Kuinka usein teitä kehutaan kauniiksi?
Olen mielestäni ihan tavallisen näköinen, ilman meikkiä en mikään kaunokainen. Minulla on hienot silmät, mutta pienet huulet enkä mielestäni muutenkaan ole mitenkään erityinen. Siltikin lähes aina työpaikan juhlissa ym. tilaisuuksissa vähintään joku tuttu tai tuntematon tulee kehumaan, miten kauniilta näytän. Kehujista on 50/50 miehiä/naisia, naiset ehkä sanovat jopa suoremmin. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (37)
Aikuiset nykyään harvoin, mutta nuorempana sitä kyllä kuuli. Nykyään kyllä muutama mies on pienessä sievässä tullut löpisemään lämpimiä ja entinen työkaveri kerran totesi että oletpa tyrmäävä, siinäpä se. Nuorena olin kyllä nätti! :D Mutta nykyään teini-ikäiset tyttäret joskus sanovat että heidän kaverinsa ovat kauheasti kehuneet että onpa mukava ja kaunis äiti. Tuo ensimmäinen kohteliaisuus etenkin tuntuu kyllä kivalta, varsinkin teinien suusta sanottuna :D
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävintä noissa kommenteissa on, että ne eivät yleensä ole olleet mitään pokaamista, vaan sellaisia tuttujen tai tuntemattomien anteeksi että häiritsen, mutta pakko sanoa että oot ihan mielettömän kaunis tms ja sitten jatkavat matkaa. Imarteleehan tuo, kun olen miltei nelikymppinen perheenäiti enkä ikinä nähnyt itse itseäni mitenkään erityisen kauniina. Olen pienikokoinen ja pukeudun kyllä nätisti.
ap
No varmaan olet sitten hyvin kaunis ja silmäsi kauniin poikkeavat. Jos olet nuoresta saakka saanut kehuja erikoisista silmistäsi, niin varmaan olet jo tottunut tai pitäisi olla tottunut. Minäkin olen about ikäisesi ja ei minua ikinä kehuta. Voit nyt sisäistää sen, että olet kaunis ja päättää keskustelun tähän. Ei kannata ottaa asiaa puheeksi muualla, siitä tulee helposti vähän itserakas tai itsekehuva vaikutelma.
Eipä juuri nuorena kehuttu. 60 vuotta täytettyäni olen kuullut useinkin.
kuinkas tässä näin kävi. Nuorena ne kehut olis tuntunut kivalta ja joltain, mutta ei enää.
Aviomies kehuu päivittäin kauniiksi, random ihmiset muutaman kerran kuussa (pääsääntöisesti miehiä), ystävät kehuvat jotain ulkonäössä silloin tällöin, sukulaiset ja miehen sukulaiset ilmaisevat asian arvostelun kautta
Ehkä noin 2-3 kertaa koko elämän aikana. Olen 45-vuotias, joten teoriassa keskimäärin noin 15-20-vuoden välein on kehuttu. Ei kovin usein siis.
Tutut vanhemmat naiset ovat kehuneet hiuksiani. Ehkä se on sopiva kohde, kun voi vähän vaikuttaa leikkauksella ja kampauksella? Vähän etäisempi kuin esim. toisen silmien kehuminen?
Normaalit naiset pitävät, että heitä ihaillaan. Useimmat voimaantuneetkin naiset pitäisivät, mutta eivät voi sitä tunnustaa, koska joutuisivat ideoligisen ryhmänsä hylkäämiksi. Kynis.mies
Lähes joka päivä oma mies sanoo kauniiksi.
Nää ihmiset toivoo että kehuisit takaisin. Ei noilla kehuilla välttämättä tarkoiteta mitään. Kunhan jotain halutaan sanoa tai sitten halutaan nostattaa tavallisen ihmisen itsetuntoa?
Ei ole kukaan koskaan kauniiksi sanonut, naiset ovat kehuneet kyllä paksuja ja pitkiä hiuksiani ja mies sanonut tähtisilmäksi. Apinan ja neadertalilaisen näköiseksi on sanottu sen sijaan hyvin usein.
Viime viikonloppuna , yllätyin . Olen kuitentin jo 65- v.
Hämmentävintä noissa kommenteissa on, että ne eivät yleensä ole olleet mitään pokaamista, vaan sellaisia tuttujen tai tuntemattomien anteeksi että häiritsen, mutta pakko sanoa että oot ihan mielettömän kaunis tms ja sitten jatkavat matkaa. Imarteleehan tuo, kun olen miltei nelikymppinen perheenäiti enkä ikinä nähnyt itse itseäni mitenkään erityisen kauniina. Olen pienikokoinen ja pukeudun kyllä nätisti.
ap