Mikä on sopiva "aikataulu" parisuhteelle?
Mikä on sopiva aika seurustella ennen ku mietitään vanhemmille esittelyä? Entä mikä on sopiva aika ennen ku voi viedä esim siskonpojan syntymäpäiville? Entä yhteenmuutto?
Taustatietona ollaan noin kolmekymppisiä ja kummallakaan ei ole lapsia entuudestaan.
Kommentit (23)
Me alettiin melkein heti kulkea yhdessä sukulaistenkin luona. Yhteen muutettiin virallisesti vuoden jälkeen, mutta paljon vietettiin aikaa yhdessä lähes joka päivä. Nyt 10 vuotta yhteistä matkaa.
Ei tuolle ole mitään varsinaista aikaa kerrottu. Itse tapailin/seurustelin nykyisen mieheni kanssa melkein vuoden ennen kuin esittelin hänet vanhemmilleni. Jokainen tehkööt omat aikataulunsa.
t:17 vuotta yhdessä
Yleensä kolmessa kuukaudessa juttu kaatuu jos on kaatuakseen. Eli noin 3 kk tapailisin salaa :D
Riippuu siitä kuinka tatuoitu, voimaantunut, monivärinen, lävistetty ja wt-taustainen se nainen on. Nämä moniongelmaiset kannattaa esitellä nyt heti joulupöydässä koko suvulle. Pienin riesa koska tapanina on jo muutenkin täysi rähinä ja riita päällä.
Vaikk sitten kun tiedät haluavasi olla naisen kanssa
Ei kai sitä kukaan voi toisten puolesta määritellä.
Itse seurustelin mieheni kanssa kolmisen kuukautta ennen kuin vein hänet vanhemmilleni näytille. Samoihin aikoihin hän esitteli minut vanhemmilleen. Yhteen muutettiin 4 vuoden päästä ja siitä vuoden päästä kihlauduttiin. Nyt 10 vuotta yhteiseloa takana, naimisissa ei tosin olla vieläkään ja tuskin mennäänkään.
Jos mies on tyhmä ja ruma niin älä vie ollenkaan. Säästät heidät murheilta.
Riippuu siitä mikä tuntuu itsestä hyvältä. Me muutettiin yhteen oikeastaan heti ja kumppanini tapasi vanhempani 2kk seurustelun jälkeen. Minä tapasin hänen vanhempansa puolen vuoden seurustelun jälkeen kun hänellä tällaiset asiat ottavat vähän pidempään. Puolisoni siskolla kesti 2 vuotta esitellä uusi poikaystävä vanhemmilleen, koska hänellä nämä asiat kestävät tosi pitkään.
Jos parissa vuodessa ei tiedä haluaako naimisiin niin vaihtoon.
Se on ollut minun periaatteeni ja toiminut erittäin hyvin. Miehen kanssa mentiin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen ja siitä puolen vuoden päästä naimisiin.
Toimii varmasti myös yhteenmuuton kanssa. Tosin jos lapset eivät olisi olleet toiveissa, en olisi ollenkaan halunnut muuttaa yhteen.
Yhteenmuutto ja naimisiin vuoden sisällä. Häiden jälkeen eroaa parin vuoden sisällä. Sitä ennen asuu erillään hetken aikaa. Jos on yhteinen lapsi niin elatustuet, eikä anna isän nähdä lasta.
Mikä on sopiva aika seurustella ennen ku mietitään vanhemmille esittelyä?
2-6 kk
Entä mikä on sopiva aika ennen ku voi viedä esim siskonpojan syntymäpäiville?
Kun kutsutaan
Entä yhteenmuutto?
6 kk - päätä itse
Kyllä se mies tietää melko nopeasti, haluaako olla sinun kanssa vai ei. Vanhemmille esittely ehkä kuukauden sisällä, yhteenmuutto muutamassa kuukaudessa jos ei ole selkeää estettä, kihlat vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos parissa vuodessa ei tiedä haluaako naimisiin niin vaihtoon.
Se on ollut minun periaatteeni ja toiminut erittäin hyvin. Miehen kanssa mentiin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen ja siitä puolen vuoden päästä naimisiin.
Toimii varmasti myös yhteenmuuton kanssa. Tosin jos lapset eivät olisi olleet toiveissa, en olisi ollenkaan halunnut muuttaa yhteen.
Samalla linjalla. Tosin meillä ei ole eikä tule lapsia. Ikää siis jo 50+.
Miksi et muuttaisi yhteen? Toki olemme erilaisia.
Kauheen hätästä porukkaa.
Älä ainakaan yhteenmuuton kanssa hätäile.
Puoli vuotta tapailua ja tutustumista julkisilla paikoilla ilman romantiikkaa. Sen jälkeen kihloihin ja sitten voi lisätä kohtuullisesti romantiikkaa. Avioliitto ja yhteen muutto 1-2v kohdalla olettaen, että molempien elämäntilanne sallii. Mies alkaa elättämään vaimoa heti, kun vaimo raskautuu (että vaimo voi priorisoida vauvan eikä esimiehensä hyvinvointia). Kun lapsi on n. 2-5v siitä riippuen miten asiat ovat edenneet, voi toinen lapsi tulla kyseeseen. Nainenkin voi käydä tuossa välissä tekemässä vuoden ekskursion työelämään jos siltä tuntuu, tai pyörittää kotoa käsin jotain pikkupuuhaa. Naisella ei kuitenkaan tule olla taloudellista vastuuta, kun hän huolehtii lapsen kasvatuksesta
Sitten kun lapset on tehty, nainen valitsee palaako vanhalle uralleen vai opiskeleeko uuden. Tilanteesta riippuen kumpi tahansa saattaa kannattaa. Miehellä on tietysti elatusvelvollisuus kuolemaansa saakka käyttämästään naisesta. Hyvällä tuurilla he pitävätkin toisistaan. Naisen äitiys jatkuu tietysti kuolemaansa asti yhtä lailla, joskin järkevillä rajoilla (esim. Anoppi ei saa koskaan hypätä miniän varpaille)
Niin joo ja molempien tulee priorisoida ja olla kunnioittava suhdetta kohtaan alusta asti. Esim. Toisesta ei saa puhua selän takana pahaa tai agitoida kavereitaan kumppania vastaan koskaan. Raamatussakin sanotaan, että tämä ei eroa siitä, että löisi kumppania. Jumala ottaa hyvän kumppanin pois sellaiselta, joka pahoinpitelee tätä, ja jos lojaliteetti on ensisijaisesti esim. Kavereilla tai vanhemmilla, ei ole kypsä pariutumaan. Parisuhde ja lisääntyminen luovat uuden universumin, jonka pohja syntyy evasta ja adamista. Tämä on paratiisi. Tämän pyhyyden rikkominen synnyttää helvetin
Näin aikuisena minä kertoisin heti, jos minulla olisi joku. 😃 Ja sanoisin vanhemmille, että katsotaan sitten joskus, tuleeko se joskus käymään heilläkin.