Meillä on pörssisähkö ja ei kyllä taas huomenna perunoita keitetä
Kommentit (1086)
Huh huh, nyt on pottuja keitelty. Huomenna töiden jälkeen tehdään pitkään haudutettua lihaa.
Ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan huomaa kun pörssisähkön hintakäyrä kyntää pohjalla pitkään niin ne suorastaan kyttää hetkeä repiä sitä hintaa ylös kuten huomenna kun tuuli vähän hyytyy, ulkona ei edes pakkasta ja 10 senttiin kuitenkin pomps. Huvittavaa
Huvittaa nää sun ulostulot.
Alkuvuosi ollut todella halpa. Välillä hinta käy korkealla, mutta pääosin todella halpaa.
Meillä alkuvuoden keskiarvo 4.4c/kWh ja laskusuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan huomaa kun pörssisähkön hintakäyrä kyntää pohjalla pitkään niin ne suorastaan kyttää hetkeä repiä sitä hintaa ylös kuten huomenna kun tuuli vähän hyytyy, ulkona ei edes pakkasta ja 10 senttiin kuitenkin pomps. Huvittavaa
Alkuvuosi ollut todella halpa. Välillä hinta käy korkealla, mutta pääosin todella halpaa.
No sitähän mä sanoinkin että pörssisähkö on ollut halpaa. Sulla tuntuu olevan nyt pointti vähän hukassa. Kiinnitän vain huomiota sähköpomojen tuskaan kun hintaa ollaan nyppimässä heti ylös kun vähänkään tulee tekosyytä, vai näetkö huomisen 10 sentin hinnalle jotain perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän mä sanoinkin että pörssisähkö on ollut halpaa. Sulla tuntuu olevan nyt pointti vähän hukassa. Kiinnitän vain huomiota sähköpomojen tuskaan kun hintaa ollaan nyppimässä heti ylös kun vähänkään tulee tekosyytä, vai näetkö huomisen 10 sentin hinnalle jotain perustetta.
Täytyy olla sokea jos ei näe syytä huomiselle pienelle ja muutaman tunnin nousulle.
Tuuli tyyntyy hetkeksi, ihan normaalia vaihtelua sähkön hinnassa. Pörssisähkö on vuositasolla niin halpaa, että ei paljoa kiinnostele hetkelliset piikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnität aina huomion aina siihen miten se sun päässä pitäisi mennä. Siinä sulla menee väärin.
On se pörssisähkö vaan niin kallista. Pitäis vissiin ottaa se monen hehkuttama määräaikainen sopimus, kun se kuulemma on paaaaljon halvempi.
Katsoin juuri äsken: olen 12 viime kuukauttaa 25.2.2024-24.2.2025 maksanut pörssisähköstä keskimäärin 4,8 senttiä per kwh (kulutuspainotettujen tuntihintojen keskiarvo). Tuohon kun lisätään myyjäyhtiön laskuttama marginaali 0,45 senttiä/kwh, niin sehän menee jo yli viiden. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
On se pörssisähkö vaan niin kallista. Pitäis vissiin ottaa se monen hehkuttama määräaikainen sopimus, kun se kuulemma on paaaaljon halvempi.
Katsoin juuri äsken: olen 12 viime kuukauttaa 25.2.2024-24.2.2025 maksanut pörssisähköstä keskimäärin 4,8 senttiä per kwh (kulutuspainotettujen tuntihintojen keskiarvo). Tuohon kun lisätään myyjäyhtiön laskuttama marginaali 0,45 senttiä/kwh, niin sehän menee jo yli viiden. Järkyttävää.
mun laskuopin mukaan 8c on silti halvempi
Elämänkoulunainen
Onneksi heräsin jo hyvissä ajoin ennen kuutta että ehdin keittää kahvit ja puurot halvalla pörssisähköllä. Ei viitsi yli 2 sentin hinnalla enää keitellä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi heräsin jo hyvissä ajoin ennen kuutta että ehdin keittää kahvit ja puurot halvalla pörssisähköllä. Ei viitsi yli 2 sentin hinnalla enää keitellä.
Onneksi oli yöllä halpaa ja lämmitys varautui. Päivä keskiarvo jää noin 2c.
Pitääsköhä sitä laitella potut kiehumaan kun halpaa?
Rupee jo hieman kyrsimään kun pitää taas halvalla keittää huomenna. Aika tylsää. Pari tuntia saa onneksi levätä.
Toivottavasti pörssisähkön hinta kohta nousee niin voi keittää kalliimpia perunoita. Ne maistuu paremmilta kuin halvalla pörssisähköllä keitetyt.
Tähän mennessä 4,1cnt/kwh ja enää 3pv jäljellä.
Kyllä harmittaa kun on voitolla määrikseen verrattuna n 76e jo yhden kk osalta!!
Paljonko olet voitolla kun minun kiintee on 5.6 c?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet voitolla kun minun kiintee on 5.6 c?
Yksiön sopparin kanssa vertailu on ihan turhaa, okt:oon ei ole vuosiin saanut alle 8cnt soppareita. Kun talvikuukauden kulutus on enemmän kuin yksiössäsi koko vuonna ero on jo huima!
Asumme kyllä omakotitalossa. Satumme vaan asumaan oikealla paikkakunnalla👍635
Tänään piti olla siivouspäivä mutta eipä tuolla pörssisähkön hinnalla viitsi imuria käyttää. Pitää lakaista vaan harjalla.
Paneelit katolla ja pankkitilille ilmestyy rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään piti olla siivouspäivä mutta eipä tuolla pörssisähkön hinnalla viitsi imuria käyttää. Pitää lakaista vaan harjalla.
Jos imuroit 30min niin se maksaa 8,5c klo 8 jälkeen.
Ei liene kovin kallis sijoitus?
Näyttää tuulet taas huonolta seuraavan viikon aijai nyt hintoja ylös ei mikään 2000MW tuulivoimaa riitä mihkään