Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?

Vierailija
02.12.2024 |

Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?

Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?

Kommentit (463)

Vierailija
101/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

Millainen ihminen käy edes työterv. hoidossa äitiysloman aikana? Maksoiko työnantaja laskun. 

Hyvä työnantaja kustantaa työterveyshuollon työntekijöilleen myös vanhempainvapaan ajalta. Onneksi minulla on sellainen työnantaja. Siksi olen valmis itsekin joustamaan, teen esimerkiksi töitä, vaikka lapsi olisi sairaana kotona kanssani.

Vierailija
102/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt interventio-kommenttiin vastaus:

Lääkäri ei saa tehdä mitään toimenpiteitä kenellekään vastoin tämän tahtoa. Lääkäri voi kyllä ehdottaa asiakkaalleen, että olisiko asiakas kiinnostunut "lyhyestä interventiosta" vaikka esitteen muodossa, mutta ei todellakaan saa oksentaa henkisen väkivallan palveluaan kenenkään päälle niin, että sitä ei ole tilattu. Tuo on yksinkertaisesti väkivaltaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa, että hänelle valehdellaan asioita, joita hän haluaa kuulla. Hän ei halua kuulla totuutta. Tai siis näin olisi, ellei aloitus olisi keksitty juttu.

Vierailija
104/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkärin vastaanotolla käyvistä potilaista suurin osa on ylipainoisia. Lääkärin tehtävä on seuloa heistä ne, joiden kanssa lihavuus otetaan puheeksi. Se tehdään potilasta kunnioittavasti ja potilaskeskeisellä tavalla yhdessä keskustellen.

Lääkärin tulisi punnita ahkerasti ylipainoiset potilaat ja lievässä lihavuudessa mitata vyötärönympärys.

Lyhyt interventio on lääkärin työkalu, jota on mahdollista käyttää usein lihavan potilaan informointiin ja opastamiseen painohallintaan. Jos potilas on motivoitunut laihduttamiseen ja hänellä on laihduttamisella paraneva sairaus, hänen kanssaan keskustellaan hoitovaihtoehdoista.

Niitä ovat perusterveydenhuollossa perushoito ja lääkehoito. Lihavuuden perushoitoa tulee olla tarjolla ainakin vastadiagnosoiduille tyypin 2 diabeetikoille ja muille potilaille, joiden tapauksessa laihduttaminen on välttämätön o

Jees. Suomi on sitoutunut ihmisoikeuksiin perustuslaillisesti ja esimerkiksi naisiin kohdistuva väkivalta on viharikos. Samoin jos se kohdistuu ylipainoisiin. Kenellkään missään virassa ei ole oikeutta kohdella toista näiden sopimusten vastaisesti. Jos lääkärit eivät tätä pysty ymmärtämään, ammattikunta on hyvä ja lähtee Suomesta

Kannattaa alkaa tekemään näistä sisäisiä valituksia ja myös rikosilmoituksia hyvin matalalla kynntyksellä. Lääkäreillä on selvästi noussut asema hattuun ja alkavat alistamaan j pahoinpitelemään asiakkaitaan, kun kukaan ei heitä kyseenalaista

Vierailija
105/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

Minulle työterkka} veetuili juuri syöpähoidot ja sytostaatit lopettaneena, niistä turvonneena. 

Meni luotto terveydenhoitajiin, todella oikea aika laihduttaa.. 

Vierailija
106/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa, että hänelle valehdellaan asioita, joita hän haluaa kuulla. Hän ei halua kuulla totuutta. Tai siis näin olisi, ellei aloitus olisi keksitty juttu.

Eiköhän itsekukin tiedä tilanteensa, peilejä löytyy... 

Vierailija
107/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli masennuit, kun joku kertoi totuuden?

Vierailija
108/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk synnytyksestä pitää olla takaisin normaalipainossa. Ilmeisesti et ollut siis normaalipainoinen ennen raskauttakaan, tai lihoit yli sen 15-20 kg, jonka sikiö, lapsivesi ja lisääntynyt verimäärä painaa.

Oletko syönyt kahden edestä lapsuudesta saakka?

Heh. Olin nuorena alipainoinen ja kun aloin urheilemaan, paino nousi tasaisesti lihasmassan mukana (en kuitenkaan nostellut painoja, eli rakentanut kehoa tietoisesti). Raskauden myötä tuli reippaasti nestettä ja myös rasvaa, kuten kuuluukin. Nykyään olen takaisin normaalipainon alapäässä, kun en ole enää urheillut aktiivisesti vuosiin, enkä kerännyt r

Kaikenlaisia hulluja! 

Vierailija
109/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkärin ydintehtävää on laittaa potilas vaaralle. Jos se näyttää liikaa pituuteen nähden, niin olisi asiallista keskustella ruokailutottumuksista. Pelkkä huomautus ylipainosta ei ole asiallista vaan potilaan voi ohjata eteenpäin ravintoterapetin tapaiselle.

Vierailija
110/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?!?! Mikä nykyihmisiä vaivaa jos moisesta masentuu? Äläkä vaan sano että jonkun yrittäjän vielä pitää maksaa sulle saikulta palkka? Toivottavasti on edes palkaton saikku.

Miten lääkärin pitäisi kertoa sun kaltaisille ihmisille että on tärkeää liikkua ja pitää paino hyvällä mallilla?!?!

Vierailija
111/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan vaihdetaan väkivalta neutraaliuteen. Mieluiten lempeyteen, mutta niutraalius parantaisi jo väeöstön terveyttä ja vähentäisi kuolemia. 

Vierailija
112/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite en oo enää menny lääkärille just tosta syystä... monesti oon varannu ajan mut sitten oon ahdistunut ja lopuks perunu. kiitti vaan lääkäreille kun en nyt saa itseäni kuntoon.. ainoa lohtu on ruoka ja herkut. ne ei hauku mua.

Vierailija
113/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ite en oo enää menny lääkärille just tosta syystä... monesti oon varannu ajan mut sitten oon ahdistunut ja lopuks perunu. kiitti vaan lääkäreille kun en nyt saa itseäni kuntoon.. ainoa lohtu on ruoka ja herkut. ne ei hauku mua.

Mums mums mässyn mässyn. Toinen käsi sipsipussissa ja toinen Arnoldsin donitsilaatikossa.

Vierailija
114/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet lihava ja tiedät että olet mutta muka masennut kun lääkäri puhuu siitä? Oletko jotenkin tyhmä?

Ettei vaan koko ongelma olisi juuri siinä, ettet ymmärrä omaa vastuutasi tilanteesta (ylipaino, sairaudet). Sitten suutut, kun joku koettaa herätellä sinua. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
115/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ruokavalio sekä masennus ja ylipaino. Niillä on iso yhteys. Ruokavalio kuntoon niin monilla paranisi masennuskin. 

Vierailija
116/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 PLOP PLOP 

Vierailija
117/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 kk synnytyksestä pitää olla takaisin normaalipainossa. Ilmeisesti et ollut siis normaalipainoinen ennen raskauttakaan, tai lihoit yli sen 15-20 kg, jonka sikiö, lapsivesi ja lisääntynyt verimäärä painaa.

https://kaksplus.fi/raskaus/painonnousu-raskausaikana-tiedatko-mista-ra…

Keskimäärin raskauskilot koostuvat seuraavista osista:

Sikiö 3,5 kg

Istukka 0,6 kg

Lapsivesi 0,9 kg

Kohtu 1,0 kg

Rinnat 0,5 kg

Verimäärä 1,5 kg

Kudosneste 1,0 kg

Rasvakudos 3,0 kg

Yhteensä 12 kg

Vierailija
118/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon

Vierailija
119/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä kusipäitä oikeesti riittää ?

Vierailija
120/463 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärillä on velvollisuus puuttua asiaa ja informoida terveyteen liittyvistä riskeistä. Kaikki eivät huomaa omaa ylipainoa (muutokset päivässä niin pieniä, että vääristyy kuva peilistä) ja on heidän parhaaksi, että joku, erityisesti asiantuntija, huomauttaa asiasta.

Ei siitä pidä suuttua, kannattaisi vain ottaa apu vastaan ja olla iloinen, että joku välittää sinusta ja terveydestäsi.

Ainoo vaan että ei ne yleensä auta vaan kettuilevat vaan siitä ylipainosta ja jää se vaiva hoitamatta jonka vuoksi sinne lääkärille on menty... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan