Miksi naiset käyttäytyvät näin?
Olen 38v mies. Olen tullut työpaikalla hyvin toimeen muutamien naisten kanssa. Eri-ikäisiä, varattuja sekä vapaita. Nyt äkisti kolme heistä on alkanut karttelemaan minua. Syytä en tiedä. Olen törmännyt tähän aiemminkin ja kuullut muualtakin samankaltaisia kokemuksia. Mikä yleisesti ottaen saa naiset käyttäytymään noin? Mitään syytä ei löydy mutta silti äkisti aletaan käyttäytymään kuin toinen olisi ilmaa.
Kommentit (41)
Inkohan ne ihastunut suhun. Rakkaudesta se hevonenkin potkii
Olisiko mahdollista kysyä tilanteesta jokaiselta heiltä erikseen?
Heidän käytöksensä ei välttämättä liity mitenkään sinuun.
Tulen yleensä hyvin toimeen työkaverien kanssa. Välttelin aiemmin mukavana pitämääni miestä (lakimies), joka ilmoitti, että minua voisi mielipiteitteni vuoksi kopauttaa nokkaan. Pelkäsin kommentin jälkeen sekä hänen vaimonsa puolessta että omasta puolestani. Halveksin miehiä, jotka uhkaavat väkivallalla tai kohdistavat väkivaltaa muihin. Etenkin heitä fyysisesti heikompiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista kysyä tilanteesta jokaiselta heiltä erikseen?
Heidän käytöksensä ei välttämättä liity mitenkään sinuun.
Tulen yleensä hyvin toimeen työkaverien kanssa. Välttelin aiemmin mukavana pitämääni miestä (lakimies), joka ilmoitti, että minua voisi mielipiteitteni vuoksi kopauttaa nokkaan. Pelkäsin kommentin jälkeen sekä hänen vaimonsa puolessta että omasta puolestani. Halveksin miehiä, jotka uhkaavat väkivallalla tai kohdistavat väkivaltaa muihin. Etenkin heitä fyysisesti heikompiin naisiin.
On aina mahdollisuus kysyä mutta epäilen että se vain pahentaisi tilannetta. En ole uhkaillut yhtäkään heistä. Tai muitakaan.
Näkee kuinka naiset alapeukuttaa miehen avausta.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei ihan oikeasti ymmärrä, että hänen sanat ja käytöksensä voivat olla hyvin loukkaavia. Aina ollaan sukupuolittamassa: miten te naiset, nämä leidit tässä, naiset ensin jne. Aina puhutaan ohi ja erityisesti naisten päälle. Ei kukaan tuollaista jaksa.
Tämä. Saatetaan muka kehua naista tyyliin *sähän ajat hyvin naiseksi* tai *naiseksi sä oot kyllä tosi fiksu*. Miltä miehistä tuntuisi kuulla kohteliaisuuksia tyyliin *oot ihan hyvä työntekijä, mieheksi*? Miettisitte välillä niitä juttujanne.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on ollut ikänsä naisvaltaisessa työpaikassa ja se on käärmeämmiä täynnä. Siellä kuulemma joku sanoo jonkun paskajutun jostakusta ja sen jälkeen yllyttää muutkin puolelleen. Se on jotain ihan käsittämätöntä. Ei tarvi edes tapahtua todellisuudessa mitään ihmeellistä. En ikinä ole miesten kesken tällaiseen törmännyt. Tai jos jostain jotain negatiivista selän takana poristaan, niin ei sitä ruveta sen takia karttamaan työyhteisössä.
Minun työpaikallani on puolet naisia ja puolet miehiä ja nimenomaan miehet toimivat siellä noin eli levittävät keksittyjä juoruja ja lyövät puukkoa selkään seläntakana, naiset eivät ole tehneet niin kertaakaan.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei ihan oikeasti ymmärrä, että hänen sanat ja käytöksensä voivat olla hyvin loukkaavia. Aina ollaan sukupuolittamassa: miten te naiset, nämä leidit tässä, naiset ensin jne. Aina puhutaan ohi ja erityisesti naisten päälle. Ei kukaan tuollaista jaksa.
Tämä. Saatetaan muka kehua naista tyyliin *sähän ajat hyvin naiseksi* tai *naiseksi sä oot kyllä tosi fiksu*. Miltä miehistä tuntuisi kuulla kohteliaisuuksia tyyliin *oot ihan hyvä työntekijä, mieheksi*? Miettisitte välillä niitä juttujanne.
Kuten kerroin aiemmin. En käytä itse tuollaista tyyliä. Tietysti jos kirjoitit tämän yleisohjeeksi niin 👍
Olen homomies ja pidän huolta itsestäni monella tapaa. Uudessa työpaikassa kaikki naiset olivat suoraan sanottuna yliystävällisiä ja heti istumassa sohvalle viereeni. Kun tietyssä tilanteessa olin pakotettu tulemaan kaapista, sana levisi työpaikan naisten keskuudessa muutamassa sekunnissa ja sen jälkeen minuun on suhtauduttu hyvin viileästi.
M40
Vierailija kirjoitti:
No, miehet ovat laiskempia kuin naiset ja tästä syystä itse pidän miehet mahd kaukana työpaikalla.
Älä kuule yhdistä pakkosuorittamista taitavuuteen, niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No, miehet ovat laiskempia kuin naiset ja tästä syystä itse pidän miehet mahd kaukana työpaikalla.
Hehe. Naurattaa että naisten mielestä heidän hitautensa työssä on olevinaan ahkeruutta 😂
Sen huomaa heti jos omaa mielipidettä ei arvosteta tai sitä ei edes kysytä. Sellaisen tyypin kanssa ei viitsi puhua kuin pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuule yhdistä pakkosuorittamista taitavuuteen, niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Älä kuule yhdistä taitavuutta laiskuuteen, niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen homomies ja pidän huolta itsestäni monella tapaa. Uudessa työpaikassa kaikki naiset olivat suoraan sanottuna yliystävällisiä ja heti istumassa sohvalle viereeni. Kun tietyssä tilanteessa olin pakotettu tulemaan kaapista, sana levisi työpaikan naisten keskuudessa muutamassa sekunnissa ja sen jälkeen minuun on suhtauduttu hyvin viileästi.
M40
Muuten vois uskoa tämän, mutta kun homous äärimmäisen harvoin ei näy ulospäin. Teillä on omat maneerinne ja tapa puhua ja liikkua ja sen että joku ei ole yhtään kiinnostunut pystyy naisena skannaamaan kyllä muutaman juttelukerran perusteella jostain mikroilmeistä. Ellei nyt kyse ole jostan +60 naisista, jotka ei tajunneet edes Jari Sillanpään olevan homo, koska eivät ole sellaista koskaan miettineet kun nuoruudessaan kaikki on olleet kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole moni mies. En ole sukupuolittanut ketään enkä puhunut ohi. Puhun välillä päälle, tapa jota harmittelen, mutta se ei ole riippuvainen sukupuolesta. Teen sitä myös miesten kanssa.
Sukupuolitithan. Otsikossasi.
*syvä huokaus* Et voi olla tosissasi.
Naiset on just tuollaisia! "Sukupuolitithan. Otsikossasi." Eivät älyä jutun juurta...
Naiset tylsistyvät herkästi. Ja kaipaavat draamaa.nyt sinä olet heille sopiva kohde.
Ihmettelen samaa. Onko naisilla niin heikko itsetunto ja tylsä oma elämä, että on keksittävä juoruja ja alettava hyljeksimään, liikaa mielikuvitusta? Väärällä alalla, ehkä heidän pitäisi alkaa kirjoittaa satukirjoja.
Suomesta on kadonnut vanha tarinankerronta, ehkä siksi ihmisillä on edelleen tarve kertoa tarinoita ja kun niitä ei ole niin niitä keksitään vaikka väkisin ja mitä mehukkaampia tarinoita sitä paremmin kuulijakuntaa. Alkakaa naiset ja miehet opetella Kalevalaa ulkoa ja kertokaa pätkiä siitä. Lopettakaa paskan jauhaminen muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40Muuten vois uskoa tämän, mutta kun homous äärimmäisen harvoin ei näy ulospäin. Teillä on omat maneerinne ja tapa puhua ja liikkua ja sen että joku ei ole yhtään kiinnostunut pystyy naisena skannaamaan kyllä muutaman juttelukerran perusteella jostain mikroilmeistä. Ellei nyt kyse ole jostan +60 naisista, jotka ei tajunneet edes Jari Sillanpään olevan homo, koska eivät ole sellaista koskaan miettineet kun nuoruudessaan kaikki on olleet kaapissa.
Sori vaan tyttö, mutta on olemassa sellainen SETAN vihaama käsite kuin heteronoloinen homomies.
M40
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Onko naisilla niin heikko itsetunto ja tylsä oma elämä, että on keksittävä juoruja ja alettava hyljeksimään, liikaa mielikuvitusta? Väärällä alalla, ehkä heidän pitäisi alkaa kirjoittaa satukirjoja.
Kyllä on. Niin monessa työpaikassa tullut tämä sama vastaan.jatkuvaa juoruiluja.puhutaan pahaa toisista.tämä vain koska ovat tylsistyneitä. Ja jos siellä on mies,alkaa suhdepelit.
Itse kattelen töissä ihmisiä, joista en pidä. Yleensä ne ovat miehiä. Joidenkin seurassa on hyvin epämukavaa.