Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielekkaita ja kehittavia tietokonepeleja 3-vuotiaalle? Muumipeleja tuli tanaan ostettua 2 kappaletta ja ovat aivan uskomattoman huonoja...

Vierailija
22.02.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi palapelit, legot, juna/autoradat?

Ihme vanhempia täällä...

Vierailija
2/6 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokonepelejä. Mutta voithan peluuttaa sitä lastasi pillimehun ja pullan lomassa. Sori, piti kuitata.

Mulla on ilmeisesti melkoisen erilaiset käsitykset pienen lapsen kasvattamisesta kuin yleensä täällä palstailevilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
4/6 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ne pupu pelit ovat parempia. ne ovat opettavaisia. en nyt muista niiden pelejen varsinaista nimeä. meillä on 3 pupu peliä ja leikkilä. tosin meijän pojalla on 22 tietsikka peliä, koska lapsi on erityislapsi ja tietokoneen avulla oppii paremmin.

Vierailija
5/6 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä pelejä ovat Jussi Jänö -pelit ja myös Alkupolku-sarjan Leikkilä ja Eskari. Opettavat matikkaa, kirjaimia, kelloa jne. Muumeja meilläkin on mutta nuo on parempia.

Myös kirjaston valikoima kannattaa tsekata. Itse olemme löytäneet sieltä mm. eskarilaisille tarkoitettuja mutta 3-vuotiaalle silti sopivia pelejä ja harjoituksia.

Myös ihan pelkkä wordpad on kirjainten harjoitteluun hyvä. Jos osaa tunnistaa näppäimistöltä kirjaimia niin voi jopa kirjoittaa järkeviäkin vaikka ei vielä pysty kirjaimia hallitsemaan kynällä.

Meillä poika tosin kirjoittaa jotain kirjaimia jo kynälläkin. On hyvin aktiivinen muutenkin, ammattilaisten mukaan uskomaton sanavarasto tämän ikäiseksi, osaa paljon värejä, on monissa asioissa 4-vuotiaan ja jopa 5-vuotiaan tasolla myös motoriikassa. Liikunnallinen, reipas ja iloinen poika, seurallinen ja ulkoilee tosi mielellään.

Silti olen sitä mieltä, että tietokone on tarpeen jo 3-vuotiaana ja allekin nykyaikana JOS lapsi on siitä itse kiinnostunut. Mahtaa näiden " en anna lapseni koskea tietokoneeseen ennen murrosikää" -vanhempien lapset olla kouluikäisenä aika ihmeissään, kun tällä hetkellä jo alakoululaiset käyttävät todella paljon tietokonetta mm. 3. luokalta lähtien. Jopa koulukirjoissa on, että " etsi internetistä" jne. Oppii sen varmasti koulussakin, mutta tasoero lienee aikamoinen niillä, jotka ovat harjoitelleet jo useamman vuoden kotona turvallisesti äidin ja isän kanssa - koulumaailmassa pääsee tietokoneluokkaan ja nettiin (ja myös kirjastoissa) ilman vanhempien valvontaa, opettajien aika ei riitä vahtia kaikkia.

Vierailija
6/6 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on ns. lähtötasotesti, jonka mukaan lapsi saa " tasoisiaan" tehtäviä.

Voin suositella.

Franklinin kerhotalo on kanssa hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän