Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan olla kodin projektipäällikkö

Vierailija
04.12.2024 |

Mies on varsinkin lasten syntymän jälkeen muuttunut perässävedettäväksi. Ollaan jotenkin päädytty tilanteeseen, jossa minä huolehdin kaikesta ja jaan hommia miehelle. Jos en pyydä tekemään, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Miestä ärsyttää komentelu, mutta en suostu vastaamaan kaikesta.

Joudun huolehtimaan kaikista lasten varustehankinnoista, huolehtimaan sopivat tavarat mukaan, kotityöt, laskujen maksun, auton huollot, ruokaostokset, lasten synttärit ja lista jatkuu. Tänä vuonna kotonamme ilmeni korjaustarpeita, ja kilpailutin, budjetoin ja suunnittelin remontit sekä hoidin pankkilainan. Miehen aloitteesta emme koskaan käy kahdestaan missään, minä joudun päättämään mitä tehdään ja hankkimaan lapsille hoitajan. Jouduin pyytämään veljeni avuksi ulkotöihin, koska mies ei saanut aikaiseksi. Olin kuluneen vuoden aikana yhden viikonlopun poissa kotoa ja koti oli kuin pommin jäljiltä kotiin palatessa.

Mies ei tunnu mitenkään arvostavan minun työpanostani. Hän kehtaa vielä valittaa, jos ostoksilla menee liian kauan. Samainen mies pyörittää töissä isoja projekteja ja oli oikein aktiivinen ennen lapsia. Kotona ei suju. Ärsyttää, ihan kuin olisi yksi lapsi lisää.

Kommentit (813)

Vierailija
1/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaihtaa autoon renkaat ja tekee raskaimmat työt?

Vierailija
2/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vastuiden kasvaessa pitäisi palkankin lisääntyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että korjaustarpeita

Vierailija
4/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa? Rengasliike, mies taisi muutama vuosi sitten viimeksi vaihtaa. Mitä ovat raskaimmat työt? Ne ulkotyöt, joita mies ei tee?

Ap

Vierailija
5/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoliike. Nainen tekee ne raskaat työt

Vierailija
6/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten palkka liittyy tähän asiaan?

Vierailija
7/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin tuossa tilanteessa säännöllisesti lakkoon. 

Mietit jonkun kivan kylpylän tai lomakohteen ja jos saat töistä vapaata niin käyt huilaamassa, yksin tai kaverien kanssa.

Vierailija
8/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan tuo oli? Rouva oli joutunut pyytämään veljensä paikalle tekemään ne.

Vierailija
9/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei project management touhu sovellu. Siinä tapauksessa pitää ryhtyä olemaan se tollo kusetettava urakoitsija tai vielä tätäkin pölvästimpi ihan kaikkien höynäytettävä tilaaja.

Vierailija
10/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän joitain hommia miehelle. 

En vie ikinä roskia, täytä tai tyhjennä tiskikonetta, ruokaa laitan harvoin. Välillä on kaaos mutta mies tekee kun tekee.

Vierailija
11/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ehkä se tekee jolta hommat paremmin sujuu? Mieti voisitko vain olla ja miehesi hoitaisi noi kaikki hommat?

Jotenkin se nyt vaan on niin, että nainen haluaa määrätä kodissa joka tapauksessa. Ja lasten hoidossa. 

Emmä tiedä. Mä tein lähes kaiken silloin kun lapset vielä oli kotona mutta nyt kun ollaan kaksistaan, niin mies tekee. Vuoro on vaihtunut.

Vierailija
12/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta on. Miksi lapsia on tehty monta miehen kanssa joka ei oikein osallistu välinehankintoihin vai rahalla. Vai onko lapsilla liian monimutkaisia harrastuksia ja menoja, entä vaatiiko koulu liikaa. Auttaisiko mummo, täti, serkku tai mies edes joskus.

Vierailija
13/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei tunnu häiritsevän sotku tai mikään muukaan. Saan odottaa maailman tappiin asti, että jotain tapahtuisi. Päiväkodista ja koulusta valitetaan puuttuvista varusteista minulle, ei koskaan miehelle. Meillä ei ole taloyhtiötä, joka huolehtisi kodin remonteista, joten jos jotain hajoaa, se pitää hoitaa omatoimisesti. En oikeasti ymmärrä.

Ap

Vierailija
14/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, ehkä se tekee jolta hommat paremmin sujuu? Mieti voisitko vain olla ja miehesi hoitaisi noi kaikki hommat?

Jotenkin se nyt vaan on niin, että nainen haluaa määrätä kodissa joka tapauksessa. Ja lasten hoidossa. 

Emmä tiedä. Mä tein lähes kaiken silloin kun lapset vielä oli kotona mutta nyt kun ollaan kaksistaan, niin mies tekee. Vuoro on vaihtunut.

Se tekee jolta hommat paremmin sujuu. :D

Aika ke ha ri saa olla jos ei perus kotitöitä osaa hoitaa ilman että joku käskee.

Näitä on. Miehissä ja naisissa. Ei se ole niin, että vain naiset osaa ja tekee. Laiskoja sottapyttyjä on paljon.

Vierailija
15/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta on. Miksi lapsia on tehty monta miehen kanssa joka ei oikein osallistu välinehankintoihin vai rahalla. Vai onko lapsilla liian monimutkaisia harrastuksia ja menoja, entä vaatiiko koulu liikaa. Auttaisiko mummo, täti, serkku tai mies edes joskus.

Siis jonkun perheen ulkopuolisen pitäisi auttaa, kun mies ei viitsi?

Vierailija
16/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin tapailemaan nykyistä miestäni, niin olin onneni kukkuloilla kun sain kumppanikseni vihdoinkin aktiivisen toisen aikuisen. 

Kolme vuotta sain siitä nauttia, nyt olemme olleet yhdessä neljö vuotta ja viimeisen vuoden ajan olen ihmetellyt, mitä ihmettä tapahtui. Hiljalleen kaikki aktiivisuus on hivuttautunut minun niskaani. 

Olen puhunut asiasta, itkenytkin että jos edes joskus hän ottaisi jostain asiasta vetovastuun kuten suhteen alkuvuosina. Hän lupasi hyvittelyksi viedä minut syömään, koska mainitsin että emme ole aikoihin käyneet ulkona niin, että hän hoitaisi järjestelyt.

Lopputulos: jouduin silti valitsemaan ravintolan itse, hän sentään varasi pöydän kun vaadin häntä tekemään edes sen. 

Emme asu yhdessä, emmekä todellakaan muuta yhteen!

Nyt hän mainitsi että haluaisi pitää kavereilleen pikkujoulut ja ilmaisi että odottaa minun "auttavan" joka pitää sisällään että MINÄ ottaisin yhteyttä HÄNEN kavereihinsa, kutsuisin ne HÄNEN kotiinsa pikkujouluihin ja suunnittelisin ja valmistaisin vielä tarjottavat. 

Yksi hänen kaverinsa jo laittoi MINULLE viestiä, että mites ne pikkujoulut, onko päivää päätetty vielä.

Uskomatonta!

Vierailija
17/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten palkka liittyy tähän asiaan?

Voi olla liian kaukaa haettua ymmärtää.

Vierailija
18/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama. Ja muuten voisin uskoa, että lienee joku diagnosoimaton ADHD tai jotain eikä vaan pysty, mutta kun meilläkin tämä on alkanut lasten syntymän ja äitiyslomieni jälkeen, ennen lapsia mies pystyi kyllä tuollaisiin hommiin. Aina organisointi on enemmän ollut mun vahvuus, ja mies on ollut esim. siisteyden ja raha-asioiden suhteen huolettomampi kuin minä, mutta ennen lapsia oli sentään jotain oma-aloitteisuutta ja yritystä. Nykyään ei. Eikä hän ymmärrä mikä on ongelma, kun hän kyllä tekee asioita kun käsken. Kavereilleen kutsuu minua nimellä "hallitus". Mutta se on tosiaan raskasta aina olla se hallitus, joka miettii mitä pitää tehdä ja milloin ja hoitaa kaikenlaista jota mies ei oikein huomaakaan. Herra voi keskittyä työpäivän jälkeen tietokoneella pelaamiseen, kaverien tapaamiseen ja kuntosalilla käymiseen.

Vierailija
19/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ei tunnu häiritsevän sotku tai mikään muukaan. Saan odottaa maailman tappiin asti, että jotain tapahtuisi. Päiväkodista ja koulusta valitetaan puuttuvista varusteista minulle, ei koskaan miehelle. Meillä ei ole taloyhtiötä, joka huolehtisi kodin remonteista, joten jos jotain hajoaa, se pitää hoitaa omatoimisesti. En oikeasti ymmärrä.

Ap

Ilmoita nyt alkuun kouluun ja päiväkotiin miehen puhelinnumero ja sano että tuohon osoitteeseen sitten valitukset jatkossa.

Vierailija
20/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai toinen voi vain lokkeilla, vaikka toiselta sujuisi muka paremmin. Molempien tulisi tehdä ajallisesti yhtä paljon.