Köyhäilyvinkit! Miten säästät?
Itse olen mm. vaihtanut aamusämpylät kaurapuuroon.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupassa.
Ei wolttaus tuo säästöä.
Popsi nakit maksaa noin kolme euroa. Semmoinen kaksoispakkaus. siitä saa useamman ruuan tehtyä. Esim muusi ja nakit ei maksa paljoa ja toisesta osasta saa tehtyä esim nakkikeiton
Käsi saippua kannattaa ostaa kanistereissa. Kolme euroa 3 litraa
Olen sammuttanut pöytätietokoneestani NumLock -näppäimen ettei sen merkkivalo kuluttaisi kallisarvoista energiaa.
Jos tarvitsee esim nastakengät, niin ostaa sellaisen irroitettavat nastapohjalliset. Ostaa vain tarpeeseen. Ei käy missään konserteissa, keikoilla tms. Jouluna esim kirkoissa on ilmaisia joululauluiltoja. Katsoo tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen sammuttanut pöytätietokoneestani NumLock -näppäimen ettei sen merkkivalo kuluttaisi kallisarvoista energiaa.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella yhdyssanat ettei näppäimistö suotta kuluisi turhissa välilyönneissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy kaupassa.
Ei wolttaus tuo säästöä.
En wolttaa. Asun maaseudulla ja kasvatan ja kerään ruokani itse. Ei täällä mitään woltteja edes ole.
Pyykkiä pestessä pesuainetta hieman alle suositellun määrän. Säästöä sekin.
Käyn kaupassa laskimen kanssa. Auttaa välttämään heräteostoksia.
Teen itse sämpylöitä ja syön jotain muusia ja kalapuikkoja 2-3 kertaa viikossa.
En anna rahaa mihinkää keräyksiin ja en lainaa rahaa kenellekkään. Ruoat ostan joskus alennuksesta ja tavarat tilaan ulkomailta. Pitkän pennin säästää kun ei hanki mitään Suomesta.
Vaihdoin itsekin aikanaan leivät puuroon. Enää en kauheasti enää leipää kaipaakaan, etenkin kun ei ole mitään mitä laittaa päälle.
Opettelin sitomaan tavaroita pyörään niin jaksan kuljettaa painaviakin asioita ilman bussia kotiin. (Useimmiten taluttaen) Joskus pesen vähän likaisia pyykkejä käsin, sillä taloyhtiön pesukone on maksullinen.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse sämpylöitä ja syön jotain muusia ja kalapuikkoja 2-3 kertaa viikossa.
No ei tuokaan fiksua ole, eihän muusissa ja kalapuikoissa ole tarpeeksi ravintoaineita ja halvemmallakin pääsisit kokkaamalla itse vaikka jotain proteiinipitoisia pihvejä muusin kaveriksi. Uusavuttomuus!
Punalaputettuja tuotteita ja aletuotteita kannattaa aina ostaa. Minä kyttään kahvitajouksiakin ja ostan varastoon. Itse kannattaa leipoa ja laittaa ruokaa koko viikon ruokalistaa miettien.
Isommat ostokset vaikka hullareilta ja Black Friday -tarjouksista (mikroaaltouuni, läppäri, vedenkeitin, air fryer), mutta ensin luen testit ja asiakkaiden kommentit tuotteista. Roskaa en osta halvallakaan.
Vihaan köyhäilyä...v i t u t t a a koko sana...olisi mukavampaa elää "lännen malliin",taloudellisesti huipulla..katsella kurjuutta vilauksella korkeintaan ulkomaan uutisklipeistä..olisi kivaa pröystäillä koko elämä.
Vain tarpeeseen ostaminen, tarjoushaukkailu, Tokmannin klubi-iltojen hyödyntäminen päivittäistavatoissa ja ruoassa (toki hintoja vertaillen), hintavertailut yleensäkin, linssien käyttö vähän joka ruoassa, kirppistely, roskalavaryhmät, konkurssimyynnit, hävikkikaupat...
Vierailija kirjoitti:
Vie paljon tilaa, köyhät asuvat pienissä asunnoissa.
En käy kaupassa.