Kaikki vinkit muuttopakkaamiseen otetaan vastaan
Muutto on vasta maaliskuussa, mutta aloitetaan omakotitalon pakkaaminen jo nyt hyvissä ajoin, koska tavaraa riittää. Miten pakkaisitte tekstiilit? Laittaisitteko nekin pahvilaatikoihin? Entä astiat? Niitä on paljon, mutta niitä on hankala pakata kun laatikko tulee herkästi liian painavaksi. Kirjojen kanssa sama juttu.
Kommentit (43)
Jos olet facebookissa roskalava/kirppisryhmissä, niin niissä annetaan säännöllisesti ilmaiseksi noita kunnon muuttoon tarkoitettuja pahvilaatikoita (varsinkin kuun alkuvaiheessa, kun muutot suoritettu).
Meillä oli 10 v sitten Ikean pahvisia muuttolaatikoita käytössä. Hyvin kestivät vaikka oli koko laatikko täynnä kirjoja. Olivat edullisia ja pakkaamisen sai aloittaa ajoissa. Vuokralaatikoista olisi tullut kustannuksia per päivä.
Laita isolla tekstillä laatikon kylkeen mitä on sisällä, onko särkyvää ja onko painava laatikko. Helpompi sitten muuttaa ja purkaa.
Minä tykkäsin laittaa yhdensorttisia tavaroita per laatikko. Helpompi pakata ja purkaa kun ei tarvitse juosta ympäri taloa keräämässä ja lajittelemassa tavaroita.
Jos muutettavana on kirjahylly niin sen purkamiseen ja kasaamiseen saa varata aikaa ja hermoja. Me jaksettiin purkaa mutta kokoamisen tekivät remppamiehet, maksua vastaan tietenkin. Mielelläni maksoin kahden ison kirjahyllyn kasaamisesta.
Ei. Olen karsinut turhat pois. Minulla on paljon astioita, koska pidän isoja juhlia usein. Nautin siitä että voin kattaa eri astioilla eri tapahtumiin. Teeastiastot ovat heikkouteni. Mutta maisteluja varten niitäkin tarvitaan useita. Järjestän muutamalle ystävälleni parin kuukauden välein teekutsut. Haudutamme eri makuja viiteen eri pannuun.
Miksi on vaikea uskoa että joskus tavaraa on paljon, mutta silti ei yhtään turhaa.