Miksi pitää yrittää näyttä todellista ikäänsä nuoremmalta?
Minä olen 60 ja eikä yhtään kiinnosta yrittää häivyttää ikää kasvoilta. Ikäarvioita jotkut haluavat tehdä, jotkut kysyvät olenko eläkkeellä ja jotkut olenko täyttänyt 50. Kyllä mä näytän 60-vuotiaalta enemmän joten tuo nuoremmaksi väittäminen on olevinaan kohteliaisuus. En ota sitä kohteliaisuutena, sillä ikä on se mikä on, ei se, miltä näyttää.
Kommentit (31)
Itkekää vaan mutta Jessica Alves on maailman kaunein nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan koska kukaan ei halua näyttää vanhalta. :D Miksi se ei ole kehu jos sanotaan " näytätpä vanhalta" tai "näytätpä maturelta" . Usein ihminen ottaa sen vain kehuna jos sanotaan "olet nuoren näköinen. "
Jos kuulisin jonkun sanovan näytätpä maturelta, nauraisin kyllä itseni tainnoksiin 😆
No itse en ymmärrä nykyihmisten copetusta, jos ovat päälle 50v ja sanovat "näytänpä paremmalta nyy" xD Mä olen ainakin päälle 30v ja kun vertaa 25v kuvaan niin söpömpi ja nätimpi olin kasvoista silloin.
Itse en ymmärrä, mistä puhut. Mikä v--n copetus? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan koska kukaan ei halua näyttää vanhalta. :D Miksi se ei ole kehu jos sanotaan " näytätpä vanhalta" tai "näytätpä maturelta" . Usein ihminen ottaa sen vain kehuna jos sanotaan "olet nuoren näköinen. "
Jos kuulisin jonkun sanovan näytätpä maturelta, nauraisin kyllä itseni tainnoksiin 😆
No itse en ymmärrä nykyihmisten copetusta, jos ovat päälle 50v ja sanovat "näytänpä paremmalta nyy" xD Mä olen ainakin päälle 30v ja kun vertaa 25v kuvaan niin söpömpi ja nätimpi olin kasvoista silloin.
copetus on itsepetosta, että hehkutetaan että näytetään nyt päälle 50 vuotiaana paremmalta kuin 20 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Näytätpä maturelta ei ole suomea. Siksi kukaan ei sano niin.
Minä yritin, yritin ja yritin. Viimein onnistuin, joku luuli minua vanhemmaksi kuin olin. 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
copetus on itsepetosta, että
Ei ole olemassa tuollaista sanaa. Tuo on jotain itse keksimääsi epäkieltä. Jos viittaat englannin sanaan cope, se tarkoittaa selviytymistä, ei itsepetosta.
Entä miksi se on kohteliaisuus, että näyttää ikäistään nuoremmalta. Tai "nuorekkaalta"?
Itse olen onnistunut ikääntymään niin, että nuorena omaksuttu tyyli on säilynyt niin, että ikä ja eletty elämä näkyy. Usein kuulee miten olen "hyvin säilynyt" tai näytän ikääni nuoremmalta mikä on oikeastaan aika kauhea ja kyseenalainen kohteliaisuus. Ikääntymisessä ei ole mitään pahaa vaivoja lukuunottamatta ja nuoruudessa sen erikoisemman ihailtavaa kuin sen hetken huolettomuus ja toivoton idealismi.
Mikä on se maaginen ikä, jolloin esimerkiksi hiusten värjääminen ja meikkaaminen muuttuu joidenkin mielestä yhtäkkiä oman ainutlaatuisen persoonan korostamisesta epätoivoiseksi nuoremmalta näyttämisen yrittämiseksi? En ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä yhtälöä. Onko se kenties se sama ikä, jolloin naisen kuuluu yhtäkkiä leikata hiukset lyhyeksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se maaginen ikä, jolloin esimerkiksi hiusten värjääminen ja meikkaaminen muuttuu joidenkin mielestä yhtäkkiä oman ainutlaatuisen persoonan korostamisesta epätoivoiseksi nuoremmalta näyttämisen yrittämiseksi? En ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä yhtälöä. Onko se kenties se sama ikä, jolloin naisen kuuluu yhtäkkiä leikata hiukset lyhyeksi?
Tää on kyllä kummallista jos esim 40 vuotiaana käyttää rusettia hiuksissa, tykkää meikata ja käyttää anime puseroa niin on lapsellinen ja typerä mutta nämä samat asiat ei olleet sitten kun olin 24v ja pukeuduin noin. Miksi esim jos täytän 40 v mun pitäisi lopettaa söpöistä asioista pitäminen ja animesta ?
Vierailija kirjoitti:
Entä miksi se on kohteliaisuus, että näyttää ikäistään nuoremmalta. Tai "nuorekkaalta"?
Itse olen onnistunut ikääntymään niin, että nuorena omaksuttu tyyli on säilynyt niin, että ikä ja eletty elämä näkyy. Usein kuulee miten olen "hyvin säilynyt" tai näytän ikääni nuoremmalta mikä on oikeastaan aika kauhea ja kyseenalainen kohteliaisuus. Ikääntymisessä ei ole mitään pahaa vaivoja lukuunottamatta ja nuoruudessa sen erikoisemman ihailtavaa kuin sen hetken huolettomuus ja toivoton idealismi.
No mutta ainakin kiinnität nuorempien naisten huomion suuremmalla todennäköisyydellä jos olet hyvinsäilynyt :)
No etkä oo, on hyvä että olet havahtunut pitämään kunnostasi huolta!