Huijarisyndrooma
Olen jatkuvasti ahdistunut ja paniikissa erityisesti töissä, etten osaa tai pärjää tai tee töitä riittävän hyvin. Olen muutaman kerran jopa vaihtanut työpaikkaa tämän takia. Nyt esihenkilö kutsui luokseen ja sydän hakaten menin paikalle. Luulin, että saan varoituksen tai potkut. Minulle tarjottiinkin parempipalkkaista työtä ja sain kehuja tuöpanoksestani. Olen työpaikasta lähtiessäkin usein saanut hyvää palautetta. Miten pääsen eroon jatkuvasta riittämättömyyden tunteesta? Olen oikeasti jatkuvasti paniikissa, ja tämä johtaa siihen, että teen asioita huonommin kuin haluaisin.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi vaan yrittää luottaa siihen, mitä palautetta olet saanut. Ja onhan sulle tarjottu parempi palkkaista työtäkin. Opettele sietämään epätäydellisyyttä, ei meistä kukaan ole täydellinen. On hyvä, että tunnistat sen, että kyse on omasta uskomuksestasi.
Ongelma on siinä, että sitä palautetta saa hirveän harvoin. Tiedostan toki, että ei esihenkilö voi olla koko ajan päätä silittämässä, mutta mieleni onnistuu kehittämään mitä ihmeellisimpiä teorioita siinä välillä. En mielestäni koe, että pitäisi olla täydellinen, jotkut hommat sitten alkavat ahdistamaan niin paljon, että lykkään niitä liian myöhään.
Ap
Oispa mullakin vaan huijarisyndrooma, eikä niin että oikeasti olen vain pas*a ihan kaikessa.
Sun pitäisi vaan yrittää luottaa siihen, mitä palautetta olet saanut. Ja onhan sulle tarjottu parempi palkkaista työtäkin. Opettele sietämään epätäydellisyyttä, ei meistä kukaan ole täydellinen. On hyvä, että tunnistat sen, että kyse on omasta uskomuksestasi.