Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhäilyvinkit! Miten säästät?

Vierailija
01.12.2024 |

Itse olen mm. vaihtanut aamusämpylät kaurapuuroon. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilön syksyllä kurkkuja. Kurkut saan maksutta isältäni. Kerään sieniä ja säilön ne. Marjastan syksyllä. Keitän omenahilloa. 

Osansa säilömisestäni saa myös aikuinen opiskeleva lapseni. 

Leivon itse. Teen ruokaa alusta asti hyödyntäen kauden kasviksia.

Vierailija
42/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun taloyhtiössä on alkoholistipariskunta, joka ei ikinä jaksa palauttaa tölkkejään kauppaan, vaan säännöllisen epäsäännöllisesti dumppaa jäätävän läjän oluttölkkejä jätehuoneen metallinkeräyslaatikkoon. 

Saan valehtelematta yli satasen kuussa extraa sillä, että käyn hakemassa sieltä ne tölkit ja palautan kauppaan. Onneksi eivät harrasta niiden lyttyyn ruttaamista. 

IP-osoitteesi johdattamana asia on helppo ilmoittaa verottajalle.

Paitsi sinä idiootti et mitään IP-osoitteita näe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän menoja ja lisään tuloja

Vierailija
44/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tarpeeseen ostaminen, tarjoushaukkailu, Tokmannin klubi-iltojen hyödyntäminen päivittäistavatoissa ja ruoassa (toki hintoja vertaillen), hintavertailut yleensäkin, linssien käyttö vähän joka ruoassa, kirppistely, roskalavaryhmät, konkurssimyynnit, hävikkikaupat... 

Miten nuo klubi-illat toimivat? Onko verkkokaupassakin?

Vierailija
45/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä, makaan sohvalla.

Vierailija
46/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turha kulutus pois. Kahvit aina kotona, 60 %:n alet, turhien edustusvaatteiden myynti, halvat harrastukset, kirjat ja aikakauslehdet kirjastosta, pyöräily. 

Vierailija
47/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo puuron sämpylöiden tekooo köyhäilyä,vaan varsin suosittua päiväkssa jne..Ollut vuosia.Hyvää on.Tämä köyhäilee kaikella lailla,jo vuosia.Kyllä kannattaa..Älä osta mitään päiviä liikaa,ilmankin voi onnistua saamaan kaikkea joskus..Tarkan euron käyttäjä.

Vierailija
48/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa ostaa punalaputettuja tuotteita. Paljon halvemmaksi tulee, kun ostaa porkkanoita, perunaa, lihaa jne. Tekee ison kattilallisen ruokaa ja pakastaa osan.

Marjastan, sienestän ja pakastan, kuivaan ja säilön ruokaa. Terveellinen ruoka on myös säästöä. En tarvitse lääkkeitä, siinä on iso säästö. 

Hiukset leikkaan itse ja käyn harvoin teattereissa, ravintoloissa yms.

Elän aika mukavasti pienessä omistusasunnossa, josta laina jo maksettu. Elämisen kiinteät kulut kuukaudessa ovat pienet. Tämä on ollut tarkoituskin, kun olen valintoja elämässä tehnyt. 

Vierailija
49/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata keskittyä säästämiseen vaan tulojen lisäämiseen. Säästää ei voi määräänsä enempää mutta tuloja voi nostaa äärettömästi.

Ei onnistu, en halua yhtään lisätöitä lisäprosentilla. Vapaa-aika on minulle tärkeää. Parempipalkkaista työtä ei ole realistisesti näköpiirissä, mutta toki suhteutan oman panokseni töissä palkkaani. Eli himmailen tarvittaessa.

Vierailija
50/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen muistisairaan äitini luona ja kotoani on sinne matkaa n. 80 km. Matkan kuljin junalla ja koska paikallisjunassa saa pyörän viedä ilmaiseksi, niin säästin bussimatkoissa äitini kotikaupungissa näin.

Menin sitten kotiin lähteissä käymään kyseisen kaupungin Citymarketissa ja tunsin itseni ihan hervottoman fiksuksi, kun ostin 24 pakkauksen limpsaa, koska se maksoi vain 7,90 € :D. Aikomukseni oli siis ostaa 0,5 l tuota samaa litkua, mutta se olisi maksanut 2,20 €, joten mähän säästin raahaamalla tuon 24 pakkauksen pyöräni takaritsillä. Seisoin sitten tuon 80 km junassa, koska en jaksanut ottaa sitä pakettia pois tarakalta. Mutta hyvältä on maistunut, kylmä limppari, etenkin, kun halvalla sain.

Vierailija
51/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa ostaa punalaputettuja tuotteita. Paljon halvemmaksi tulee, kun ostaa porkkanoita, perunaa, lihaa jne. Tekee ison kattilallisen ruokaa ja pakastaa osan.

Marjastan, sienestän ja pakastan, kuivaan ja säilön ruokaa. Terveellinen ruoka on myös säästöä. En tarvitse lääkkeitä, siinä on iso säästö. 

Hiukset leikkaan itse ja käyn harvoin teattereissa, ravintoloissa yms.

Elän aika mukavasti pienessä omistusasunnossa, josta laina jo maksettu. Elämisen kiinteät kulut kuukaudessa ovat pienet. Tämä on ollut tarkoituskin, kun olen valintoja elämässä tehnyt. 

Hönön valehtelusäästövinkit. Kuultu tsiljoona kertaa palstalla.

Vierailija
52/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa laskimen kanssa. Auttaa välttämään heräteostoksia.

Minä lasken hinnat päässä,mitä sitä kallista laskinta turhaa kuluttaa tai edes hankkii.

Vierailija
53/53 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi saippua kannattaa ostaa kanistereissa. Kolme euroa 3 litraa

Kannattaisi opetella yhdyssanat ettei näppäimistö suotta kuluisi turhissa välilyönneissä. 

Missäs sun pilkut on?

Säästösyistä jätin ne pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan