Mitä hvettiä, Facebook kaverimäärä näkyy tosiaan nyt kaikille. Poistankin koko profiilin, en halua tulla leimautuneeksi erakkososiopaatiksi
Sillä kaverimääräni on periaatteesta 0. Olen mukana ainoastaan osta/myy ryhmien ja paikkakuntani Puskaradion ja muutaman yrityksen seuraamisen takia.
En oo ikinä tajunnu mikä järki näissä kaverilostoissa on.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi ollut jo ajat sitten n. 5000 kaveria.
Se merkitsee sitä, että tulee noin nelinkertainen määrä yksityisviestejä. Nyt on yli 1000 kaveria.
En jaksaisi keskittyä yksityisviesteihin. Saatan vastata niihin viikkojen tai kuukausien päästä.
Hävettää tosi paljon. Olen ajatellut, että he pitävät minua itsekkäänä ja kylmänä ihmisenä, mutta se ei johdu siitä.
Jos ajattelee koko ajan mitä muuta ajattelevat, niin ahtaaksi menee el
Enkä koskaan tee kaveripyyntöjä. Ihmettelen, mitä nuo minusta haluavat.
FB ei ole paras paikka erakoille.
Olen erakkona kasvatukseni vuoksi teeskennellyt ikään kuin sosiaalista koko elämäni.
Se on ollut äärimmäisen uuvuttavaa.
Terveisin todellinen erakko
Vierailija kirjoitti:
Se hyvä puoli tuossa kaverimäärän näkymisessä on verkostoitujille, että jos tulee kaveripyyntö joltain oudolta tai vaikka jonkin tapahtuman järjestäjältä. Jos sillä on 500-5000 kaveria ja profiili on perustettu vuonna 2008, niin se on luultavasti oikeasti se henkilö. Jos sillä on kolme kaveria ja profiili perustettu viikko sitten, niin en minä kuulu niihin henkilöihin, joille ne ensimmäiset kaveripyynnöt lähetetään, ts. kyseessä on feikkiprofiili tai muu huijari.
Tosin jos jonkun vanha tili on kaapattu ja nimi ja kuva vaihdettu, niin silloin tuokaan ei päde. On paskamaista, että face ei halua kitkeä valeprofiileita ja identiteettivarkauksia. Jos näitä huijareita ilmiantaa, tulee vain vastaus, että yhteisönormeja ei ole rikottu. Tästä päätellen face hyötyy jotenkin itse näistä huijareista tai saattaa jopa itse olla niiden takana. Sen sijaan voit saada bannia, jos julkaiset vääränlaisen mielipiteen. Tähän kun lisätään se, et
Joo kaikki luulee nyt mun kaveripyyntöjä feikeiksi, koska on niin vähän kavereita niin varmaan tekaistu profiili.
Saako profiilin piilotettua. Kollegoilla on facebookit ja ennen niistä näkyi tieto jopa googlella ja myös facebookin sisällä, vaikkei muuta näkynytkään kuin nimi ja kuva. Nyt heistä ei näy mitään, mutta puhuivat keskenään sinne juuri tulleista viesteistä. Voiko profiiliin siis piilottaa ihan täysin?
Mitä väliä sillä on? Ei niitä kavereita ole mikään pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Saako profiilin piilotettua. Kollegoilla on facebookit ja ennen niistä näkyi tieto jopa googlella ja myös facebookin sisällä, vaikkei muuta näkynytkään kuin nimi ja kuva. Nyt heistä ei näy mitään, mutta puhuivat keskenään sinne juuri tulleista viesteistä. Voiko profiiliin siis piilottaa ihan täysin?
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001812552.html
Ei voi enää
Sitäkään ei näköjään saa enää estettyä ettei kukaan voisi lähettää sulle kaveripyyntöjä. Vaihtoehtoina vain "Kaikki" tai "Kaverien kaverit."
Törkeää tehdä tällaisia salakähmäisiä muutoksia. Meta taitaa oikein haluta käyttäjien kaikkoavan joukolla.
Minua ennemminkin säälittää sellaiset profiiliit, joilla on satoja tai jopa tuhansia kavereita. Eihän ne mitään kavereita ole, jotkut vaan kerää kaikki mahdolliset kerran tapaamansa tai jopa tapaamattomansa ihmiset faceen.
Au, siis näkyykö minunkin fb - profiilini vastikään saneeramani kaverilistani kaikille, vaikka ole piilottanut sen ennen kuin putsasin hieman liiankin roimasti kaverilistaani?
Nyt kaikki kuvittelee, ettei mulla ole muita kuin oman perheeni läheisimmät ja muutama valittu. Sitä paitsi ennen tätä suurta puhdistusoperaatiota mun ne sosiaaliset kontaktiset ihmiseni esim. Bestis- ystäväni eivät ole koskaan liittyneet mukaan facebookiin, ja eivät kuulema tule liittymäänkään. Onneksi whatshap ja messengeri toimii heidänkin kohdalla, joita poistin fb.listaltani, jos niinkuin tulis tarve olla yhteyksissä enemmän kuin olla kohteliaisuudestani laittamassa milloin mihinkin päivityksiin hymiöikonia. Säästyy sekin aika oman elämän ainutkertaisuuden viettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Au, siis näkyykö minunkin fb - profiilini vastikään saneeramani kaverilistani kaikille, vaikka ole piilottanut sen ennen kuin putsasin hieman liiankin roimasti kaverilistaani?
Ei kaverilista näy, mutta kavereiden kappalemäärä näkyy.
Minä en halua kuin korkeintaan 10 kaveria, 4-7 on sopiva määrä.
Minulla näkyy facebookissa että olisi vähemmän kavereita kuin mitä siellä on. Kaverien lukumäärä on profiilissa pienempi kuin mitä oikeasti on. Kavereita on 26. Profiilin alla on luku 24.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Ei kaverilista näy, mutta kavereiden kappalemäärä näkyy.""
Kuka tollaisen uusinnan on tehnyt?
Mä en edes tajua, mitä varten se kavereiden lukumäärä pitää näkyä muille, ketä se palvelee?
No mullakin oli aiemmin miltei sata kaveria, ja nyt liki kymmenen, ja eikä niistä yksikään minkäänlainen varsinainen kaveri.
Mulla on muutama muodon vuoksi ja syy olla facessa sama kuin ap:lla. Inhoan koko hommaa, mutta harrastusten takia joutuu olla. Ärsyttävää että näkyy. Mä en jaa omilla sivuilla ikinä yhtään mitään ja siksi ei ole mitään järkeä kavereissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkään ei näköjään saa enää estettyä ettei kukaan voisi lähettää sulle kaveripyyntöjä. Vaihtoehtoina vain "Kaikki" tai "Kaverien kaverit."
Törkeää tehdä tällaisia salakähmäisiä muutoksia. Meta taitaa oikein haluta käyttäjien kaikkoavan joukolla.
Tämä on ollut kyllä jo kauan. Mulla oli nolla kaveria mutta kun kaveripyyntöjä sai lähettää vain kaverien kaverit, ei kukaan voinut. Sitten pari tyyppiä pyysi kaveriksi niin en viitsinyt sanoa ei ja mies on muodon vuoksi. Mies käy siellä kerran kuukaudessa jos sitäkään. Eikä päivitä hänkään mitään kuten en minäkään. Mä vain seuraan tapahtumia kun osa ilmoittaa vain facessa sekä laitan itse yhden ilmoituksen joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon Facessa ainoastaan parin ryhmän takia.
En käytä sitä muuhun tarkoitukseen, joten en edes hyväksy kaveripyyntöjä.
Sama syy.
En hyväksy systemaattisesti yhtään kaveria.
0 kaveria 😂
Noinhan sitä nykyään suurin osa käyttää, ei jaa itse seinällään mitään tai kerää kavereita, mutta seuraa ryhmiä ja käyttää marketplacea ja etsii tapahtumia jne. Fb-tunnarit on myös kätevä tapa rekkautua muihin palveluihin
On tainnut tulla muitakin v-mäisiä uudistuksia. Mä huomasin just että kun laittaa hiiren henkilön nimen päälle (ei klikkaa) ei näykään enää tietoja, esim paikkakunta, työ ym. Eli pitää klikata nimeä ja käydä koko saakelin profiilissa katsomassa! Mitä Face tällä tavoittelee, alkaako jo näkyä kuka on käynyt sivuillani?
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö sieltä nykyään myös ketkä katsoo profiilia, jos joku käy katsomassa
Näkyy, exäsi tietää stalkkauksesi, otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
On tainnut tulla muitakin v-mäisiä uudistuksia. Mä huomasin just että kun laittaa hiiren henkilön nimen päälle (ei klikkaa) ei näykään enää tietoja, esim paikkakunta, työ ym. Eli pitää klikata nimeä ja käydä koko saakelin profiilissa katsomassa! Mitä Face tällä tavoittelee, alkaako jo näkyä kuka on käynyt sivuillani?
Ennen näin näkyi myös uudet kaverit, kaksi viikkoa. siis kun laittoi hiiren nimen päälle, enää toimi sekään. Jostain sentään kaverimäärä vielä löytyi.
Ei saa enää kaveriMÄÄRÄÄ piiloon, kaverilistan kyllä saa.
Minulla olisi ollut jo ajat sitten n. 5000 kaveria.
Se merkitsee sitä, että tulee noin nelinkertainen määrä yksityisviestejä. Nyt on yli 1000 kaveria.
En jaksaisi keskittyä yksityisviesteihin. Saatan vastata niihin viikkojen tai kuukausien päästä.
Hävettää tosi paljon. Olen ajatellut, että he pitävät minua itsekkäänä ja kylmänä ihmisenä, mutta se ei johdu siitä.
Jos ajattelee koko ajan mitä muuta ajattelevat, niin ahtaaksi menee elämä.