*MAALISmasujen perjantai*
Kommentit (44)
Aupalelle !!! ja koko perheelle rinsessasta ! Sinne teidänkin suunnalle vauvantuoksuista arkea ja onnea miljoona kiloa !!! t. emmi
CAIUS Onnittelut pienestä prinsessasta !
Mies reissussa vielä huomisiltaan asti ja äitee on mua " vahtimassa" , etten jakaannu ihan yksinäni, josta tuskin on pelkoa kun paikat oli vielä eilen tiukasti kiinni.
Masussa on kova möyrinä päällä, enkä kyllä isommin osaa olla huolissani tuosta kokoarvioon menemisestä, jos sinne nyt ehdinkään(koska paikat oli kiinni niin eivät laittaneet mitään kiireellisyys juttuja sinne, ehtii kuulemma parin viikon päästäkin). Masu tosin näyttää taas laskeutuneen aikalailla. Olis ehkä kiva jos vaavi syntyis ensiviikolla, niin olisin sitten pojan hiihtolomalla itse kotona vauvan kanssa, ikävää on jos synnytän hiihtolomaviikolla, niin poika joutuu olemaan pitkiä päiviä yksin, kun mies on töissä, kunnes kotiudun. :(
Vasen käsi on hankala, enkä voi kirjotella pitkiä aikoja. Ahdistaa hieman, kun ei voi tehdä mitään kun tuo käsi puutuu koko ajan. Huomenna pitäis äiteen avustuksella tehdä synttärikakku miehelle ja sitten leipoa hieman muutakin samalla.
Mutta nyt levolle vasen käsi sanoo sopimuksen irti.
t. punkeli rv 37+4
Zeldatar: Eikös niitä pari tyttöä jo kuitenkin ollut? ..en mä ihan luvuissa ole mut mut..
Pikaiseen omat neuvolat: Paino oli laskenut vähän, pissassa sokerit ++, sydänäänet vauvalla 136-142. Verenpain oli ok. Uinti kielto tuli (en tosin ole uskaltanut viime viikkoina uidakkaan) oli siis jo sisäsuukin auennut, vain sentin joten limatulppa on varmasti vielä siellä missä pitääkin.. Pää tuntui selvästi jo siinä terkan sormille ja hyvässä asennossa on laskeutunut.
Keskikokoinen vauveli, voi kuulemma hyvin ehtiä vielä nelikiloiseksi!
Mut jos tuota kohdunkaulaa ei ole jäljellä niin en voi saada kohdunkaulapuudutetta ja tuskin ehdin saada mitään epiduraaliakaan joten taitaa aika luomu synnytys olla tulossa :/
Odottelun tunnelmaa, haluaisin jo synnyttämään :)
Sinna 38 Poksis tänään!
Olen nyt kahtena päivänä tehnyt mukavan pituisen lenkin, sellaisen 7km, ja eilen sain mukavat supistukset iltalahjaksi, ja en uskaltanut edes nukkua, kun aattelin, jos vaikka tulee lähtö laitokselle, MUTTA olin sitten kuitenkin nukahtanut, ja kun heräsin puolilta öin niin supistukset olivat kadonneet :-// Tänään aattelin kävellä saman lenkin, mutta voi helvatta, vielä ei ainakaan ole supistellut, kävellessä alkoi vain tuikkimaan ikävästi tuonne ala osastoon .. Ja tuli muutenkin sellainen huonovointisuus.
Eilinen Nla:
Pisu puhdas, verenpaineet korkeat, mutta kotona edelleen ihan ok. Ei turvotusta, ainakaan näkyvää (mutta tein punkelin testin, eli painoin vatsaa ja reisiä, ja selvä valkoinen läiskä jää iholle vähäksi aikaa) paino oli viikossa noussut 1kg, ja nyt oli siis 78kg, kotona aina muutaman kilon alhaisempi. Sf-mitta huikea 35cm .. ja vauvelin sykkeet 145krt/min, ja liikkeet ++. Tyttönen oli edelleen RT:ssa, onneksi.
Olipa täällä ollut hurjia kokemuksia Nla-lääkäreistä. Kyllä tuollaiset lääkärit ovat kaikkea muuta kuin miellyttäviä ja mukavia, ja itse ainakin valittaisin johonkin suuntaan. Tuosta uimisesta, kyllä ainakin mulle sitä on suositeltu Nlassa, joten oisko tällä lääkärillä ollut vanhaa tietoa plakkarissaan. Kurjaa, jos joutuu tukeutumaan vielä yksityiseen lääkäriin, koska Nla lääkäri ei kykene suoriutumaan työstään :-((
Ja Tappi syö niin vähän, että mua rupesi huimaamaan jo pelkkä ajatus, jos pitäisi syödä tuon mukaan. Itse en syö paljoa (omasta mielestäni) mutta huomattavasti enemmän, mm. aamulla, syön puuron tai voileivät klo. 7, ja sen jälkeen menen takaisin nukkumaan, ja seuraavan aamupalan syön sitten klo.10, aamuisin mulla on ihan hirmu nälkä, mutta päivällä tai illalla, en voi syödä paljoa, koska lapsi painaa vatsalaukkua tmv, ja tulee täysinäinen olo vähästä ja alkaa hurja närästys.
Ketäköhän meistä on seuraava-synnyttäjä :-)) Hih alkaa jo jännittämään oma tuleva synnytys ....
Mimimarlelle paljon onnea maanantaille, kaikki tulee menemään hyvin ja sinä sitten saat nähdä tuon ihanan masukin jo viikonlopun jälkeen.-
Kaikille hyvää perjantaita ja viikonloppua ! t. emmi rv-35+