Inhoan olla kodin projektipäällikkö
Mies on varsinkin lasten syntymän jälkeen muuttunut perässävedettäväksi. Ollaan jotenkin päädytty tilanteeseen, jossa minä huolehdin kaikesta ja jaan hommia miehelle. Jos en pyydä tekemään, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Miestä ärsyttää komentelu, mutta en suostu vastaamaan kaikesta.
Joudun huolehtimaan kaikista lasten varustehankinnoista, huolehtimaan sopivat tavarat mukaan, kotityöt, laskujen maksun, auton huollot, ruokaostokset, lasten synttärit ja lista jatkuu. Tänä vuonna kotonamme ilmeni korjaustarpeita, ja kilpailutin, budjetoin ja suunnittelin remontit sekä hoidin pankkilainan. Miehen aloitteesta emme koskaan käy kahdestaan missään, minä joudun päättämään mitä tehdään ja hankkimaan lapsille hoitajan. Jouduin pyytämään veljeni avuksi ulkotöihin, koska mies ei saanut aikaiseksi. Olin kuluneen vuoden aikana yhden viikonlopun poissa kotoa ja koti oli kuin pommin jäljiltä kotiin palatessa.
Mies ei tunnu mitenkään arvostavan minun työpanostani. Hän kehtaa vielä valittaa, jos ostoksilla menee liian kauan. Samainen mies pyörittää töissä isoja projekteja ja oli oikein aktiivinen ennen lapsia. Kotona ei suju. Ärsyttää, ihan kuin olisi yksi lapsi lisää.
Kommentit (813)
Meillä se olin minä joka imuroin ja siivosin. Muija eli saastassa.
Toisen suoritteen eli toisesta kupattavan hyödyn kyttääminen vs sen oman rakkaan hyvinvoinnista huolehtiminen- kumpi naisille luontevampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heh, aika pihalla on nykynaiset mitä miehet sielä ikkunan toisella puolella tekee. Vikistään vain omista pienistä askarista joita joutuu tekemään. "
Ja silti ne pienet askareet tahtovat olla monelle miehelle aivan ylivoimaisen suuria.
Kyllä jos on koko päivän duunissa ja sen jälkeen vielä riehuu pihatöissä niin kyllä se kieltämättä tuntuu ylivoimaiselta ruveta vielä toisen ihmisen töitä tekemään hänen puolestaan.
Riehuu pihatöissä=puhdistaa rännejä, joissa on pari
9
tervetuloa neuvomaan jos meinaat ne havut sieltä jotenkin helpommin saada pois. Mun taktiikka on ollut että tikkailla keikkumaan ja rytöläjät pois. Aina on syöksytorvien kohdalla isot keot vaikka ne nuolee puhtaaksi kauttaaltaan parin viikon välein. Mutta vaikeahan näitä on ymmärtää jossei ole puita lähelläkään, meillä 15-20 kuusta ja mäntyä talon ympärillä ja iso loiva katto.
Itse olen naisystävälleni usein muistuttamassa(turhaan) että ota hyvä ihminen rennommin.
Naisille tämä ei liene luontevaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heh, aika pihalla on nykynaiset mitä miehet sielä ikkunan toisella puolella tekee. Vikistään vain omista pienistä askarista joita joutuu tekemään. "
Ja silti ne pienet askareet tahtovat olla monelle miehelle aivan ylivoimaisen suuria.
Kyllä jos on koko päivän duunissa ja sen jälkeen vielä riehuu pihatöissä niin kyllä se kieltämättä tuntuu ylivoimaiselta ruveta vielä toisen ihmisen töitä tekemään hänen puolestaan.
Riehuu pihatöissä=puhdistaa rännejä, joissa on pari neulasta.
Viestistä huomaa ettet ole koskaan rännejä puhdistanut. Parikytmetriä molemmin puolin, metri kerrallaan tikkaita siirrellen. Sitten polttopuut, lumityöt, ruohonleikkuu, rakennuksien huolto ja korjaustyöt... autot.. onhan noit
No todellakin olen putsannut rännejä. Ei se kyllä sellainen homma ole, josta lähtisin sillä oikein elvistelemään. Polttopuitakin olen tehnyt, mutta koska mies on vahvempi, hän tekee enemmän. Eikä niiden tekoonkaan mene kuin yksi kesäinen viikko korkeintaan. Lumityöt hoitaa suurimmaksi osaksi naapurin mies aurallaan, loput tehdään lumilingolla ja kolalla. Ruoho leikataan päältäajettavalla (ihan kivaa puuhaa). Minä olen maalannut koko talon yksinäni, kun satuin olemaan kesälomalla aiemmin kuin mies. Onhan noita hommia, juu.
Ja sitten on myös niitä kotitöitä, joita ei voi tehdä silloin kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisen suoritteen eli toisesta kupattavan hyödyn kyttääminen vs sen oman rakkaan hyvinvoinnista huolehtiminen- kumpi naisille luontevampaa?
Miksei miehet huolehdi rakkaansa hyvinvoinnista? Minä en ainakaan passaa yhtään aikuista ihmistä, jotta sille ei tulisi paha mieli.
Kysy äijältäs, oletko sinä taantunut lapseksi, kun pitää minun kaikki tehdä ?
Välittää siitä että oma rakas saa tarpeeksi lepoa- ei naisten tyyliin sopivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehet huolehdi rakkaansa hyvinvoinnista? Minä en ainakaan passaa yhtään aikuista ihmistä, jotta sille ei tulisi paha mieli.
Koska joskus pitää ihmisen huilatakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riehuu pihatöissä=puhdistaa rännejä, joissa on pari
9
tervetuloa neuvomaan jos meinaat ne havut sieltä jotenkin helpommin saa
Ootteko te vahingossa kasvattaneet kuusiaidan tontin sijasta talon ympärille, kun tuollainen määrä havupuita ja kaikista jotenkin onnistuu karistamaan roskat just ränneihin? Tai sitten teillä on tosi pieni tontti täynnä puita. Hyvä puoli kuitenkin se, ettei ainakaan nurmikko tarvitse koskaan ajaa. Fakta kun on se, että noin havupuisessa ympäristössä ei nurmikko kasva.
Jotenkin huvittavia nämä sun selitykset, kun koko ajan menee vain absurdimmaksi tuo rännilore. Toivottavasti et itse sentään noihin höpöilyihisi usko.
Vierailija kirjoitti:
kaikki= kotityöt kun toinen on ansiotyössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää maailman eniten fraasit mieheltä "autan kyllä jos kerrot vaan mitä pitää tehdä" tai muilta " puolisoni on hyvä isä, OSALLISTUU, ja AUTTAA lastenhoidossa." Molemmat lauseita, joista kuuluu se että kaikki on edelleen siis naisen vastuulla.
Ihan luonnossakin se on emo joka ne pennut pääosin hoitaa. Nykyajan milleniaali äideille tuntuu nämä naistentyöt olevan vain äärettömän vaikeita suorittaa valittamatta. Ensin haluatte miehen joka on mies, mutta sitten haluattekin kiltin kotiorjan ja sitten kuitenkin haluatte sen miehekkään miehen joka määrää kaapin paikan eli eroatte lapsienne isästä.
Miehekäs mies pitää huolta perheestään. Tarkoittaa oman osuutensa tekemistä, ei nykyään perhettä tarvitse suojella karhuilta ja lähteä paljon k
Yhteiset hommat ovat kaikki kodin ulko- ja sisäpuolen huoltamiseen liittyvät asiat sekä lapsista ja raha-asioista huolehtiminen. Nämä tehdään siten, että molemmilla kuluu niihin suunnilleen yhtä paljon aikaa. Yhdessä voidaan sopia esimerkiksi siivouksen ulkoistamisesta, jos se ei huvita. Autonrassaus on harrastus, sitä ei lasketa tähän.
Jos rännimies joskus myy kotinsa, pitää teidän kyllä muistaa mainita tuosta asiasta. Noin työläs aivan pakollinen huoltoprojekti laskee jo reippaasti hintaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joskus pitää ihmisen huilatakin?
Niin, sen naisen pitää joskus huilata.
Minä miellän yhteisillä hommilla kaiken sen, mitä jokaisella on tehtävänä vaikka olisi sinkku ja asuisi yksin. Kaikki lapsiin liittyvä tekeminen on tietenkin yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan sama juttu, miestä ei kiinnosta ne perheenä tehtävät aktiviteetit yhtään. Kirjastot, kahvilat ja uimahalli ovat tylsiä ja mies aina syvään huokaillen lähtee mukaan. Jos en ehdota mitään menoa, miehelle on ihan ok istua kotona (ei edes pihalla) viikkoja putkeen. Lapset voivat vaikka katsoa telkkaria koko viikonlopun. Minun mielestäni lapset ansaitsevat jotain kivaa puuhaa.
Ap
Tällaiset asiat kertovat aika paljon myös luonne-eroista eikä niitä voi mennä väkisin muuttamaan. Me emme ole koskaan kuuluneet niihin jotka järjestävät lapsille koko ajan jotain ohjelmaa ja touhuavat jatkuvasti yhdessä perheenä. Kun lapsemme olivat päiväkodissa, ansaitsivat hekin iltaisin ja viikonloppuna rauhoittumista ja kotona oleilua ilman että olisi pitänyt koko a
Tää on kyllä AV-palstan yks klassikko "vaativien asiantuntijatehtävien" ja "raejuustosta puuroon proteiinia" kanssa. Se ei auta v*ttuakaan, jos siivooja käy kerran kuussa tai kerran viikossa! Kun ne ruoat pitää laittaa joka päivä, tiskit tiskata ja pyykit pestä. Se siivooja pyörii kaks tuntia huushollissa, imuroi, pyyhkii pölyt ja pesee vessan mutta siinäpä se. Ei todellakaan tee autuaaksi.
Tämä sama juttu on monissa perheissä ja seikka, jota naiset eivät ikinä huomaa on tämä:
Onko se miehen tekemän työn jälki ikinä kelvannut sinulle? Ei ole. Jos mies pyyhkäisee likatahran keittiön tasolta, niin hän on tehnyt sen:
a) väärään aikaan
b) väärällä rätillä
c) väärällä pesuaineella
d) väärällä tekniikalla
e) liian hitaasti
f) liian nopeasti ja huolimattomasti
g) jollakin muulla tavalla väärin
Näitä kokemuksia kun tulee tarpeeksi, niin kummasti niitä kotitöiden tekemistä alkaa vältellä, koska ikinä mikään ei tule kelpaamaan työnjohtajalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen naisystävälleni usein muistuttamassa(turhaan) että ota hyvä ihminen rennommin.
Naisille tämä ei liene luontevaa?
Sama kai se sinulle on, mitä naisystäväsi tekee, ettehän te asu yhdessä. Jos nainen tekee jotain sinun asunnossa, niin kiellä tekemästä. Sinun koti, sinun säänöt.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia? Jos on, niin välittömästi lastensuojeluilmoitus.
Jotenkin hullusti sä nyt noiden rännien kanssa pelaat, kun se on noin iso urakka, hankala toteuttaa ja täytyy vielä tehdä sen 10 kertaa vuodessa. Meillä avovaimo hoitaa rännien putsauksen, kun itse en tikkaille nouse. Hänellä menee hommaan vajaa aamupäivä ja tosiaan kerran vuodessa hyvin riittää. Hänen varmaan pitäisi tulla sua neuvomaan.
Lumityöt, puutalkoot, ruohonleikkuut puhumattakaan korjaus ja huoltotöistä eivät ole mitenkään päivittäisiä töitä. Itseäni on oikeastaan tähän asti kerrostalossa eläneenä ihmetyttänyt kuinka vähän lopulta omakotitaloasumisessa on noita taloon ja tonttiin liittyviä hommia. Kun kaikesta pitää huolen ja vähän suunnittelee, niin pääsee hyvin pienellä vaivalla.