Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki vinkit muuttopakkaamiseen otetaan vastaan

Vierailija
03.12.2024 |

Muutto on vasta maaliskuussa, mutta aloitetaan omakotitalon pakkaaminen jo nyt hyvissä ajoin, koska tavaraa riittää. Miten pakkaisitte tekstiilit? Laittaisitteko nekin pahvilaatikoihin? Entä astiat? Niitä on paljon, mutta niitä on hankala pakata kun laatikko tulee herkästi liian painavaksi. Kirjojen kanssa sama juttu. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAHVILAATIKOITA VOI OSTAA IKEASTA, BILTEMASTA JNE JNE... ihan halpoja. Banaanilaatikot kivan pieniä mutta ei tehokkaita. Jos varaa niin ehdottomasti osta ja kokoa itse laatikot ja nekin voi heittää pois jos ei tilaa säästää. Jotakin säilytyksestä ja kuljetuksesta tartteekin maksaa. 

Kyllä lakanoita ja muuta tekstiiliä voi laittaa mustiin jätesäkkeihin.

Vierailija
22/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pahvilaatikkoa lähikaupasta ja muutama musta jätesäkki, joihin kamppeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nykyään saa edes kunnollisua pahvilaatikoita? 

Banaanilaatikoissa on reikä keskellä. Kaupassa on vaain taiteltavia pahvilaatikoita, joiden pohja ei pidä yhtään painoa.

Käy kysymässä kirjakaupasta että laittavat sinulle syrjään. Kirjat tulevat aina hyvissä laatikoissa ja menevät suoraan pahvipaalaimeen.

Kuinkahan valtavasti voisi maksaa vaikka Biltemasta ostettu iso määrä pahvisia muuttolaatikoita? 

Vierailija
24/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme n. 3 vuotta sitten pahvisia muuttolaatikoita Biltemasta. "Tavallisia" oli kahta eri kokoa, ja isompaa kokoa oli myös vahvempana. Pienempi (medium) koko oli minun mielestäni kirjoille oikein sopiva. Pienemmät astiat taidettiin myös pakata niihin pieniin laatikoihin. Isoille astioille ostettiin muutama "strong" laatikko.

Meillä on lähipiirissä niin paljon nuoria opiskelijoita, jotka muuttavat lähes joka vuosi, että käytetyt muuttolaatikot on saatu jaettua heille. Osa on niistä jotain nimellistä hintaakin maksanut, mutta aina vähemmän kuin uudet maksoivat, koska onhan laatikot jo käytettyjä, ja materiaali ehkä heikentynytkin jo.

Vierailija
25/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut kirjat muovikasseissa. Tulee sopivan kokoinen, ei liian raskas, ja on helppo kantaa. Vaatteet olen pakannut laatikoihin ja matkalaukkuihin. Astioita mm. ämpäreihin ja muovilaatikoihin, ja väliin pehmikkeiksi liinavaatteita ja keittiöpyyhkeitä. Esimerkiksi lautasia menee todella iso pino yhteen ämpäriin. 

Vierailija
26/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvilaatikoitakin voi ostaa esim. Biltemasta ja vastaavista kaupoista. 

Vierailija
27/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen todella iso perässä vedettävä matkalaukku. Sinne on hyvä laittaa kirjoja.

Pyyhkeet ja tyynyliinat voi kieputtaa särkyvien kanssa. Muuten olen tekstiilit heittänyt jätesäkkeihin.

Laatikoihin ja jätesäkkeihin teksti (maalarinteippiin tussilla) mitä sisältää ja minne huoneeseen on menossa. Muuttoavun ei tarvitse koko ajan olla kyselemässä minne laitetaan. Ja helpottaa huomattavasti, kun laatikoita ja jätesäkkejä aletaan purkamaan, kun ei tarvitse miettiä mikä tavara on missäkin.

Ja tärkeimpänä vinkkinä se, että karsi, karsi ja vielä kerran karsi. 

Vierailija
28/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa vaan pahvilaatikoihin, joita täällä niin monet näyttävät ehdottavan. Mutta varaudu samalla siihen, että sekä nykyisessä että uudessa asunnossa on sen seurauksena sokeritoukkaongelma.

Vierailija
29/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahvilaatikoita, vaan muovisia säilytyslaatikoita.  Mustia jätesäkkejä, teippiä, kyniä, paperilehtiö.  Astiat voi pakata pyyhkeiden kanssa.

Käärin lakanoihin paremmat vaatteet kun muutin, ne jätesäkkeihin.

Kaikki mitä ei tarvitse, poistoon.

Alusvaatekerta, pyyhe ym mitä heti tarvitsee, merkitse päälle sisältö.  Kamalaa hakea jos ei heti löydä.

Muovilaatikot olisikin hyviä, mutta todella tyyriitä. Lainalaatikoita taas en edes harkitse koska muutto on vasta maaliskuussa. Tulisi ennätyskalliiksi. 

AP

Mä kyllä suosittelen ostamaan ainakin muutaman kannellisen muovilaatikon. Niistä on välillä ihan hyviä tarjouksia tyyliin tokmannilla. Ja nehän ei mene hukkaan kun saa tavarat järjestykseen sitten siellä uudessa kodissa

Vierailija
30/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa vaan pahvilaatikoihin, joita täällä niin monet näyttävät ehdottavan. Mutta varaudu samalla siihen, että sekä nykyisessä että uudessa asunnossa on sen seurauksena sokeritoukkaongelma.

Siis paperitoukkaongelmaa tarkoitin. 

Vierailija
31/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaanilaatikoissa on reikä keskellä. Kaupassa on vaain taiteltavia pahvilaatikoita, joiden pohja ei pidä yhtään painoa.

Käy kysymässä kirjakaupasta että laittavat sinulle syrjään. Kirjat tulevat aina hyvissä laatikoissa ja menevät suoraan pahvipaalaimeen.

Kuinkahan valtavasti voisi maksaa vaikka Biltemasta ostettu iso määrä pahvisia muuttolaatikoita? 

https://www.biltema.fi/koti/sailyttaminen/muuttolaatikot/

Laatikoita myydään sekä yksin kappalein että 10 kpl nippuina. Kiristekalvoa eli "muuttokelmua" kannattaa ostaa myös. Huonekalujen yms. isojen esineiden pakkaamisessa ehdoton.

Vierailija
32/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.biltema.fi/koti/sailyttaminen/muuttolaatikot/

Laatikoita myydään sekä yksin kappalein että 10 kpl nippuina. Kiristekalvoa eli "muuttokelmua" kannattaa ostaa myös. Huonekalujen yms. isojen esineiden pakkaamisessa ehdoton.

Kannattaa ostaa kunnon laatikoita, eikä halvimpia. Varsinkin jos on vähänkään raskaampaa tai herkempää pakattavaa niin kunnollisia tupla-aaltopahvilaatikoita. Maksavat jonkun 3,50-4,50 kappale, mutta ovat hintansa väärti.

Vierailija
33/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki 1: hävitä mahdollisimman paljon tavaraa ennen muuttoa. Varsinkin kaikki kaappien perälle ja varastoihin hillottu.

Vierailija
34/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskalava pihaan ja sinne 95 % tavaroista.

Ei ole tapana säilyttää roskia kotona. Joten kyllä ne on jo kaatsille viety aikaa sitten. 

AP

"tavaraa riittää"

Ei se tarkoita että ne olisi roskia. Minulla on paljon astioita ja sekä minun että miehen työn vuoksi myös paljon kirjallisuutta. Lisäksi on luonnollisesti muutakin elämää. Pakattavaa kyllä on. Ei ole silti tapana hillota tavaroita, joita en tarvitsisi, joten niitä ei ole nurkissa. 

AP

Vierailija
35/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuttamassa samankokoiseen taloon/asuntoon?

Jos pienempään, niin käy kaikki läpi ja hävitä rankalla kädellä tarpeeton. Nettimyynti, autotalli kirppis, kirpispöydät, katulähetyksen ja vastaavien myymälöihin. Ja loput sorttiasemalle

Muutossa mukaan lähtevät kerää vaikka yhteen huoneeseen. Kaks viikkoa ennen muuttoa tilaat riittävästi muuttolaatikoita. Laatikot asunnon neliöiden mukaan,  1 laatikko/1.5 - 2m2. Muuttolatikot ovat ylivoimaisesti kätevimpiä. Meille muuttofirma antoi ne ilman veloitusta kun muutto tuli heiltä. Ei ollut edes kallis firma. Alat heti pakkaamaan.

Laatikkojen menekin aliarvio helposti. Meillä varattiin 70m2 asunnon muuttoon 45 laatikkoa, eikä edes riittäneet. Lisäksi pahvisia muuttolaatikkoja.

Patjat ja matot suojattiin pakkauskalvolla. Herkimpien huonekalujen suojaksi pahvia ja kalvoa. Vaatteita meni pukupusseissa ja jätesäkeissä. Lamppuja muuta helposti särkyvää vietiin omassa autossa.

Vierailija
36/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käärin lakanoihin paremmat vaatteet kun muutin, ne jätesäkkeihin."

Kuulostaa opiskelijan muutolta. Paremmat vaatteet laitetaan pukupusseihin ja niitä ei todellakaan sullota jätesäkkeihin. 

Minulla on toiminut aivan hyvin, kun olen laittanut henkareilla olevat vaatteet jätesäkkiin, jonka pohjaan olen leikannut reiän henkarin koukulle. Voi laittaa samaan säkkiin useammankin henkarillisen ja teipata koukut yhteen, niin säkin voi laittaa roikkumaan tangolta silloin kun se ei ole kuljetuksessa..

Kiitos, tämäkin vinkki menee toteutukseen. Mahdollistaisi myöskin vaatteiden käytön yhä, jos olisi läpinäkyvissä säkeissä ja ripustustangolla nipuissa

Vierailija
37/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käärin lakanoihin paremmat vaatteet kun muutin, ne jätesäkkeihin."

Kuulostaa opiskelijan muutolta. Paremmat vaatteet laitetaan pukupusseihin ja niitä ei todellakaan sullota jätesäkkeihin. 

Minulla on toiminut aivan hyvin, kun olen laittanut henkareilla olevat vaatteet jätesäkkiin, jonka pohjaan olen leikannut reiän henkarin koukulle. Voi laittaa samaan säkkiin useammankin henkarillisen ja teipata koukut yhteen, niin säkin voi laittaa roikkumaan tangolta silloin kun se ei ole kuljetuksessa..

Kiitos, tämäkin vinkki menee toteutukseen. Mahdollistaisi myöskin vaatteiden käytön yhä, jos olisi läpinäkyvissä säkeissä ja ripustustangolla nipuissa

Tämä oli siis AP!!

Vierailija
38/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut kirjat muovikasseissa. Tulee sopivan kokoinen, ei liian raskas, ja on helppo kantaa. Vaatteet olen pakannut laatikoihin ja matkalaukkuihin. Astioita mm. ämpäreihin ja muovilaatikoihin, ja väliin pehmikkeiksi liinavaatteita ja keittiöpyyhkeitä. Esimerkiksi lautasia menee todella iso pino yhteen ämpäriin. 

Nää on hankalia muuttoautossa, kun on isompi kuorma niinkuin meillä. Eli ei pakata ämpäreihin tai muovipusseihin (kauppakassikokoisiin) mitään, koska ovat erittäin epäkäytännöllisiä pakussa. Sen sijaan ne läpinäkyvät jätesäkit meni ostoslistalle jo. 

AP

Vierailija
39/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskalava pihaan ja sinne 95 % tavaroista.

Ei ole tapana säilyttää roskia kotona. Joten kyllä ne on jo kaatsille viety aikaa sitten. 

AP

"tavaraa riittää"

Ei se tarkoita että ne olisi roskia. Minulla on paljon astioita ja sekä minun että miehen työn vuoksi myös paljon kirjallisuutta. Lisäksi on luonnollisesti muutakin elämää. Pakattavaa kyllä on. Ei ole silti tapana hillota tavaroita, joita en tarvitsisi, joten niitä ei ole nurkissa. 

AP

Paljon astioita. Siis suurin osa turhia. Kolmessa muutossa ( suuresta omakotitaloista isohkon rivarikämpän ja kerrostalokolmion kautta 70m2 kolmioon. Astioista lähti 3/4 osaa ja vieläkin on liikaa. Ei niihin kannata kiintyä. Eikä niillä juuri mitään arvoa ole, vaikka itse on maksettu maltaita. Osa kyllä perittyjä.

Sama homma kirjojen kanssa. Vieläkin on paljon, mutta viidesosaa kutistui niidenkin määrä. Mieskin raski luopua suurimmasta osasta ammatti- ja harrastekirjoistaan, vaikka koville otti. Totesi kuitenkin lopulta, että eipä noita ole monesti tullut otettua hyllystä.

Vierailija
40/43 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahvilaatikoita, vaan muovisia säilytyslaatikoita.  Mustia jätesäkkejä, teippiä, kyniä, paperilehtiö.  Astiat voi pakata pyyhkeiden kanssa.

Käärin lakanoihin paremmat vaatteet kun muutin, ne jätesäkkeihin.

Kaikki mitä ei tarvitse, poistoon.

Alusvaatekerta, pyyhe ym mitä heti tarvitsee, merkitse päälle sisältö.  Kamalaa hakea jos ei heti löydä.

Muovilaatikot olisikin hyviä, mutta todella tyyriitä. Lainalaatikoita taas en edes harkitse koska muutto on vasta maaliskuussa. Tulisi ennätyskalliiksi. 

AP

Mä kyllä suosittelen ostamaan ainakin muutaman kannellisen muovilaatikon. Niistä on välillä ihan hyviä tarjouksia tyyliin tokmannilla. Ja nehän ei mene hukkaan kun saa tavarat järjestykseen sitten siellä uudessa kodissa

Ne Tokmannin kannelliset muovilastikot hapertuvat muutamassa vuodessa niin että eivät kestä pieniäkään kolhuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan