Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos "ihanalle" työterveyslääkärille joka puuttui painooni. Ollaan tässä nyt masennussaikulla taas ja mietin minne voin tehdä valituksen?

Vierailija
02.12.2024 |

Millähän oikeudella nää lääkärit puuttuu toisen painoon?

Siis mitä se lääkärille yhtään kuuluu että paljonko painan ja palkonko on ylipainoa?

Kommentit (463)

Vierailija
261/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman yksinkertainen? Lääkärin työ on edistää potilaan terveydentilaa, ja ylipaino ei sitä edistä. Tottakai on hyvä sanoa että onko potilas tietoinen ja voisiko asialle tehdä jotain. Ylipaino vaikuttaa kaikkeen ja moneen sairauteen, ihan sama vaikka teloisit varpaasi tai sormen niin senkin parantumistahtiin. Lääkärillä on oikeus sanoa potilaalle suorat sanat, jos sinulle tulee paha mieli että joku sanoo että "älä tupakoi, älä juo alkoholia, pudota painoa, rajoita mäkkärissä syöntiä" niin voi voi. Jos ei lääkäri kelpaa niin mitäs sitten sinne menee apua hakemaan, meneekö joku hakemaan vain jotain itsensä myötäilijää ja epärehellistä tyyppiä?

Ikävä kyllä puhuukohan kukaan totta lääkärille, koska jos puhuisi totta siitä voi seurata loppuiän perässä seuraavia merkintöjä. Eli Suomalainen lääkäri työskentelee valehtelijoiden klubissa ja yrittää saada jotain irti kuka puhuu totta ja kuka ei. Lääkärien empatia on yleensä jossain lehmän ja marsun välillä, eli he eivät myös osaa keskustella asioista, en tiedä opetetaankl lääkiksessä lähes psykopaatin tasoiseksi keskustelijaksi vai mikä on vialla. Eli aika moni asia kaipaa korjaamista ennenkuin lääkärit voivat puhua oikeista asioista ja niin että potilas ehkä kuuntelee.

Vierailija
262/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei ota päähän se, että painosta huomautetaan, se on ihan ok. Mutta jos kehtaat kysyä jotain tukea tähän laihdutukseen, niin sitä ei tule koskaan. On olemassa lääkkeitä yms. jolla tätä laihtumista voisi avustaa, mutta ei. 

Tämä. Just tämä on itsensä lihottaneille tyypillinen asennevamma: Laihtumisen eteen ei olla valmiita tekemään itse tasan yhtään mitään. Pitäisi saada lääke tai leikkaus ja vieläpä veronmaksajien kustannuksella. Ihmekös lääkäri on mennyt sanattomaksi (tai luopunut toivosta sinun suhteen).

Et voi olla koko loppuelämääsi läökityksellä ja lihavuusleikkauksenkin vaikutus häviää aika nopeasti. Muutos lähteen OMASTA PÄÄKOPASTA!

Niin, aika selvää että lihoo jos mussuttaa päivät pitkät herkkuja sun muuta, mutta jos ei sitä tee, niin joku apu ja neuvonta olisi tarpeen. Ei siihen auta se, että käsketään laihduttamaan. Lisäksi kun liikunta on hyvin rajoitettua, niin voisi siihenkin sitten saada apua, mitä voisi tehdä. Kaikki ei aina ole välttämättä niin yksinkertaista. (Sydämen vajaatoiminta joka alkoi kun olin normipainossa, sitten lihoin enkä edes mussuta herkkuja). Mutta tietty kaikki vaan lihoo koska ne syö herkkuja, juo limpparia ja siideriä eikä liiku. Eihän kukaan muu voi lihoa, eihän? Tietty varmaan voisi juoda vaan niitä jotain laihdutuslitkuja, mutta kun sekään ei tässä tapauksessa ole hyvästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tupakoitsijastakaan kivaa ole, jos lääkäri huomauttelee tupakanpoltosta. Kirjoittais vain kiltisti sen kolmannen antibioottikuurin siihen keuhkoputkentulehdukseen ja pitäisi päänsä kiinni.

Enpä ole kuullut yhtään kenestäkään joka olisi tupakointiakaan lopettanut sillä, että lääkäri siitä huomauttelee 

Tupakoitsijoiden asennevamma. Röökit roskiin ja lenkille niin keuhkotkin saavat puhdasta ilmaa, luonnon roskaaminen loppuu ja terveys säilyy. 

Vierailija
264/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

Minulle työterkka} veetuili juuri syöpähoidot ja sytostaatit lopettaneena, niistä turvonneena. 

Meni luotto terveydenhoitajiin, todella oikea aika laihduttaa.. 

Minulle veetuiltiin ylipainosta lukiossa terveydenhoitajalla oikein urakalla, mutta se loppuikin sitten punnitukseen. Olin nimittäin selkeästi alipainoinen. Rukkasi sitä vaakaansakin tovin, että jos se olisi vaikkapa mennyt juuri edellisen oppilaan jälkeen ihan itsestään rikki. Ei ollut.

Nykyään vuosikymmeniä myöhemmin olen ylipainoinen. Nämäkin ovat itseään toteuttava ennusteita ja myös median pitäisi tuntea jotain vastuuta

Minulla sama juttu. Lapsesta saakka puhuttiin lihavuudestani vaikka paino oli normaali. Laihdutus tarkoitti vesipaastoja ja syömättömyyttä jotka johtivat ahmimishäiriöön. Olisin bulimikko jos olisin saanut oikean tekniikan avulla itseni oksentamaan, yritin lusikalla ja sormilla mutta en saanut kuin sappinesteitä ulos. Paino nousi sitten sairaalloisen ylipainon puolelle. Nyt yritän opetella ateriarytmiä ja normaalia syömistä yksin. 

Vierailija
265/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttelee ne lääkärit alkoholista ja tupakanpoltostakin. Voi masennus miten kurjaa...

Vierailija
266/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomauttelee ne lääkärit alkoholista ja tupakanpoltostakin. Voi masennus miten kurjaa...

Ylipainosten lääkäreiden palkkaa voisi myös leikata, joka kuukausi olisi painonmittaus ja jos ei ole malliesimerkki niin otetaan vaikkapa 20-30% palkasta pois hunona esimerkkinä. Tällä saisi hurjat säästöt koko terveydenhuollossa, koska harva lääkäri kovin laiha on.

Vierailija
267/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri hoitaa ihmisten sairauksia, määrää lääkkeitä ja toimenpiteitä. Eivät he mitään ravintoneuvojia tai potilaan terveydentilan edistäjiä ole. Eivät he ole ihmisen koko fysiologiaan ja psykologiaan niin hyvin perehtyneitä, että osaisivat koko ihmistä hoitaa. Suurin osa lääkäreistä osaa vain määrätä lääkkeitä. 

Vierailija
268/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanotaan, että lääkärin pitää huomauttaa potilasta ylipainosta, tupakanpoltosta, alkoholinkäytöstä jne. Sekö on sitä oikeaa hoitamista ja tekee potilaan terveeksi? 

Vierailija
269/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillehän se juuri kuuluukin. Lopeta ruikutus ja kato vähän mitä syöt. Aina löytyy tekosyitä jatkaa lihavuuden ylläpitoa, mutta kyllä se syy löytyy sieltä peilistä eikä mistään muualta.

Vierailija
270/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikot sortuu elontiellä!

Vierailija
271/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterkka vittuili painosta 2kk synnyttämisen jälkeen, kun vielä imetin :D Olisi voinut olla hupaisaa jos hän ei olisi ollut ihan tosissaan. No eipä tule käytettyä enää työterveyttä

Minulle työterkka} veetuili juuri syöpähoidot ja sytostaatit lopettaneena, niistä turvonneena. 

Meni luotto terveydenhoitajiin, todella oikea aika laihduttaa.. 

Minulle veetuiltiin ylipainosta lukiossa terveydenhoitajalla oikein urakalla, mutta se loppuikin sitten punnitukseen. Olin nimittäin selkeästi alipainoinen. Rukkasi sitä vaakaansakin tovin, että jos se olisi vaikkapa mennyt juuri edellisen oppilaan jälkeen ihan itsestään rikki. Ei ollut.

Nykyään vuosikymmeniä myöhemmin olen ylipainoinen. Nämäkin ovat itseään toteuttava ennuste

mitä helevettiä te mussutatte :D eihän kukaan ole niin sokee tai tyhmä

Vierailija
272/463 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri hoitaa ihmisten sairauksia, määrää lääkkeitä ja toimenpiteitä. Eivät he mitään ravintoneuvojia tai potilaan terveydentilan edistäjiä ole. Eivät he ole ihmisen koko fysiologiaan ja psykologiaan niin hyvin perehtyneitä, että osaisivat koko ihmistä hoitaa. Suurin osa lääkäreistä osaa vain määrätä lääkkeitä. 

ei tarvis lääkitä kun hoitaa syitä eikä seurauksia

Vierailija
273/463 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan lihavat saikuttavat töissä ennemmän kuin tervepainoiset. En tiedä ovatko he oikeasti sairaampia, mutta ainakin kynnys saikuttamiseen on matalampi.

Vierailija
274/463 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärit puuttuisivat potilaiden ylipainoon ja auttaisivat tässä, jäisivät kaikki muut sairaudet hoitamatta ja lääkärit tylsistyisivät. 

Vierailija
275/463 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin työterveyslääkärillä käymisen, koska hän viime kerralla loukkasi mua punnituksessa. siis se lääkäri vähensi punnituksesta vaatteiden painon vain kaksi kiloa vaikka meillä isoilla vaatteet painaa paljon enemmän. vaadin sitä akkaa vähentämään ainakin 10 kiloa mut ei suostunut. mun ei tarvitse sietää tuollaista ja niinpä poistuin paikalta.

Vierailija
276/463 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on sun yleiseen terveydentilaan vaikuttava tilanne, ja lääkäri ei sais sanoa tästä?

Vierailija
277/463 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, yhyy. 

Vierailija
278/463 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh, aikuinen ihminen ja ei pysty ottamaan vastuuta itsestään ja teoistaan. Tässä muutama totuus jotka eivät muutu miksikään vaikka kuinka haluaisitte:

- Reilu ylipaino on terveysriski. Viime vuonna ylipainoisia youtubettajia jotka vannoivat että ylipaino ei vaikuta terveyteen kuoli n. 10kpl. Ne oli just näitä jotka halus näyttää esimerkkiä miten ylipaino on hyvästä... no eivät näytä enää vaan toimivat varoittavana esimerkkinä

- Suomessa muut ihmiset maksavat ylipainoisen hoitokulut koska julkinen terveyshuolto. Ylipainoinen siis aiheuttaa kärsimystä kaikille sairastuessaan

- Ylipaino ei ole yhdellekkään ihmiselle tullut mitään muuta kautta kuin syömällä ja juomalla. Piste. Ja se ruoka ja juoma ei voi suuhun päätyä ellei ylipainoisen oma käsi sitä sinne laita. Eli vastuu on itsellä 100%. Ei missään muussa. Lopeta käden jatkuva liike suuta kohti

- Laihduttamisen suurin este on se että ihmiset eivät kestä yhtään nälän tunnetta. Opettele se. Ensin yksi ilta. Sitten iltapäivästä saakka seuraavaan aamuun. Et vain syö mitään ja aamullakin rajoitetusti. Opettele olemaan nälkäinen, et varmasti kuole siihen jos rasvavarastoja on kymmeniä kiloja

Vierailija
279/463 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen näille "ei voi mitään" ylipainoisille inositolia tai berberiiniä tai molempia, kokeiluna edes muutama kuukausi. Ellei ole jotain sairautta joka estää, jokainen voi itse tutkia. Suomessa näitä ei lääkärit ehdottele. Itse otin muihin oireisiin alunperin, mutta niiden oireiden johdosta oli kertynyt +10kg liikaa. Aloitettuani ruokahalu oli melko pian olematon kunnes olin normaalipainon rajoissa jo näkyvästi. Sitten aloin taas tuntea aitoa nälkää, jos en ollut syönyt riittävästi tai ollenkaan.

Vierailija
280/463 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkärit puuttuisivat potilaiden ylipainoon... 

...he saisivat potilaalle aikaiseksi masennuksen.