Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kasvisruokaa itsenäisyyspäiväksi?

Vierailija
03.12.2024 |

Syömme hyvää kasvisruokaa, mutta kaikki mieliruokamme ovat kaukana juhlallisesta tai suomalaisista perinteistä.

Ideoita kenelläkään hyvään Suomea juhlistavaan kasvisruokaan? (Munaa ja maitotuotteita saa tarvittaessa olla.)

Ehkä pitää juhlistaa nykyaikaista suomalaisuutta, jotta ruoka ei ole turhan tylsää tai ei omaan makuun.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Får i kål i zinkhink. Fåret kan ersättas med tofu knackisar som står upp kålgrytan och gör den festlig. Om tofu knackisar är för dyra, kan ni köra med lök som vanligt.

Vierailija
2/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bög tofu knakkisar ja pajunoksia. Köra på rumpa efterrätted.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia kasvisruokia: ohrapuuro, lanttulaatikko.

Vierailija
4/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta meidän makuun olevalta ruoalta. Minä kyllä tykkään kaalista, mutta nuoriso ei. Nakkeja ei yleensä syödä, paitsi notskilla paistettuna.

Vierailija
5/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienipiirakkaa ja fetasalaattia?

Vierailija
6/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalaksi kukkakaaliskagenia saaristolaisleivällä , pääruokana puikulaperunamuusi, suppilovahverokastike soijarouheterästyksellä, puolukkasurvosta ja hunajaporkkanat, jälkiruuaksi mustikkapannacotta.

Vierailija
7/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarialainen pata, ilman lihaa.  Monipuolisen vihersalaatin kanssa, sekä tuoreen patongin ja viinin kanssa.

Herkkua.  Tätä tarjosivat kollegani, kun olin lyhyellä opintomatkalla, Budapestin yliopistossa.

Itseasiassa tuohon pataan kuuluu  pitkää  haudutettu liha.  

Vaan kun he tiesivät, jotta olen kasvissyöjä, he ottivat minulle erikseen minulle ruuasta, ennen lihaa, paprikat ja muut juurekset ja vihannekset.

Ihana, unohtumaton matka Budapesstiin.

Vierailija
8/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just tässä mietin samaa. Mieheni on siis kasvissyöjä. Ostin just halvennuksesta karjalanpaistilihat, joten sitä on sekasyöjille. Ehkä teen ainakin sellaista uunissa haudutettavaa kaalipaistosta, jota tein vähän aikaa sitten. Siihen tulee kaalia ja suppilovahveroita. Pitää mietiä vielä, mitä muuta.

Vierailija
9/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeitto.

Vierailija
10/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain kosher juttuja

Vierailija
11/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta meidän makuun olevalta ruoalta. Minä kyllä tykkään kaalista, mutta nuoriso ei. Nakkeja ei yleensä syödä, paitsi notskilla paistettuna.

Jaa, mutta on niitä soijanakkejäkin olemassa.  Nakki-faneille.  Meillä niitä on tarjolla uuden vuoden aattona kadvussyöjille.

Ja helvetin hyvin tuntuu maistuvan, boolin ohessa, kuten sipsitkin.  Ei yhtään soijanakkia ole koskaan jäänyt syömättä.

Vierailija
12/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkupalaksi kukkakaaliskagenia saaristolaisleivällä , pääruokana puikulaperunamuusi, suppilovahverokastike soijarouheterästyksellä, puolukkasurvosta ja hunajaporkkanat, jälkiruuaksi mustikkapannacotta.

Kuulostaa ihanalta. Sekametsäsieniä löytyisi pakkasesta, niitä voisi myös hyödyntää.

Vierailija
13/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko fetajuusto kasvisruokaa?

Vierailija
14/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtöpossua noffnöff

Vierailija
15/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa ja mielellään jo edellisenä päivänä keitettyä. Siihen lisukkeeksi possun potkaa!

Vierailija
16/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, onko fetajuusto kasvisruokaa?

Tuntuuko susta, että heräät eloon, kun saat tilaisuuden jankata tuota?

Vierailija
17/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa.

Vierailija
18/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatteja 90 % 

joista sokereja 35 %

Proteiinia 5 %

Muut 5 %

Vierailija
19/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pannacotta tehty kaura kermaan / kauramaitoon?

Pannacottan yksi perusaine on kerma.  Ja se on eläinperäistä, lehmänmaidosta.

Onko se siis kasvisperäistä?

Vierailija
20/75 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräkaalit kermamauste seos ja  uuniin.Kukkakaali, voi nyytit.Mausteet Täytetyt tomaatit.Jauheliha suolakurkku seos mausteet.Päälle juustoraaste, ja uuniin.Hernekeitto,kaalikeitto kasviksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä