hintoja ja kommentoit jokaiseeen sähkösopimuksia edes kaukaisesti sivuavaan ketjuun, kuinka sinä et jaksa 

Vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Sanoinko jotakin laskemisesta, kommentoinnista, jaksamisesta? No en. Päinvastoin. Lähinnä huvittuneena luen joskus näitä besserwissereitä, jotka ovat niin täynnä omaa erinomaisuuttaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuodesta pörssisähköläiset pääsevätkin jo kyttäämään 15min välein muuttuvaa hintaa ja mittarit menee vaihtoon.  Ei mene varmaan montaa vuotta kun pörssisähköä hinnoitellaan jo minuutin välein vaihtuvilla taksoilla.

Miksi  pitäisi vartin välein kytätä ? 😅 Riittää kun kerran päivässä katsoo, jos on huonomuistinen, voi  kirjoittaa vaikka lapulle, tai printata  hinnat

Ei taida  paljon järki päätä huimata siellä 😁

Vierailija
84/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, latasin negatiivisen pörssisähkön aikana kaikki suurakut täyteen. Sain siitä siis myös rahaa, jonka tyhmä kiinteän sopimuksen asiakas maksoi. Nyt puran akkuja valoihin ja maalämpöpumppuun.

Kyllä pörssisähkö on paras!

Suurakut on peruskuluttajalla kielettyjä. 

Misä niin väitetään? Jossain määriksien face-ryhmässäkö. Yhyy ei saa säästää sähkönhinnassa 

Ei todellakaan ole. Kaverillakin 7 kpl suurakkuja . Sai vielä melkein ilmaiseksi todella vähän käytettyinä, käyttöikää vielä  yli  10 vuotta

Vierailija
85/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hoetaan vuoden keskihintaa, eikä tajuta että kesällä on halpaa koska sähköä ei kulu. Ja talvisin maksetaan ylihintaa, kun sitä sähköä kuluu. 

Joopa joo.

MINUN vuoden keskihintani on ollut 4.27 snt/kWh (200.25€ / 4687kWh) 12 kk:n ajanjaksolla marraskuu 2023 - lokakuu 2024. Päälle sitten vielä 2.50€/kk, mutta sitähän ei tavata laskea kilowattituntihintaan mukaan.

Mitenhän olisin saman määrän sähkö halvemmalla saanut?

Vierailija
86/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko joku kuinka paljon on ne siirrot ja perusmaksut. Ne sitä laskua nostaa, eikä pelkkä pörssisähkö.

Vierailija
87/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkön käyttäjiä löytyy varmaankin sekä tyhmiä, että viisaita ja siltä väliltä. Tyhmä on se, joka ei sitten virittele kaikkia vermeitä kotona haistelemaan halvat ajat, vaan ottaa itse stressiä koko ajan siitä, että sähkö on välillä tosi kallista. Viisas virittelee vermeet lukemaan jatkuvasti pörssisähkön hintoja ja pistää ne säätämään sähkölaitteiden ja lämmityksen toimintaa hintojen mukaan. Laiska, kuten minä ottaa kiinteän sopparin (niitä kun on saanut kohtuuhinnalla tänä vuonna) talveksi, niin ei tarvitse stressata hinnoista, eikä opiskella tuota virittelemistä (olen mä salaa jo vähän tutustunut, kun vähän houkuttelisi sellainekin).

Minun ei ole muuta tarvinnut viritellä kun  omaa päätäni, että laitan pesukoneet  päälle silloin kun on halpaa.Lattialämmitys  automaattisesti yöllä päällä, vesi  läpiää yöllä, kiuas          myös ( Ainavalmis kiuas) Ilp  ei paljoa vie virtaa, harvoin siihen  puutun.Hyvin eristetty talo pysyy tarvittaessa  vähän aikaa lämpimänä ja onhan minulla kovilla pakkasilla  lisänä takka        olohuoneessa, omilla puilla  lähes ilmaista  lämpöä  saa siitä. 

Vierailija
88/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuodesta pörssisähköläiset pääsevätkin jo kyttäämään 15min välein muuttuvaa hintaa ja mittarit menee vaihtoon.  Ei mene varmaan montaa vuotta kun pörssisähköä hinnoitellaan jo minuutin välein vaihtuvilla taksoilla.

Miksi  pitäisi vartin välein kytätä ? 😅 Riittää kun kerran päivässä katsoo, jos on huonomuistinen, voi  kirjoittaa vaikka lapulle, tai printata  hinnat

Ei taida  paljon järki päätä huimata siellä 😁

Kerran kun katsoo niin riittää hyvin. 

Vierailija
89/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskihinta tänä vuonna tähän menessä 6,63kwh.

Keskihinta jokaisella kuluttajalla erilainen. Laskun suuruuteen vaikuttaa se mihinkä aikaan sitä sähköä on käytetty. 

Päivällä käytettävät hellat ja pesukoneet vievät lopulta aika vähän virtaa joten ei se taviksen sähkönkulutus painotu mitenkään päivään jolloin on yleensä kalliimpaa.

Varsinkin veden lämmitys on yksi iso sähkön kuluttaja se tapahtuu käytännössä aina öisin.

Vierailija
90/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pörssisähkö piikillä kahvikeitto vaivaiset 3-4 senttiä kerta. 

Vierailija
91/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hintojen kyttääminen joka ikinen päivä, paleleminen, paskaisissa vaatteissa kulkeminen tai pesukoneen pyörittäminen keskellä yötä, aamukahvin väliin jättäminen, juu kyllä sanoisin että todella vahvasti tyhmyyden puolella menee pörssisähköilijä.

😅🤣 Eipä ole tarvinnut palella, nytkin on 24  lämmintä olohuoneessa ja muissa tiloissa, jossa oleskelen . Hyvin eristetty talo  säilyttää lämmön, lattialämmitys yöllä, ilp ja kun          pakkaset tulevat laitan  päivällä takkaan tulen, koska olen päivällä kotona. pesukoneetkiN osaavat pestä illalla, yöllä, aikaisin aamulla  sekä MIINUSHINTAISINA tunteina 

Niin, ei siihen  kulu kuin minuutti, kun katsoo vuorokauden  tuntihinnat  netistä. Oma keskihinta esim.

Omakotitaloista on kyse enimmänkin. Kerrostaloissa paahdetaan täysillä 24 astetta ja kesällä jäähdytetään.

1998 jälkeen rakennetut talot homehtuvat tai tunkkaantuvat jos ei ole jatkuvaa tasaista lämmitystä.

Vierailija
92/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulutus on 6000-9000 kilovattia vuodessa 112  neliön omakotitalossa niin luulen, että ollaan vain talvikuukausina huonolla kun sähkö on silloin muutenkin kallista.

Vierailija
93/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Hoetaan vuoden keskihintaa, eikä tajuta että kesällä on halpaa koska sähköä ei kulu. Ja talvisin maksetaan ylihintaa, kun sitä sähköä kuluu. 

Joopa joo.

MINUN vuoden keskihintani on ollut 4.27 snt/kWh (200.25€ / 4687kWh) 12 kk:n ajanjaksolla marraskuu 2023 - lokakuu 2024. Päälle sitten vielä 2.50€/kk, mutta sitähän ei tavata laskea kilowattituntihintaan mukaan.

Vähän on, mutta mikä asumismuoto? Ja kuinka suuri on ?

Vierailija
94/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei siihen  kulu kuin minuutti, kun katsoo vuorokauden&nbs

"Omakotitaloista on kyse enimmänkin. Kerrostaloissa paahdetaan täysillä 24 astetta ja kesällä jäähdytetään.

1998 jälkeen rakennetut talot homehtuvat tai tunkkaantuvat jos ei ole jatkuvaa tasaista lämmitystä." 

Korjaan ainakin - 80 luvulta lähtien rakennetut talot. 

Vierailija
95/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo.

Vähän on, mutta mikä asumismuoto? Ja kuinka suuri on ?

Omakotitalo, 135 m^2, kaukolämpö, sähkösauna.

Tuossa on mukana viime vuoden Black Friday. Kun se kohta tippuu pois vuoden keskiarvosta, tulee keskihinta todennäköisesti nousemaan inan päälle kuuden sentin.

Vierailija
96/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pörssisähköasiakkaana katselen sähkölaskujani olen eittäin tyytyväinen kun niin vähän on mennyt.

Mieluummin siis tyhmä kun köyhä ;-)

Vierailija
97/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammi-maaliskuu kiinteä muina aikoin pörssi...

Vierailija
98/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Määräaikasen sopparin kanssa ei tarvitse kellosta katsella milloin raaskii käydä saunassa tai pestä pyykkiä ym. Mielenrauhasta maksan vaikka vähän ylimääräistä.

Vierailija
99/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kulutus on 6000-9000 kilovattia vuodessa 112  neliön omakotitalossa niin luulen, että ollaan vain talvikuukausina huonolla kun sähkö on silloin muutenkin kallista.

Pörssisähkön keskihinta oli viime talvena vain yhtenä kuukautena (tammikuu) kalliimpaa kuin halvimmat kiinteähintaiset. Ja tammikuussakaan se pörssin keskihinta ei noussut paljon yli 12 sentin. Joten ei siinä mihinkään pulaan joudu.

Vierailija
100/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä taas besserwisserit toistelevat kuinka fiksuja ovat ja kuinka tyhmiä muut ovat. Minulla on kahden vuoden määräaikainen, kiinteähintainen sopimus, ja olen siihen tyytyväinen. Minua ei kiinnosta kytätä paljonko sähkö maksaa klo 4 aamuyöllä eikä kiinnosta pätkääkään, minkälaisia sopimuksia muilla on. Ainoa mitä seuraan on oma sähkön kulutus. 

Kytätä? Automatiikka ja ajastus hoitaa, sinä nukut tai siis minä nukun ja sinä ilmeisesti valvoisit. 😌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi