Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan olla kodin projektipäällikkö

Vierailija
04.12.2024 |

Mies on varsinkin lasten syntymän jälkeen muuttunut perässävedettäväksi. Ollaan jotenkin päädytty tilanteeseen, jossa minä huolehdin kaikesta ja jaan hommia miehelle. Jos en pyydä tekemään, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Miestä ärsyttää komentelu, mutta en suostu vastaamaan kaikesta.

Joudun huolehtimaan kaikista lasten varustehankinnoista, huolehtimaan sopivat tavarat mukaan, kotityöt, laskujen maksun, auton huollot, ruokaostokset, lasten synttärit ja lista jatkuu. Tänä vuonna kotonamme ilmeni korjaustarpeita, ja kilpailutin, budjetoin ja suunnittelin remontit sekä hoidin pankkilainan. Miehen aloitteesta emme koskaan käy kahdestaan missään, minä joudun päättämään mitä tehdään ja hankkimaan lapsille hoitajan. Jouduin pyytämään veljeni avuksi ulkotöihin, koska mies ei saanut aikaiseksi. Olin kuluneen vuoden aikana yhden viikonlopun poissa kotoa ja koti oli kuin pommin jäljiltä kotiin palatessa.

Mies ei tunnu mitenkään arvostavan minun työpanostani. Hän kehtaa vielä valittaa, jos ostoksilla menee liian kauan. Samainen mies pyörittää töissä isoja projekteja ja oli oikein aktiivinen ennen lapsia. Kotona ei suju. Ärsyttää, ihan kuin olisi yksi lapsi lisää.

Kommentit (813)

Vierailija
141/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on että vaimo ei huomaa että olen halkonut polttopuita monta kuutiota päivällä, mutta hän huomaa jos en ole laittanut tiskejä tiskikoneeseen. Ja se että lasten hoitoreppuja rupeaa toinenkin ihminen varustelemaan niin se on kuolleena syntynyt ajatus. 

Naisten mielestä on vain miesten työt ja yhteiset työt. Nykymiehet osaa siivota, tiskata, pestä pyykkiä ja hoitaa lapset. Mutta renkaita ei tai öljyjä autoon ei osaa yksikään.

Ongelma on siinä, jos polttopuiden pilkkominen priorisoidaan akuutimpien tehtävien edelle. Vaikka niidenkin hoitaminen olisi kuinka arvostettavaa, ei se lämmitä sillä hetkellä kun pitäisi olla astiat puhtaana ja päivällinen valmiina.

Polttopuita tehdään silloin kun kelit sallii valoisalla ja mieluusti lumettomalla ajalla. Apk voi täytellä vaikka keskiyöllä.

Vierailija
142/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus vitsin, jossa pariskunta oli sopinut kutsuvansa vieraita joulunviettoon. Juhlapäivänä oli tarkoitus kokata ja siivota. Nainen alkoi hommiin. Mies meni ensin istumaan vessaan tunniksi ja sen jälkeen siivoamaan ulkovarastoa. Naurattaisi, jos vastaava ei toistuisi omassa parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mukava imuroida sillä välin kun joku hakee liiteristä puita ja pistää saunan lämpenemään. Tai täyttää tiskikone sillä välin kun joku putsaa 40 metriä ränniä tikkailta.

Olisipa mukava hakea liiteristä puita ja pistää sauna lämpenemään sillä välin, kun joku imuroi koko torpan. Tai putsata rännit tikkailta kerran vuodessa, kun joku muu täyttää tiskikoneen joka päivä.

Vierailija
144/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mukava imuroida sillä välin kun joku hakee liiteristä puita ja pistää saunan lämpenemään. Tai täyttää tiskikone sillä välin kun joku putsaa 40 metriä ränniä tikkailta.

Joka päiväkö sinä niitä rännejä putsaat?

5-10 kertaa vuodessa. Sekään ei tunnu riittävän, aina tukossa naapurin puiden takia. Tätä juuri tarkoitan, naiset eivät ymmärrä miten paljon miehet tekee taustalla töitä joka ei heille näy.

Vierailija
145/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on että vaimo ei huomaa että olen halkonut polttopuita monta kuutiota päivällä, mutta hän huomaa jos en ole laittanut tiskejä tiskikoneeseen. Ja se että lasten hoitoreppuja rupeaa toinenkin ihminen varustelemaan niin se on kuolleena syntynyt ajatus. 

Naisten mielestä on vain miesten työt ja yhteiset työt. Nykymiehet osaa siivota, tiskata, pestä pyykkiä ja hoitaa lapset. Mutta renkaita ei tai öljyjä autoon ei osaa yksikään.

Ongelma on siinä, jos polttopuiden pilkkominen priorisoidaan akuutimpien tehtävien edelle. Vaikka niidenkin hoitaminen olisi kuinka arvostettavaa, ei se lämmitä sillä hetkellä kun pitäisi olla astiat puhtaana ja päivällinen valmiina.

Jos ne polttopuut on tekemättä ennen kuin kesä tulee niin seuraavana talvena ei paljon lämmitetä tai  puu palaa vähän huonosti. Ja usein niiden tekemiseen sopiva aika on silloin kun on hyvät kelit eli katsotaan ikkunasta ja mennään. Eli sitä ei voi priorisoida samaan tapaan kuin tiskikoneen tyhjennystä.

Mutta enivei suuresti ylistetty olkoon suomalainen avmamma sekun tietää kaiken paremmin.

Vierailija
146/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapa olla niin että ap on täydellisyyden tavoittelija, joita etenkin naisissa (olen myös) usein näkee ja emme voi antaa neuvoa johon hän tarttuisi. 

Palstalla pyörii ainakin yksi mies, joka pilkkaa suomalaisnaisia siitä, ettei kodit ole aina kunnossa yllätysvieraita varten. Jos siivouksen suhteen laskee tason miehen kriteerien mukaan, koti alkaa muistuttaa kaatopaikkaa hyvin äkkiä. Ja kenenkäs päälle syy laitetaan? Niinpä.

Vierailija
147/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa mukava hakea liiteristä puita ja pistää sauna lämpenemään sillä välin, kun joku imuroi koko torpan. Tai putsata rännit tikkailta kerran vuodessa, kun joku muu täyttää tiskikoneen joka päivä.

Rännit putsataan 5-10 krt vuodessa. Sauna lämpenee 365 päivänä vuodessa.

Vierailija
148/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5-10 kertaa vuodessa. Sekään ei tunnu riittävän, aina tukossa naapurin puiden takia. Tätä juuri tarkoitan, naiset eivät ymmärrä miten paljon miehet tekee taustalla töitä joka ei heille näy.

No höpö höpö nyt taas. Meillä sekä omalla, että naapurin tontilla isoja koivuja ja lehteä sekä muuta putua sen mukaan ja ihan hyvin riittää rännien putsaaminen kerran vuodessa. Valehtelisit nyt edes uskottavuuden rajoissa, niin saattaisi mennä läpikin.

Vierailija
149/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se vaimosi näkee, että sinä taas keikut siellä rännillä, kun naapurin Jorman havupuusta on pari neulasta sinne taas lentänyt, prkl. Sitten onkin päivän työt tehty ja voi tulla vaimon tekemälle aterialle, jonka jälkeen pitää vähän laskettaa vatsaa noin loppuillan ajan. :D

Vierailija
150/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne polttopuut on tekemättä ennen kuin kesä tulee niin seuraavana talvena ei paljon lämmitetä tai  puu palaa väh

Eli kuten itsekin toteat, polttopuiden teko on kerran vuodessa tehtävä työ.

Vierailija
151/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tunne yhtään miestä, joka vaihtaisi autoon öljyt itse. En edes montaa, joka vaihtaisi renkaat. Kaupungissa ei moni polttopuita tarvitse. Jos ajallisesti lasketaan, kumpi tekee enemmän? Minulle sopii hyvin, että hoidan renkaat kaksi kertaa vuodessa, jos mies pitää kodin siistinä sisällä.

En tunne montaakaan mietä joka ainakaam kehtaa myöntää ettei itse vaihda renkaita. Minä vaihdan kumit vanteillekkin, eikä ole mitään fansyjä rengaskoneita, siitä vain naiset koittamaan. Vanha autonrengas pois ja uusi tilalle. En ole koskaan käyttänyt autokorjaamon palveluita. 

Vierailija
152/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne polttopuut on tekemättä ennen kuin kesä tulee niin seuraavana talvena ei paljon lämmitetä tai  puu palaa väh

No toivottavasti et ole tosissasi tuota mieltä, että pakolliset päivittäiset kotityöt jätetään sivuun siksi, kun pitää hoitaa polttopuut kuivumaan ennen kesää. Että niitä tehdään kun keli ja fiilis sallii, kaikesta muusta viis.

Vierailija
153/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa asutte, kerta noin paljon niistä puista lähtee lehtiä ja roskaa. Suomessa puista lähtee lehdet 2-3 kuukauden aikana ja tuolla putsausmäärällä se tarkoittaa, että tuona aikana rännit pitää putsasta miltei viikottain. 

Tai sitten teille on asennettu rännit väärinpäin.

Vierailija
154/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne polttopuut on tekemättä ennen kuin kesä tulee niin seuraavana ta

Heh, aika pihalla on nykynaiset mitä miehet sielä ikkunan toisella puolella tekee. Vikistään vain omista pienistä askarista joita joutuu tekemään. 

Vierailija
155/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon loistavasta miesvalinnasta.

Olisit valunnut taakkasi tarkemmin.

M47

No tämä helpotti, kiitos. Hyvä mieli, kun ei sentään tullut valittua av:lla muille vittuilevaa ihmistä.

No lakkaa valittamasta ja kanna seuraukset valinnastasi. Ei me muutkan narista turhista.

"Yhyy, eukko on lihonut ja se pihtaa, vie erossa kaikki rahat ja lapset." Joo, ette narise.

Vierailija
156/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tunne yhtään miestä, joka vaihtaisi autoon öljyt itse. En edes montaa, joka vaihtaisi renkaat. Kaupungissa ei moni polttopuita tarvitse. Jos ajallisesti lasketaan, kumpi tekee enemmän? Minulle sopii hyvin, että hoidan renkaat kaksi kertaa vuodessa, jos mies pitää kodin siistinä sisällä.

En tunne montaakaan mietä joka ainakaam kehtaa myöntää et

En tunne yhtäkään miestä jolle joku auton renkaiden vaihto olisi joku itsetuntokysymys.

Itse vien auton renkaiden vaihtoon ja teen sillä välin kauppaostokset. Ei ole miehisyys tähän päivään millään tavalla kärsinyt asiasta.

Vierailija
157/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rännit putsataan 5-10 krt vuodessa. Sauna lämpenee 365 päivänä vuodessa.

Eikö teillä ole muuta peseytymismahdollisuutta, ja se pitää siksi laskea pakolliseksi kotityöksi? Tuli vain mieleen, kun omakin ex laski saunan lämmittämisen kotityöksi, vaikka usein kävi siellä ainoana. Niin, että pois muista hommista oli sekä lämmitys, että saunomisaika. Joka päivä.

Vierailija
158/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttopuita tehdään silloin kun kelit sallii valoisalla ja mieluusti lumettomalla ajalla. Apk voi täytellä vaikka keskiyö

Et siis ole hirveästi astianpesukonetta käytellyt. Meillä ainakin on aika tietyt ajat milloin sinne tulee astioita ja milloin niitä sieltä tarvitaan. En odottelisi, että herra on valmis keskiyöllä täyttämään koneen.

Vierailija
159/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää maailman eniten fraasit mieheltä "autan kyllä jos kerrot vaan mitä pitää tehdä" tai muilta " puolisoni on hyvä isä, OSALLISTUU, ja AUTTAA lastenhoidossa." Molemmat lauseita, joista kuuluu se että kaikki on edelleen siis naisen vastuulla.

Ihan luonnossakin se on emo joka ne pennut pääosin hoitaa. Nykyajan milleniaali äideille tuntuu nämä naistentyöt olevan vain äärettömän vaikeita suorittaa valittamatta. Ensin haluatte miehen joka on mies, mutta sitten haluattekin kiltin kotiorjan ja sitten kuitenkin haluatte sen miehekkään miehen joka määrää kaapin paikan eli eroatte lapsienne isästä.

Vierailija
160/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne polttopuut on t

Tee sinä sitten ne pikku askareet, jos ne sujuvat sinulta niin nopeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi