Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?
Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?
Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?
Kommentit (463)
eipä tarvi käydä enää missään. t. iso tyttö
Vierailija kirjoitti:
Ap, totuus koskee, ja sinulle oltiin rehellinen. Oliko nyt hyvä herätys muuttaa elintapoja?
Juuri siksi en haluakaan kuulla sitä. T. ap
Kyllä sinulla ap on oikeus syödä itsesi hengiltä ja oikeus kuolla pois. Se varmasti voisi olla ns. lisäys vähentämällä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on se joka joutuu sitä kitinää ja ulinaa kuuntelemaan ja hoitamaan.
Mitä ihmeen kitunää ja ulinaa? Onko ap päästellyt sellaista?
Lääkärin palkalla pikkuisen ulinaa voisin kuunnellakin.
0/5
Luulis nyt jokaisen hengittävän tietävän että ylipaino on eka asia mikä kannattaa hoitaa kuntoon, oli vaiva ihan mikä vaan. Vaikka syöpä.
MInä taas yllätyin, kun lääkäri oli epikriisiin kirjoittanut: Hoikka nainen.
Olen pitänyt itseäni lihavana aina.
Työterveyslääkärit eivät osaa mitään. Aivan turha ammatti.
Elämä itsessään on jo suuri riski ja jokainen kuolee joskus. Ei ole mitään pakkoa olla kaikkia miellyttävä mallikansalainen ja tietyn kokoinen ja näköinen. Valitettavasti kaikki ihmiset eivät mahdu samaan muottiin vaikka kuinka puristaisi.
Jaahas, taas podipositiivi ottanut herneen nenukkiin, kun joku lyönyt faktat pöytään. Ap, monta hampparia ja pitsaa söit käynnin jälkeen, vai haitko lähikaupasta kilon karkkia lohdutukseksi "kun se lääkäri sanoi nyt pahasti"?
Älä jeesustele vaan anna sitä buranaa senkin puoskari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä
Millainen ihminen käy edes työterv. hoidossa äitiysloman aikana? Maksoiko työnantaja laskun.
Katos kun se työntekijä tulee vielä takaisin töihin, ja halutaan että se on kunnossa.
Mikähän on edes lääkärien moti hoitaa ylipainoista potilasta, joka ei koe painoaan ongelmana? Kun se ylipaino on suurimpia riskejä, mitä tulee ennenaikaiseen kuolemaan, sairauksiin ja niin edelleen. Hoidetaan oireita, ei itse juurisyytä.
Siinä niitä naurettavia "sairaslomia" taas.Onneksi ensimmäisen "sairaspäivän" palkka lopetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärillä on velvollisuus puuttua asiaa ja informoida terveyteen liittyvistä riskeistä. Kaikki eivät huomaa omaa ylipainoa (muutokset päivässä niin pieniä, että vääristyy kuva peilistä) ja on heidän parhaaksi, että joku, erityisesti asiantuntija, huomauttaa asiasta.
Ei siitä pidä suuttua, kannattaisi vain ottaa apu vastaan ja olla iloinen, että joku välittää sinusta ja terveydestäsi.
Vaikka olen masentunut ja sen vuoksi sairauslomalla, lääkäri ei ole puuttunut kertaakaan painooni. On kyllä huomioinut, ettei kirjoita lääkkeitä, jotka nostavat painoa lisää. Toinen lääkäri kirjoitti, että on normaali vartalo ja liikkuminen sujuvaa.
Hyvä kun edes lääkäri välittää jos ei itse ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on edes lääkärien moti hoitaa ylipainoista potilasta, joka ei koe painoaan ongelmana? Kun se ylipaino on suurimpia riskejä, mitä tulee ennenaikaiseen kuolemaan, sairauksiin ja niin edelleen. Hoidetaan oireita, ei itse juurisyytä.
Omassa hoidossa kaikki tahot ovat sanoneet, että nyt ei tarvitse keskittyä mihinkään tuollaiseen, koska sellaiseen ei ole voimia. Tärkeintä on, että syö edes jotain, ei tarvitse miettiä sen tarkemmin, ellei itse jaksa ja halua.
Vierailija kirjoitti:
Läskeys on ihan omaa syytäsi.
Itse asiassa epätyypillisen masennuksen yksi oire on lihominen ja tarve mussuttaa suklaata tms. herkkuja. Ja se on siis oire, ei syy.
Mutta miksi jätetään se vaiva, jonka vuoksi alunperin sinne lääkäriin mentiin, vähemmälle huomiolle. Jos menen korvatulehduksen vuoksi lääkäriin ja lääkäri alkaa saarnaamaan ylipainosta huomioimatta sitä korvaa niin kyllä se on suoranaista vttuilua eikä mitään muuta.