Mitä tekisitte jos puoliso vastustaisi sitä että tapaatte eksää?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
No riippuu vastustuksen syystä? Meillä on kolme lasta, aika hankalaksi menisi jos ei koskaan voisi tavata.
Itseään kunnioittava mies ei koskaan ota sellaista naista itselleen jolla on lapsia edellisestä liitosta. Tällaisessa suhteessa ei ole miehelle mitään hyvää.
Eksiä ei tavata missään olosuhteessa eikä mistään syystä, kummankaan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun puoliso vastustaisi jotain tuollaista niin siihen olisi sitten joku todella hyvä syy. Kunnioittaisin hänen toivettaan.
Niin siis mikä hyvä syy? Jos nyt edelleen lähdetään siitä oletuksesta että eksä on normaali ihminen ja suhde ohi. Mikä se on se hyvä syy?
Mikä on se hyvä syy tavata exää? Ainoastaan lasten hoitoon tai eron järjestelyyn liittyvät asiat, mikään muu ei.
Sinä et valitettavasti sitä päätä, saavatko eronneet ihmiset olla kavereita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä pohtia, onko valmis riskeeraamaan uuden suhteen jo toimimattomaksi todetun suhteen vuoksi.
Eihän eksän kanssa enää ole suhdetta.
Ei kai tavallisesti olekaan. Toki emme tiedä mitä "tapaamiset" tässä yhteydessä tarkoittaa, mutta mikäli "tapaamiset" eivät liity pieniin lapsiin, pitäisin näitä "tapaamisia" suhteen ylläpitona.
Huoh. No totta helvetissä ne ovat suhteen ylläpitoa. YSTÄVYYSSUHTEEN. Ei kaikki meistä ole heti hame korvissa auton takapenkillä kun puolison silmä välttää.
Tämä herättää nyt kysymyksiä.
Mikäli se ex on niin ihana ja seuransa niin miellyttävää, että haluaa ehdottomasti pysyä aktiivisesti yhteydessä olevina ystävinä, miksi ylipäätään on eronnut? Pitkät suhteet väljähtyy intohimon osalta liki poikkeuksetta ja kestävät parisuhteet perustuu pitkälti ystävyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun puoliso vastustaisi jotain tuollaista niin siihen olisi sitten joku todella hyvä syy. Kunnioittaisin hänen toivettaan.
Niin siis mikä hyvä syy? Jos nyt edelleen lähdetään siitä oletuksesta että eksä on normaali ihminen ja suhde ohi. Mikä se on se hyvä syy?
Mikä on se hyvä syy tavata exää? Ainoastaan lasten hoitoon tai eron järjestelyyn liittyvät asiat, mikään muu ei.
Sinä et valitettavasti sitä päätä, saavatko eronneet ihmiset olla kavereita keskenään.
No kyllä ihan omalla kohdallani saan. En ole keksinyt yhtään syytä miksi olisin exän kaveri, 20 vuotta oltiin yhdessä enkä häntä ajatellut kaverina silloinkaan.
Mä en olisi sellaisen ihmisen kanssa, joka alkaisi määräillä, ketä saan tavata ja ketä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se että puolisoni on tolkun ihminen. JOS hän vastustaisi sitä että tapaan exääni niin silloin siihen olisi joku todella hyvä syy. Ihan sama mikä se syy olisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole eksää, niin ei tarvitse sellaista tavata, eikä puolison kanssa neuvotella.
Sama, ellei muutaman kuukauden säätöjä lasketa eksäksi. En ole jäänyt tekemisiin vaikka kaveruutta onkin ehdotettu. Olen aina miettinyt, etten halua jonkun vanhan säädön roikkuvan kuvioissa sitten jos joskus kohtaan potentiaalisen elämänkumppanin. Itsekään en nimittäin tykkäisi jos kumppanillani pyörisi vanhoja hoitoja vielä kuvioissa.
Olishan se nyt jännä tapailla exää. Onneksi sekin on koettu ja voin sanoa, että vähemmän jännää.
Meidän arvomaailma ei kohtaa jos edelleen haluaa viettää exän kanssa aikaa ilman suhde statusta. Miksi sitten edes erota jos kuitenkin haluaa edelleen viettää arkea exän kanssa eikä tehdä niitä kivoja juttuja uuden kanssa? Näkemiin vaan sellaiselle joka on kiinni exässään ja lässyttää kuinka ex on niin ihana ja hieno ihminen mutta vaan kaverina. Siinäpähän jää viettämään aikaa sitten exänsä kanssa ja etsii sellaisen ressukan joka haluaa olla numero 2 suhteessaan kun exä on aina nro 1
En tiedä. Meidän tilanne on sikäli erilainen, että ex asuu tuetusti saatuaan aivoinfarktin, enkä mä pystynyt häntä hoitamaan ja koko suhde oli lopulta vain hoitosuhde. Soitellaan viikoittain ja tavataan harvakseltaan, ex on aika yksinäinen. Nykyinen miesystävä ymmärtää tämän. Kutsuin exän meille joulunviettoonkin, ettei sen tarvi yksin olla ja näkee lapsia, vaikka lapset nyt aikuisia jo ovatkin.
Kysyisin itseltäni, että mitä saan siitä että ylläpidän yhteyttä exää.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin eron ja menisin eksän kanssa naimisiin.
Tämä on kyllä vastauksistanne paras ja voisi olla sopiva. Siis jos tarkennamme niin kun ero on otettu niin...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä pohtia, onko valmis riskeeraamaan uuden suhteen jo toimimattomaksi todetun suhteen vuoksi.
Jos tuo on suhteen riskeeraamista, niin ei se silloin toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän eksän kanssa enää ole suhdetta.
Ei kai tavallisesti olekaan. Toki emme tiedä mitä "tapaamiset" tässä yhteydessä tarkoittaa, mutta mikäli "tapaamiset" eivät liity pieniin lapsiin, pitäisin näitä "tapaamisia" suhteen ylläpitona.
Joo tapaamiset liittyi pieniin lapsiin mukamas ja minut käskettiin ulos asunnosta ja kun palasin löysin roskiksesta käytetyn kondomin lapsen tyhjään jacky vanukkaaseen tungettuna. Mies piti mua ihan pellenä. Siinä se oli näkyvillä kun roskapussin nostin ja olin viemässä pois ja katsoin että mitä hittoa.
-eri
Siinä tapauksessa että molemmat saavat nähdä exiään. Jos on pettäjä niin ei hyväksy että sinäkin sitten näät. Paljastuu sillä helposti koska itse tekee sitä mistä sinua epäilee. Niin heitä ilmoille että menet tapaamaan exääsi niin paljastaa paljon paitsi jos olet itse se pettäjä joka tapaa exäänsä niin kysyisin että suostuisitko että mies ilmoittaisi tapaavansa omaansa? Niinpä.
Oletko jotenkin hidasjärkinen jos pitää selittää että kaksi ihmistä ei välttämättä halua parisuhdetta mutta voi haluta ystävyyssuhteen? Pidätkö itse jokaista ystävää potentiaalisena seksikumppanina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se että puolisoni on tolkun ihminen. JOS hän vastustaisi sitä että tapaan exääni niin silloin siihen olisi joku todella hyvä syy. Ihan sama mikä se syy olisi.
Eli suomeksi sanottuna tottelisit vain sokeasti. Ookoo.
No miksi niitä eksiä pitää tapailla jos ei ole muuta pakottavaa tarvetta kuten lapset? Normaalisti ihmiset jättää eksät taakseen. Ja täällä kun ollaan niin se eksäkin voi jollain tarkoittaa jotain ihan muuta mitä normaalisti ihmiset tarkoittaa. Olisiko tuossa hyvä sellainen sääntö että kunnioittaa puolisoa ja toimii itse miten toivoisi toisen toimivan samassa tilanteessa?
Miettisin, kumpi ihminen on minulle tärkeämpi ja valitsisin hänet.
Elämä on valintoja.
Niin kuka tässä ei nyt pysty avoimuuteen?