Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?

Vierailija
02.12.2024 |

Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?

Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?

Kommentit (463)

Vierailija
221/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa masennuslääkkeistä lihottavat, osa ei (esim. Yleisimmät SSRI-lääkkeet eivät, mutta kaikille ne eivät käy tai riitä). Tutkittua tietoa.

Lihoin masennuslääkityksen aikana 20 kg. Minkänlaista seurantaa ei lääkkeillä ollut, netin kautta vain reseptin uusinta. Välillä psykiatrisen sairaanhoitajan luona keskustelua. Lihavuus masentaa paljon enemmän, mieluummin laiha ja ahdistunut kuin läski. 

Mulla myös 15 kg. Olen sanonut lääkärille, etten suostu enää ko. lääkettä tai samantyyppistä ottamaan, koska lihominen lisää henkisiä ongelmia. 

Niin, koska jos ei ennen ole sivulliset huomautelleet niin painonlisäyksen myötä antaa vielä sivullisillekin "luvan" tulla opastamaan painoasioissa, eli haukkumaan ja viisastelemaan. Hyvä siinä sitten parantua masennuksesta 

Vierailija
222/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

Minulle työterkka} veetuili juuri syöpähoidot ja sytostaatit lopettaneena, niistä turvonneena. 

Meni luotto terveydenhoitajiin, todella oikea aika laihduttaa.. 

Minulle veetuiltiin ylipainosta lukiossa terveydenhoitajalla oikein urakalla, mutta se loppuikin sitten punnitukseen. Olin nimittäin selkeästi alipainoinen. Rukkasi sitä vaakaansakin tovin, että jos se olisi vaikkapa mennyt juuri edellisen oppilaan jälkeen ihan itsestään rikki. Ei ollut.

Nykyään vuosikymmeniä myöhemmin olen ylipainoinen. Nämäkin ovat itseään toteuttava ennusteita ja myös median pitäisi tuntea jotain vastuuta ylipainon yleistämisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainon lisäksi näyttää olevan myös mielenterveysongelmia.

Niin? Ylipaino on useimmiten oire jostain muusta 

Vierailija
224/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshoitaja oli huolestunut ylipainostani kymmenen vuotta sitten. En syyttänyt häntä ilmeisen havaitsemisesta vaan otin sormen pois p...seestä ja parantelin elintapojani, 9 kiloa lähti muutamassa kuukaudessa, sen lisäksi että kunto nousi huomattavasti. Ollen vieläkin parempi kuin ennen tuota käyntiä.

Ei ole aina muiden ja yhteiskunnan vika. jos yksilö juuttuu huonoihin elintapoihin. Jos on koskaan. Vain lumihiutale ei kestä kuulla totuutta alan ammattilaiselta, asioista jotka vaikuttavat oleellisesti kyseisen henkilön terveydentilaan.

Sinulla ylipaino johtui ilmeisesti ihan vaan liian suurista annoskoista ja leväperäisestä syömisestä? Sen korjaaminen onkin helpointa, kun elimistössä ei mikään lähtökotaisesti pistä vastaan. 

Vierailija
225/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin valittamaan työterveyslääkärille masista ja hän toivotti hyviä eläkepäiviä.

Vierailija
226/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kahdelle tutulleni on kirjoitettu laihdutuslääkkeitä. Ovat molemmat kakkostyypin diabeetikkoja. Itsekin olen ihan muusta syystä käyttänyt laihdutuslääkettä (en laihdutukseen) ja olen laihtunut tekemättä mitään sen eteen. 

Siis oikeastihan nämä lääkkeet ovat diabeteslääkkeitä eikä laihdutuslääkkeitä. Niitä vaan käytetään myös laihdutukseen, jonka seurauksena esim. pistoksena annettava Ozempic on tukuista loppu ja niitä ei riitä määrättäväksi diabeetikoille.

Itselläni on Mysimba, joka ei liity diabetekseen mitenkään. 

Jos ei ole nähnyt, ei voi näemmä nähdä. Koskee näitä "syö vähemmän", "korjaa painosi" tyyppejä.

Kun he elävät aina siinä tilassa, missä itse olen Mysimballa niin helppohan täss

Narkomaaneillekin on korvaushoito. Taitaa olla ihan yhteiskunnan tukemana vieläpä, jaetaan ilmaista piikkiä ja piikityshuonetta, mutta syömishäiriöiselle sanotaan vaan: Syö vähemmän ja laihdu senkin läski 

Mysimban toisella ainesosalla saattaa päästä irti tupakasta ja toisella taas alkoholista eli aika samankaltaisista mekanismeista on kyse. Jos vika on aivoissa välittäjäaineissa niin todella raskasta alkaa korjata sitä ruokavaliolla, koska se välittäjäaineongelma on ja pysyy silti eikä se korjaannu. 

Vierailija
227/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti voi tosiaan ahdistaa. Osalla on hammaslääkäri kiusaajana. Kannattaa käydä jossain muualla lekurilla jos on joku vaiva. Yksityinen keskittyy ehkä just siihen yhteen asiaan, vaikka sielläkin sohlaus yleistä.

Miten hammaslääkäri kiusaa? Ohjeistaa pesemään paremmin? Suosittelee vähentään karkinsyöntiä?

Vierailija
228/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vähän riippua siitä, miksi lääkäriin on menty. Jos kyseessä on 2-tyypin diabetes niin lienee paikallaan huomauttaa ylipainosta, murtuneen sormen kanssa ei.

No eiköhän ap ole käynyt kitisemässä kun väsyttää eikä jaksa mitään, verenpaineet ja sokerit tapissa 

Vierailija
229/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjasiko hän sinut avun piiriin? Painonpudotukseen saa siis myös tukea ja hoitoa

Ei lääkäreiltä saa mitään konkreettisia apua laihdutuksen tueksi. He vain kommentoivat painoa, kysyvät paljonko painat ja onko painoa tullut lisää vai pysynyt samana edellisen käynnin (pari vuotta) jälkeen. 

Lääkäri ei voi laihduttaa toisten puolesta, minkä siis mahtavat ? Yrittävät ohjata ravintoterapeutille, joka ei näiden laihduttajien mielestä ymmärrä "miksi juuri minulle" ei toimi lisätä liikuntaa ja vähentää syömistä 

Vierailija
230/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2000 luvun alussa kaveri kävi terveydenhoitajalla joka kehoitti laihduttamaan, koska oli painoindeksin mukaan ylipainoa. Kaveri otti paidan pois ja näytti sixpackinsä. Kysyi terveydenhoitajalta, että näyttääkö rasvalta? Ei mennyt terveydenhoitajalla jakeluun , vaan tuijotti sitä painoindeksiä. Tätä on tapahtunut itsellä ja muillakin tutuilla. Nykyisin osaavat  jo katsoa vähän kehon koostumusta ja mitata esim vyötärön ympärystä. Ihmetelttiin jo silloin aikanaan miten ei osata katsoa asiakkaan kehoa, vaan tuijotetaan painoindeksiä. Nyt reilu 50 vuotiaana aattelin tiputtaa itseni normi painoindeksiin. Nyt on lähtenyt 3-4kg. Vielä on pari kiloa matkaa, mutta siinä vaiheessa näkyy jo vatsalihakset.                                                                  

Vierailija
231/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjasiko hän sinut avun piiriin? Painonpudotukseen saa siis myös tukea ja hoitoa

Tämä on hauska vitsi. Onko joku päässyt lääkärin kautta avun piiriin ylipainon hoidossa?

Mun lähikollega ainakin. Työterv. lääkärin kautta "läskileirille" ja sitten leikkaukseen. 

Vierailija
232/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti voi tosiaan ahdistaa. Osalla on hammaslääkäri kiusaajana. Kannattaa käydä jossain muualla lekurilla jos on joku vaiva. Yksityinen keskittyy ehkä just siihen yhteen asiaan, vaikka sielläkin sohlaus yleistä.

Ja sitten me julkisella paikkaillaan yksityisen virheitä.

T. Terveyskeskus 

Vierailija
233/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tällainen hypoteettinen tilanne:

Huomaat että sanotaan nyt vaikka työkaverilla on niskassa luomi, joka on selkeästi kasvanut ja ruman näköinen - siitäkään kai ei saa sanoa koska on ruma ja mahdollisesti sairastuttava, kuten se ylipainokin? Suu supussa sitten kun kaveri kertoo että on melanooma, just se luomi mitä hän ei ole itse nähnyt... 

Vierailija
234/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin taannoin työterveydessä jollain asialla ja käynnistä on kirjoitettu mm. Hoikka 52- v nainen. Eli kyllä lääkärit huomioi potilaan yleistilan. 

Vierailija
235/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtunut oikeasti.

Vierailija
236/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lähin jatkojohto ja valita johdolle.

Vierailija
237/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienonhieno haavoittuva sielu. Mutta onneksi on puoli metriä fläskiä topparina. Ei nuolet satu.

Vierailija
238/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa vähän riippua siitä, miksi lääkäriin on menty. Jos kyseessä on 2-tyypin diabetes niin lienee paikallaan huomauttaa ylipainosta, murtuneen sormen kanssa ei.

Eikö ihminen muka itse tiedä, milloin hänellä on ylipainoa?

Kyllä tietää. Tämä nyt on vaan vittumaisten ihmisten "oikeutus" solvaamiseen, kun sanoo, että "lääkärillä on velvollisuus kertoa, että olet lihava". Ovat ottaneet lihavat silmätikuikseen, ja täällä mässäilevät tylsät päivänsä muita haukkumassa.

Mitään eivät välitä narkeista, tupakoivista tai muista ongelmaryhmistä, mutta lihavaa on päästävä haukkumaan, siitä tulee hyvä olo, kun saa edes hetken tuntea olevansa parempi ihminen. Nämä "huolehtijat" huutelevat jopa julkisilla paikoilla ylipaino

Ei, kun e väittävät "auttavansa" lihavia selviämään läskiensä kanssa. Jos puhutaan ihan oikeasta auttamisesta, niin alkaa kauhea huuto verorahojen tuhlaamisesta. Esimerkiksi lihavuusleikkaus olisi parempi apu, kuin solvaaminen 

Jos vatsalaukun pienennys on se auttava toimenpide, niin sehän tarkoittaa sitä, että on vaan syöty niin valtavia määriä, että tulee ylipainoa. 

Kaikille halvin keino on se, että lopettaa sen ylensyömisen. Säästyy ruokarahat ja yhteiskunnan verorahat. 

Vierailija
239/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksesi on vastaanotettu.

Vierailija
240/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tupakoitsijastakaan kivaa ole, jos lääkäri huomauttelee tupakanpoltosta. Kirjoittais vain kiltisti sen kolmannen antibioottikuurin siihen keuhkoputkentulehdukseen ja pitäisi päänsä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi