Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pörssisähköasiakkuus tyhmyyden huipentuma?

Vierailija
04.12.2024 |

Sanoisin että lähentelee ainakin sitä.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hoetaan vuoden keskihintaa, eikä tajuta että kesällä on halpaa koska sähköä ei kulu. Ja talvisin maksetaan ylihintaa, kun sitä sähköä kuluu. 

Vierailija
2/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pörssisähköasiakas katselee Huutokauppakeisaria tai Salkkareita, niin siinä aletaan olla tyhmyyden zeniitissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä talven ja kesän kulutuksessa niin paljon eroa ole, ellei ole sähkölämmitys. Tietty jos kesän asuu mökillä niin eri asia.

Vierailija
4/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin ovat matemaattisesti lahjakkaita. 

Vierailija
5/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähkölasku on noin 30 euroa/kk vuoden ympäri niin mitä väliä.

Vierailija
6/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan koko kesä ulkona ja ruoka grillataan kaasulla ja syödään kertakäyttöastioista niin eihän siitä synny laskua kun ei ole hella tai pesukone tai valot päällä. Ja vaatteita pidetään vähemmän päällä niin ei tarvitse pyykätäkään. 

Vierailija
7/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskihinta tänä vuonna tähän menessä 6,63kwh.

Vierailija
8/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Hoetaan vuoden keskihintaa, eikä tajuta että kesällä on halpaa koska sähköä ei kulu. Ja talvisin maksetaan ylihintaa, kun sitä sähköä kuluu. 

Mihin minulla kuluu talvella enemmän sähköä kuin kesällä?

Vierailija
9/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, latasin negatiivisen pörssisähkön aikana kaikki suurakut täyteen. Sain siitä siis myös rahaa, jonka tyhmä kiinteän sopimuksen asiakas maksoi. Nyt puran akkuja valoihin ja maalämpöpumppuun.

Kyllä pörssisähkö on paras!

Vierailija
10/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, latasin negatiivisen pörssisähkön aikana kaikki suurakut täyteen. Sain siitä siis myös rahaa, jonka tyhmä kiinteän sopimuksen asiakas maksoi. Nyt puran akkuja valoihin ja maalämpöpumppuun.

Suurakut on peruskuluttajalla kielettyjä. 

Vierailija
11/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabotaasi kovilla pakkasilla tuulettomalla säällä isoon voimalaan ja sähkö maksaa pari viikkoa vähintään 2-3€/kWh

Vierailija
12/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskihinta tänä vuonna tähän menessä 6,63kwh.

Minä typerä menin ottamaan silloin sen kalliin kiinteän, 29,90c/kwh.

Olisi pitänyt uskaltaa ottaa pörssisähkö...😔

Vierailija
13/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi mitään insinööriä ynnäillä ne vuoden laskujen summat ja koko vuoden kulutukset yhteen. Ja edelleen se tulee pörssisähköllä yleensä halvemmaksi.

Vierailija
14/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurakut on peruskuluttajalla kielettyjä. 

Mutta minulla ei.

Vierailija
15/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän pörssisähköläisenä unohtaa naurettavat keskihnnat. Itken tälläkin hetkellä hysteerisesti kun tänään on muutaman tunnin kallista.

Katon kelloa hypnoottisesti ja rukoilen, oi jumala kumpa ilta tulisi nopeasti.

Vierailija
16/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tämä harrastuksesta menee. Alkutalvi vaikuttaa hyvältä hinnan suhteen. Katsotaan miten kehittyy.

Meille pörssisähkö on ollut vähän halvempi ratkaisu, mutta kiintellä pääsisi helpommalla.

Vierailija
17/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö tulee halvemmaksi myös sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Sehän on todettu monissa eri laskelmissa. Minulla on pörssi ja sähkölämmitteinen okt ja pörssi tuli ajalla lokakuu 2023-lokakuu 2024  300 euroa halvemmaksi kuin 8snt määräaikainen.

Vierailija
18/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen en ymmärrä miksi kuvittelette että sähköyhtiö myy teille sähköä halvemmalla kiinteällä hinnalla (jolloin hintariski on yhtiöllä) kuin pörssihinnalla (jolloin yhtiöllä ei ole mitään riskiä)? Eihän sellaisessa olisi mitään järkeä.

Kiinteän sopimuksen tehnyt hyötyy vain jos sähköyhtiö on tehnyt pahan hinnoitteluvirheen kiinteähintaisissa sopimuksissa ja sähkön hinta on noussut yli kaikkien yhtiön laskemien turvamarginaalien. 

Vierailija
19/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuun hinta minulla 4 snt ja marraskuun 5,5 snt. En ole nähnyt määräaikaista näillä hinnoilla. 

Vierailija
20/105 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyhmä olen säästänyt tänä vuonna n. 1000e pörssisähkösopimuksella. Joku äärimmäisen tyhmä on säästänyt jopa 2000e. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan