Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs te sieltä kiinasta oikein tilaatte? Kaikkihan on roskalaatua, tai jopa vaarallista.

Vierailija
03.12.2024 |

En laittaisi suuhun tai iholle mitään mikä on tullut kiinasta. Koska raskasmetallit ja myrkyt. Eli vaatteet ja lisäravinteet ovat no go.

Elektroniikassa laturit ja adapterit syttyvät palaamaan itsestään.

Mitä tuossa oikein on sitten jäljellä?

Kommentit (216)

Vierailija
61/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa huviksenne kun seuraavan kerran ostatte jotain Prismasta, Cittarista, Powerista, Puuilosta, Biltemasta, Rustasta, Lidlistä, Motonetistä, dna-kaupasta  jne. Missähän ne ostamanne tavarat on tuotettu/valmistettu??? 

Ettei vaan Kiinassa? ;)

Voi helvetti, ostin Bluetooth kaiuttimen Tokmannista, se ei ollutkaan suomalainen. Laitteen takana lukee "made in China", minua on huijattu, eikö Tokmannin pitäisi olla suomalainen?

Vierailija
62/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainkoteloita, kuukautiskuppeja, meikkejä, kissojen leluja, keittiötarvikkeita jne.

Ei kiinnosta tippaakaan mikään lässytys mistään myrkyistä.

Kuukautiskuppeja? Et voi olla tosissasi. Jos olet niin tuo on kyllä typerin juttu, minkä olen eläissäni kuullut. 

Näin on.  En ole ikinä niitä tarvinnut, enkä meikkejäkään.

m.28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on hyvää elektroniikkaa paljon halvemmalla kuin Suomen kaupassa. Kannattaa kokeilla.

Kuinka paljon elektroniikkaa sä oikein tarvitset? Itse ostan puhelimen kerran neljässä vuodessa, ja voin aivan hyvin ostaa sen Suomesta.

On se Suomestakin ostettu puhelin todennäköisesti tehty Kiinassa. Toki sentään myyntihinta jää Suomeen.

Vierailija
64/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinteet?  Miks helvetissä ostat niitä muualtakaan?

Vierailija
65/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on hyvää elektroniikkaa paljon halvemmalla kuin Suomen kaupassa. Kannattaa kokeilla.

Kuinka paljon elektroniikkaa sä oikein tarvitset? Itse ostan puhelimen kerran neljässä vuodessa, ja voin aivan hyvin ostaa sen Suomesta.

On se Suomestakin ostettu puhelin todennäköisesti tehty Kiinassa. Toki sentään myyntihinta jää Suomeen.

Meinaatko että myyjä saa puhelimet ilmaiseksi kiinasta?

Suomi saa verot ihan samallalailla tilaatpa sitten suomesta tai kiinasta puhelimen. Ainoa ero on ettei välikäsi saa mitään.

Vierailija
66/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne sun prismasta ostamatkin keittiövälineet on tehty kiinassa, uskallatko niitäkään käyttää?

Itse olen tilaillut elektroniikkaa, audio kaapeleita, usb adaptereita, "legoja" ym leluja, sihtejä, pipettejä, metallisia pillejä, pienrautaa, poranteriä, neuloja, nappeja, vaatteita, kristalleja ja jalokiviä.

Kumma miten alkaa ulina kun kuluttaja jättää kaupan välistä ja saa tavaraa halvalla suoraan tehtaalta.

En ostaisi samaa tavaraa Suomesta kun hinnat on 10 kertaiset ja tavaraa 10-100 kertaa vähemmän.

Esim, kiinasta pipettejä 100 kpl pari euroa, kaupasta yksi pipetti 4 euroa.

Maahantuojan on varmistettava, että tuote täyttää kaikki EU:n ja Suomen turvallisuusvaatimukset ennen sen myyntiä. Lisäksi Tukes testaa markkinoilla olevia tuotteita pistokokein ja puuttuu epäilyttäviin tuotteisiin. Jos tuotteessa havaitaan riskejä, Tukes voi määrätä tuotteet vedettäväksi pois markkinoilta.

Eli ne prisman tuotteet ovat kertaluokkaa turvallisemmat kuin kiinasta suoraan tilatut.

Vierailija
67/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainkoteloita, kuukautiskuppeja, meikkejä, kissojen leluja, keittiötarvikkeita jne.

Ei kiinnosta tippaakaan mikään lässytys mistään myrkyistä.

Siis pidät sisälläsi jotain ettiedämilläkemikaalilla kuorrutettua kuppia? Alkaa ehkä jossain vaiheessa kiinnostaa. 

Vierailija
68/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seitsemän eletroniikkaa

Vierailija
69/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne sun prismasta ostamatkin keittiövälineet on tehty kiinassa, uskallatko niitäkään käyttää?

Itse olen tilaillut elektroniikkaa, audio kaapeleita, usb adaptereita, "legoja" ym leluja, sihtejä, pipettejä, metallisia pillejä, pienrautaa, poranteriä, neuloja, nappeja, vaatteita, kristalleja ja jalokiviä.

Kumma miten alkaa ulina kun kuluttaja jättää kaupan välistä ja saa tavaraa halvalla suoraan tehtaalta.

En ostaisi samaa tavaraa Suomesta kun hinnat on 10 kertaiset ja tavaraa 10-100 kertaa vähemmän.

Maahantuojan on varmistettava, että tuote täyttää kaikki EU:n ja Suomen turvallisuusvaatimukset ennen sen myyntiä. Lisäksi Tukes testaa markkinoilla olevia tuotteita pistokokein ja puuttuu epäilyttäviin tuotteisiin. Jos tuotteessa havaitaan riskejä, Tukes voi

Voiko noin sinisiä silmiä olla...

Vierailija
70/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiko noin sinisiä silmiä olla..."

Ihan takuulla kaikki s-kaupan tuotteet täyttävät turvallisuusvaatimukset. Joku pieni nettipulju toiminimellä on eri juttu.

Vierailija
71/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maahantuojan on varmistettava, että tuote täyttää kaikki EU:n ja Suomen turvallisuusvaatimukset ennen sen myyntiä. Lisäksi Tukes testaa markkinoilla olevia tuotteita pistokokein ja puuttuu epäilyttäviin tuotteisiin. Jos tuotteessa havaitaan riskejä, Tukes voi

Missä ihmeen 1980-luvulla elät?!? Tänä päivänä riittää, että valmistajalla on pokkaa printata kirjaimet CE johonkin pakkaukseen tai paperin kulmaan, ja ko. tuote täyttää kaikki EU määräykset. 

Vierailija
72/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikkeessa kysyttiin mitä ostatte Kiinasta. Onhan jokaiselle selvää et siellä on aivan hahtava innovaatio ja tuotanto.

Vierailija
73/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä ihmeen 1980-luvulla elät?!? Tänä päivänä riittää, että valmistajalla on pokkaa printata kirjaimet CE johonkin pakkaukseen tai paperin kulmaan, ja ko. tuote täyttää kaikki EU määräykset. "

Tulee kyllä mojovat sakot jos tuollaisesta jäävät kiinni.

Vierailija
74/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin helvettiin tarvitset pipettejä, monikossa? Ehkä tuo on se kritiikki, ei huono laatu vaan liian helppo ja edullinen saatavuus luo lisää markkinaa=roskaa

Vierailija
75/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa huviksenne kun seuraavan kerran ostatte jotain Prismasta, Cittarista, Powerista, Puuilosta, Biltemasta, Rustasta, Lidlistä, Motonetistä, dna-kaupasta  jne. Missähän ne ostamanne tavarat on tuotettu/valmistettu??? 

Ettei vaan Kiinassa? ;)

Voi helvetti, ostin Bluetooth kaiuttimen Tokmannista, se ei ollutkaan suomalainen. Laitteen takana lukee "made in China", minua on huijattu, eikö Tokmannin pitäisi olla suomalainen?

Hauska juttu

Vierailija
76/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähän se raha Suomeen vaikka ostankin kiinalaisen puhelimen! Säästyneellä rahalla käyn kampaamossa ja syön hyvän piffin lempiravintolassa. Jos ostat puhelimesi Stockalta maksat toki Suomessa mutta raha menee Ruotsiin ja Ameriikkaan osakeomistajille! Oletko jotenkin tietämätön?

Vierailija
77/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaupasta ostaessa vastaani on tullut yksi ainoa vetoketjullinen paita, joka haisi aivan järkyille myrkyille. Pesin sen kaksi kertaa ennen käytöön ottamista ja kolmannen pesun jälkeen haju alkoi lopulta häviämään. Ällöttää miettiä että se myrkky olisi vaikka leluissa. En ole tilannut kiinasta mitään.

Vierailija
78/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ison tavarataloketjun ostaja voi tehdä kymmeniä tunteja, jota sata tuntia, työtä varmistaakseen kiinalaisen uuden tuote-erän turvallisuuden. Valvira ja Tukes on jatkuvassa yhteudessä ja tekevät myöskin tarkastuksia.

Miten temu-ostaja. On ylikuormitetun tullin varassa pujahtako taas vaarallinen tuote maahan ja jopa lasten käsiin.

Vierailija
79/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen elektroniikkaa ihminen tarvitsee vuonna 2024? Kaikki on jo hankittu mitä tarvitsee ja jos jotain oikeesti tarvitsee niin esim Applen puhelinta ei saa temusta.

Kopion varmaan saa.

Vierailija
80/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maahantuojan on varmistettava, että tuote täyttää kaikki EU:n ja Suomen turvallisuusvaatimukset ennen sen myyntiä. Lisäksi Tukes testaa markkinoilla olevia tuotteita pistokokein ja puuttuu epäilyttäviin tuotte

Temu sirpan äly ei ikinä riitä ymmärtämään tätä. Koska "se tuote näyttää samalta".