Menee hermo koulaisen läksyjen tarkistuksessa
Oikeasti menee hermo, kun joutuu kotona tekemään niin suuren työn. Samoja tehtäviä tarkistetaan uudestaan ja uudestaan, samat virheet toistuu vaikka olen selittänyt ne. Pitäisikö vaan jättää tarkistamiset tekemättä. Katsoa vaan, että läksyt on tehty ja jättää virheet sikseen, oli tehtävät oikein tai ei. Kolmatta luokkaa käy.
Minkä ikäiseksi asti olette tarkistaneet läksyjä?
Kommentit (24)
Mun lapset ovat aina hoitaneet itse koulunsa.
Koulussahan ne yleensä käydään läpi.
Sinun tehtävänäsi on tarkistaa että läksyt on tehty ja että ne on ymmärretty. Monet lapset eivät edes tee läksyjä. Ei koulussa voida ruveta tarkistamaan lasten läksyjä. Ne käydään läpi ja sillä selvä. Muista että sinun pitäisi tehdä lapsesi oppimisen eteen jopa enemmän kuin opettajan. Tuon ikäiselle vanhemmat voi hyvin antaa tukiopetusta.
koulunkäynti ja läksyt ovat lapsen omalla vastuulla. Rehtorin mukaan riittää, että tarkistaa sen, että läksyt on tehty. En ole itsekään alkanut kyttäämään, ovatko läksyt oikein vain väärin, kunhan on yritetty.
Itselläni oli vaikeuksia matematiikan kanssa ja olisin ahdistunut mikäli kotona olisi pitänyt laskea uudestaan ja uudestaan kun tehtävä on mennyt väärin. Mitä se sellainen hyödyttää, jos kerran ei ymmärrä miten oikea ratkaisu saadaan?
Juuri niin se asia OPITAAN. Yrittämällä, yrittämällä uudestaan, lukemalla esimerkkejä, yrittämällä uudestaan ...... Et sinä niitä asioita opi jos et tee työtä sen eteen.
Koulussa vain neuvotaan. Kotona tehdään ne työt. Luuletko oikeasti että koulussa voidaan opettaa niin laajoja asioita. Siellä kerrotaan vain kehykset. Ihmisen itse pitää opiskella. Sen tulee kyllä huomaamaan yhä uudestaan. Kukaan ei tule tuomaan vastauksia nenän eteen. Et ole tainnut opiskella paljoa?
koulunkäynti ja läksyt ovat lapsen omalla vastuulla. Rehtorin mukaan riittää, että tarkistaa sen, että läksyt on tehty. En ole itsekään alkanut kyttäämään, ovatko läksyt oikein vain väärin, kunhan on yritetty.
Itselläni oli vaikeuksia matematiikan kanssa ja olisin ahdistunut mikäli kotona olisi pitänyt laskea uudestaan ja uudestaan kun tehtävä on mennyt väärin. Mitä se sellainen hyödyttää, jos kerran ei ymmärrä miten oikea ratkaisu saadaan?