Köyhäilyvinkit! Miten säästät?
Itse olen mm. vaihtanut aamusämpylät kaurapuuroon.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupassa.
Ei wolttaus tuo säästöä.
En wolttaa. Asun maaseudulla ja kasvatan ja kerään ruokani itse. Ei täällä mitään woltteja edes ole.
Oletko ehta hunter-gatherer ?
Vierailija kirjoitti:
Käsi saippua kannattaa ostaa kanistereissa. Kolme euroa 3 litraa
Mun ei kestä kädet noita litrasaippuoita, kuivattaa kädet ihan korpuksi.
Muovikasseja ei saa ostaa joka kauppareissulla, on käytävä leipäjonoissa. Autoa ei saa olla. On käveltävä jokapaikkaan. Lentokoneella ei matkusteta.
Vierailija kirjoitti:
Punalaputettuja tuotteita ja aletuotteita kannattaa aina ostaa. Minä kyttään kahvitajouksiakin ja ostan varastoon. Itse kannattaa leipoa ja laittaa ruokaa koko viikon ruokalistaa miettien.
Isommat ostokset vaikka hullareilta ja Black Friday -tarjouksista (mikroaaltouuni, läppäri, vedenkeitin, air fryer), mutta ensin luen testit ja asiakkaiden kommentit tuotteista. Roskaa en osta halvallakaan.
Minä köyhäilen ostamalla sitä mitä oikeasti tarvitsen - en tarjouksia enkä punalappuisia, joiden hilloaminen pakkasessa tai ties missä maksaa sekin.
Lasten tekeminen jätetään varakkaammille. Muutetaan omistusasunnosta vuokralle, autot ja muut vempeleet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie paljon tilaa, köyhät asuvat pienissä asunnoissa.
Ei välttämättä, maalla ainakaan. Itse asun 120 neliön omakotitalossa. Ja olen pienituloinen, ehkä en suorastaan köyhä mutta ei kaukana sekään.
Tosin olen asunut myös 23 neliön yksiössä, ja olisi se saippuakanisteri mahtunut kotiini silloinkin.
Mun taloyhtiössä on alkoholistipariskunta, joka ei ikinä jaksa palauttaa tölkkejään kauppaan, vaan säännöllisen epäsäännöllisesti dumppaa jäätävän läjän oluttölkkejä jätehuoneen metallinkeräyslaatikkoon.
Saan valehtelematta yli satasen kuussa extraa sillä, että käyn hakemassa sieltä ne tölkit ja palautan kauppaan. Onneksi eivät harrasta niiden lyttyyn ruttaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mun taloyhtiössä on alkoholistipariskunta, joka ei ikinä jaksa palauttaa tölkkejään kauppaan, vaan säännöllisen epäsäännöllisesti dumppaa jäätävän läjän oluttölkkejä jätehuoneen metallinkeräyslaatikkoon.
Saan valehtelematta yli satasen kuussa extraa sillä, että käyn hakemassa sieltä ne tölkit ja palautan kauppaan. Onneksi eivät harrasta niiden lyttyyn ruttaamista.
IP-osoitteesi johdattamana asia on helppo ilmoittaa verottajalle.
Vaihdoin bensa-auton sähköautoon. Säästö kuukaudessa on satasia.
Opiskelen työn ohessa ja saan kaikki opiskelija-alennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie paljon tilaa, köyhät asuvat pienissä asunnoissa.
Jaa. Mä asun yksin 52-neliöisessä kaksiossa jossa on vaatehuoneen lisäksi niin paljon kaappitilaa, että osa on täysin tyhjillään. Tavaraa kun ei ole paljoa. Vuokra 530€/kk ja tämä siis Uudellamaalla yli 40 000:n asukkaan kaupungissa suhteellisen lähellä keskustaa. Talohan on iänkaiken vanha, mutta toimiva. Olen erittäin onnekas, tiedän. Mutta pointtini oli, etteivät kaikki köyhät asu Pk-seudulla kahdenkymmenen neliön kopeissa. Olen toki kokenut senkin. Vuokra oli suurempi kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Popsi nakit maksaa noin kolme euroa. Semmoinen kaksoispakkaus. siitä saa useamman ruuan tehtyä. Esim muusi ja nakit ei maksa paljoa ja toisesta osasta saa tehtyä esim nakkikeiton
Nuo popsi-nakit ei ole "oikeita" nakkeja. Ne on tehty siipikarjanlihasta, joten en osta koskaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse sämpylöitä ja syön jotain muusia ja kalapuikkoja 2-3 kertaa viikossa.
Kalapuikot karseeta roskaa, mikset keitä keittoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella yhdyssanat ettei näppäimistö suotta kuluisi turhissa välilyönneissä.
Missäs sun pilkut on?
Lataan laitteet töissä, vien juomaveden töistä, käyn töissä suihkussa, käyn leipäjonossa aina kun pääsen, parsin vaatteet, en osta uutta, en osta ruokaa kuin harvoin ja senkin -60%. Ei kampaajia, meikkejä, lehtiä tms.
Ei kannata keskittyä säästämiseen vaan tulojen lisäämiseen. Säästää ei voi määräänsä enempää mutta tuloja voi nostaa äärettömästi.
En käytä bussia, vaan pyöräilen tai kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin bensa-auton sähköautoon. Säästö kuukaudessa on satasia.
lainakulut ja lyhennykset kun ottaa huomioon niin otat takkiin satasia kuussa.
Ei tarvitse olla köyhä köyhäilläkseen