Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa

Vierailija
09.08.2024 |

5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.

Kommentit (238)

Vierailija
1/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää,  että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.

Vierailija
2/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää,  että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.

Oon kanssa samaa miettinyt. Ei mitään kunniaa tai omanarvontuntoa. Siitä vaan pokkana toisten lompakolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun naurettavilla pennosilla ei elätetä ketään.

Vierailija
4/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään mukuloita, nukun kello 13 saakka.

Ei minun tukien leikkaamisesta kannata ilahtua, koska asun jo niin edullisessa kämpässä kuin mahdollista. Pärjään oikein hyvin toimeentulotuellani, kun olen tottunut pieniin menoihin jo töissä ollessani. Enää en töihin mene, mutta siitä on turha ärhennellä, koska olen sairas.

Jos olette kateellisia, niin mielelläni annan sairauteni teille, niin saatte tekin nukkua kello yhteen päivällä.

Vierailija
5/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on sulle toimeentulotukena kelvannut. 

Vierailija
6/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tukien leikkaamisesta kannata ilahtua, koska asun jo niin edullisessa kämpässä kuin mahdollista. Pärjään oikein hyvin toimeentulotuellani, kun olen tottunut pieniin menoihin jo töissä ollessani. Enää en töihin mene, mutta siitä on turha ärhennellä, koska olen sairas.

Jos olette kateellisia, niin mielelläni annan sairauteni teille, niin saatte tekin nukkua kello yhteen päivällä.

Mikä sairaus sulla on? Että et pysty elättämään itseäsi? 

Vierailija
7/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on lapset ja muilla mukulat. Ja sulla on myös päässä paskaa. 

Vierailija
8/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus sulla on? Että et pysty elättämään itseäsi? 

Ei kuulu sinulle. 

Vierailija
9/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla tulona toimeentulotuki.

Vierailija
10/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olet ne kakarasi hankkinut.

Eikö sitten ollutkaan niin mukavaa, kuin oletit...

Vierailija
11/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että työ on palkkio itsessään, rahaa ei välttämättä pidä maksaa ollenkaan jos tarjotaan patjapaikka kellarissa ja puuroa kenttäkeittiöstä.

Vierailija
12/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset osuu valitettavasti kovimmin juuri pienipalkkaistiim työssäkäyviin. Toimeentulotuella elävät saavat edelleen sitä toimeentulotukea ja kaiken maailman harkinnanvaraisiakin tukia entiseen malliin... ääliömäiset leikkaukset ja itseänikin työssäkäyvänä yh-äitinä suututtaa pienipalkkaisten puolesta vaikken itse tukia saa... olisivat voineet leikata niiltä jotka pitkiä aikoja ilman selkeää syytä toimeentulotuella.

Vierailija
13/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse tee samoin jos noin kadehdit. Luovu lapsistasi, eroa kumppanistasi, lopeta kaikki ihmissuhteesi, lopeta harrastuksesi, irtisano itsesi, lopeta kassan jäsenyys ja ala ihmeessä itsekin nostaa Kelan tukia. Oma vika jos et näin tee. 

Vierailija
14/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei niitä rahoja ap näe eikä kukaan muukaan. Sama raataminen jatkuu vaikka kaikki tuet lopetettaisiin.

Vierailija
15/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että monikin työtön tai sairas oikeasti nauttii olostaan? Minä olen mt-kuntoutuja, monta kertaa lääkärit todenneet että en ole työkykyinen mutta kelan muropakettilääkärit ovat eri mieltä. En siis saa edes työttömyysetuutta, en kuntoutustukea vaan olen toimeentulotuen ja asumistuen varassa. Jatkuva stressi että rahat riittää peruselämiseen, varaa ei ole ostaa uusia vaatteita ja pyykikonekin on menossa rikki.

Mutta minähän olenkin loinen tämän yhteiskunnan silmissä. 

Vierailija
16/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla tulona toimeentulotuki.

Niin onkin ja sairauspäiväraha ja asumistuki. Ja olen myös maksanut veroja ja raatanut töissä itseni sairaaksi. Silti en koskaan ollut työttömille kateellinen. Ei käynyt edes mielessä.

Vierailija
17/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että tämä hallitus helpottaa olotilaasi? 

Voi toki huijata itseäai, mutta kaikkien näiden leikkausten jälkeen sinun elämäsi tulee pysymään ennallaan. Toki kaavaillut veron korotukset ja kohta iskevä arvonlisäveron nousu tulee nostamaan myös sinun rahanmenoa hieman lisää.

Vierailija
18/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta kannatan myös että tukia leikataan. En ole koskaan saannut rahaa pankkitililleni yhteiskunnalta joten siksi haluan että tukia leikataan. Sairaalapalveluita käytän erittäin harvoin ja jos käytän niitä niin työterveyteen menen. 

Tämä nykyinen hallitus on just hyvä. Kerrankin meillä on hallitus joka ajaa keskiluokan asioita eikä tukien nyhtäjien asioita. Samalla laitamme suomen talouden kuntoon vassarien jäljiltä. Vassarit ajoi meidät taantumaan ja talouskriisiin. 

Vierailija
19/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen pitkää päivää niska limassa ulkona kelien armoilla. Tästä lystistä ei kuitenkaan makseta palkkaa kuin 10e/h, joten valitettavasti välillä on silti myös tukiluukulla käytävä. Tai oli, mutta meiltä pienituloisilta se on tukiluukku sulkeutui. Kokonaan työttömät saavat edelleen saman rahan kuin ennenkin, ei heiltä mitään ole leikattu :)

Vierailija
20/238 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse tee samoin jos noin kadehdit. Luovu lapsistasi, eroa kumppanistasi, lopeta kaikki ihmissuhteesi, lopeta harrastuksesi, irtisano itsesi, lopeta kassan jäsenyys ja ala ihmeessä itsekin nostaa Kelan tukia. Oma vika jos et näin tee. 

Ai niin ja ota paljon pikavippejä ja hankkiudu ulosottoon. Makaa vain vuodesta toiseen kotona. Älä liiku. Syö vain makaroonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän