Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka ei ota joulupöydässä maksalaatikkoa? Liian arkinen mielestäni.

Vierailija
03.12.2024 |

Miten sinä toimit, otatko vai et?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota koska se on pahaa ja inhoan sitä.

Vierailija
2/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi maksalaatikkoa joulupöydässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maksalaatikkoa joulupöydässä

Vierailija
4/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla länsiosassa maata tapana. Vähän niin kuin lihapullat joulupöydässä taitaa olla eniten suomenruotsalaisten tapa.

Vierailija
5/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt.

Vierailija
6/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maksalaatikkoa joulupöydässä

Maksalaatikko ei ole jouluruokaa. Ei edes arkiruokaa, vaan kelpaa lähinnä koiranruoasi.

Vierailija
7/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädillä on aina makaronilaatikkoa joulupöydässä koska se on miehensä suvun perinne. Mun mielestä ei arkiset laatikot kuulu juhlaan.

Vierailija
8/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ota ja luulin pitkään ettei sellane edes joulupöytään kuulu. Tykkään kyllä maksalaatikosta mut en sitä joulupöydäs syö ku on niin paljon muuta syötävää.

Vierailija
9/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vatsantäytettä! Ei todellakaan syödä jouluna

Vierailija
10/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita tarjolle maksalaatikkoa. kun itse laittaa, saa haluamaansa. hyvä maksis ok.lanttulaatikko on ehdoton ei,koska närästää.

Vierailija
11/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla länsiosassa maata tapana. Vähän niin kuin lihapullat joulupöydässä taitaa olla eniten suomenruotsalaisten tapa.

En ole Suomen ruotsalainen mutta lihapullia on jouluna, en syö itse kinkkua ollenkaan. Maksalaatikko on ilman rusinoita koiralle jouluna, muut ei tykkää .

Vierailija
12/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani.

Vierailija
13/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole maksista joulupöydässä. Saarioisten maksis on näet joulun aikaan huonompaa kuin tavallisesti, tekisivätkö sitten liian kiireellä näitä pakastimeen. Näissä jouluisissa maksalaatikoissa on kannessa aina se joulu-sana. Tämä ilmiö on toistunut ainakin viimeiset viisi vuotta. Tekisin muuten itse, mutta oma käyttämäni kauppa ei myy jauhemaksaa ollenkaan.

Vierailija
14/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä kun mä en syö tollasta pskaa. Mulla on varaa ostaa kunnon ruokaa.

Vierailija
15/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän joulupöydässä ole ikinä ollut maksalaatikkoa enkä sitä ole kyllä ostanut kertaakaan itse. Viimeisin makumuisto jostain omilta päiväkotiajoilta 80-luvulta jolloin maksalaatikon sekaan valutettiin sulatettua voita.

Vierailija
16/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juhlavampaa joulu"pateeta" maksasta. Se on tosi hyvää. Lainausmerkeissä siksi, että se ei ole sellainen vesihauteessa kypsennettävä oikea patee. Mutta ohje on sillä nimellä, jostain lehdestä kauan sitten löytynyt.

Siihen tulee maksan lisäksi ainakin mm. anjovisfileitä, munia, vähän siirappia, tomaattipyrettä ja mausteita. Niin ja kermaa tietysti.

Se on todella helppo tehdä ja älyttömän hyvää! 

Vierailija
17/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksalaatikko joulupöydässä. Itse tehtynä leivinuum'nissa kuten jo 35 vuotta.

Vierailija
18/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädillä on aina makaronilaatikkoa joulupöydässä koska se on miehensä suvun perinne. Mun mielestä ei arkiset laatikot kuulu juhlaan.

No on porkkanalaatikkokin ihan arkiruokaakin.

Vierailija
19/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko ei ole arkiruokaa. Sitä ei suositella syötäväksi usein sen korkean A-vitamiinipitoisuuden vuoksi. Se kertyy elimistöön ja aiheuttaa ongelmia lapsille ja raskaana oleville. Lisäksi se nostaa kolesteroliarvoja korkean rasvapitoisuutensa takia.

Mutta hyvää se on, joten jouluna kelpaa oikein hyvin.

Vierailija
20/114 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu monenkin joulupöytään muiden laatikoiden kanssa. Suomessa on katsos aluekohtaisia eroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi