Jos joku on maksanut väärälle tilille, niin pitääkö rahat palauttaa? OV
Sainpas tänään sitten todella paskamaisen puhelun. Yksi äijä soitti ja kysyi, onko mun tilille tullut viime HEINÄKUUSSA ja MARRASKUUSSA 100 euroa (siis yhteensä 200 euroa) ja ne rahat oli tarkoitus tulla jonkun helvetin sähly seuran tilille.
Mä olin siinä sitten, että jaa. Mistä hitosta mä voin tuollaisia tietää ja toisekseen, pystyn katsomaan nettipankissa pelkästään viimeisten 3 kuukauden tilitiedot, siitä eteenpäin tapahtumia ei näy.
Ja äijä antoi sen tilinumeron mihin tuo pitäisi maksaa. Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten joku voikin olla noin tyhmä ja maksaa väärälle tilille. Ymmärtäisin, jos yksi tai kaksi numeroa olisi väärin, mutta kun tuo toinen tili on aivan erilainen kuin mun, alku on sama, mutta se loppuosa on todellakin erilainen, tyyliin (tämä on ihan hatusta vedetty!): XXXXXXX-1919876 (tämä olisi siis mun tilinumero) ja se toinen, mihin ne rahat olisi pitänyt mennä (tämäkin on ihan hatusta vedetty!) XXXXXXX-5554342. Ja miksi nuo eivät kyselleet rahojen perään aikaisemmin? Miksi ne nyt vasta yli puolen vuoden pääästä havahtuivat rahojen perään.
Mitä tässä nyt sitten pitäisi tehdä? Meillä ei todellakaan ole yhtään ylimääräistä rahaa, meillä nimittäin jää pikkasen yli 200 euroa kuussa ruokaan ym. vuokran ym. maksujen jälkeen.
Kommentit (88)
Vierailija:
Mulla ei ainakaan onnistu. Sekä tilin omistajan nimi että tilinro pitää olla oikein, että maksu hyväksytään. Jos jommassa kummassa on yksikin merkkivirhe, ei hyväksy maksua. Ei pelkän tilinron väärin kirjoittamisella saa rahaa siirrettyä.... Todella outoa.
mulle on joskus tullut kans tilille rahaa, joka olisi pitänyt mennä jollekin toiselle. oman pankin kanssa asia hoidetaan, asiakkaitten nimi- tai muitakaan yhteystietoja ei heillä ole lupa luovuttaa eteenpäin. joten jos ovat näin tehneet sinun tapauksessasi, niin on aihetta kyllä antaa asiasta kritiikkiä.
jos erehdys on tapahtunut, että tosiaan olet saanut rahaa vahingossa (varmista tämäkin asia! pankissa voit pyytää etsimään vanhoja tilitietoja kun ei netistä näy), ikävä kyllä ne täytyy maksaa takaisin. henk. koht. olisin sitä mieltä että maksajan moka, turha enää puolen vuoden päästä tulla rahoja kinuamaan takaisin, mutta laki taitaa sanoa toista. kyllä ne vaan täytyy maksaa takaisin. varmista tosiaan vaan ensin että oot ne ees aikanaan saanut, ettei tää ollut mikään huijausyritys. semmosiakin voi olla liikkeellä.
nettipankki herjaa kyl heti, jos on väärä tilinumero tai viitenumero väärin.
Mut, eihän se pankki voi tietää, kenen tilille sen maksun aiot laittaa, joten siksi voi hyvin laittaa väärälle tilille rahaa, kunhan näppäilee jonkun olemassa olevan tilinumeron.
Kaivakoon omat tiliotteensa esille!
En sitten tiedä miten noissa maksuissa joissa jätetään vain viesti, mutta ei ole viitettä.
Äidilläni on tili osuuspankissa ja hän käy maksamassa meidän koneella laskut. Joskus hän antaa laskut meille ja minä tai mies sitten maksetaan ne. Kerran kävi niin, että unohdin muistaakseni jostain tilinumerosta vikan numeron pois tai jotain vastaavaa. Maksu lähti, niin kuin pitikin, mutta rahat palautuivat äitini tilille seuraavana aamuna. Sivut eivät siis herjanneet mitenkään ja kyseessä oli viitenumerollinen lasku. Olikohan se nyt joku lääkärilasku. Itselläni on tili sammossa ja aivan varmasti herjaa, jos tilinumero on väärä.
Säästöpankki on siis säästöpankki, ihan oma pankkiryhmänsä.
herjaa jos nimi ja tilinumero ei täsmää
ja pankki on nordea
Miten sä voitkin olla noin uuno? " Jos mulle ei ole tapahtunut koskaan mitään tällaista, niin KELLEKKÄÄN muulle ei voi tapahtua sitä" . WAKE UP!!!!!!
Mitään ei ole vielä selvinnyt. Istuin tänään 5 tuntia päivystyksessä + tunti meni siihen, kun kävin toisella puolella kaupunkia röntgenissä. Yritin soittaa aamulla pankkiin, ennen kuin lähdin päivystykseen, mutta en päässyt läpi, ensin jonotin puoli tuntia ja sitten ei ollut enää aikaa.
Käyn maanantaina tuolla pankissa.
On henkilön itsensä tai pankin moka.
on samoja jotka silmää räpäyttämättä tyhjentäisivät löytämänsä lompakon. Ja kaikki on aina JONKUN MUUN moka, paitsi oma.
Se että et ole rahojen tilille tuloon vaikuttanut, ei ole peruste että saisit ne pitää. Sori vaan.
Vierailija:
on samoja jotka silmää räpäyttämättä tyhjentäisivät löytämänsä lompakon. Ja kaikki on aina JONKUN MUUN moka, paitsi oma.
en missään kohdassa viestiäni sanonut, että: ap:lle tapahtunut on hänen vikansa. Tein vain yleistyksen tietystä ihmistyypistä, 91:n viestin perusteella.
Koska rahat eivät kuuluneet minulle, tietenkin ne palautettiin! Eihän siinä pitäisi olla mitään epäselvää >:/
Vierailija:
en missään kohdassa viestiäni sanonut, että: ap:lle tapahtunut on hänen vikansa. Tein vain yleistyksen tietystä ihmistyypistä, 91:n viestin perusteella.
Katsos 97, siksi sitä sanotaan _yleistykseksi_.
92
Muutama vuosi sitten maksoin vahingossa uuden asuntoni vuokran entiselle vuokranantajalle. Viikon perästä kun uusi vuokranantaja kyseli vuokraa, tarkistin asian ja huomasin mokan. Kävelin Osuuspankkiin, jossa minulla oli, siellä ei kuulema voineet tehdä mitään ja käskivät mennä Nordeaan, jonka tuo väärä tilinumero oli. Siellä virkailija vaan otti rahat siltä tililtäja laittoi sille oikealle tilille.
ja pyysivät lupaa palauttaa rahat maksajalle.
Minun ei siis tarvinnut tehdä yhtään mitään, vain antaa suostumus, ja pankki korjasi virheen.
(Kysyivät tosin hieman vihjailevaan sävyyn että enkö ole huomannut. En oikein tykännyt vihjauksesta kun summa ei tosiaan ollut niin suuri että olisin ihmetellyt tilin saldoa)
Vierailija:
Ainakaan Sammosta ei voi maksaa, jos saajan tilinumero on väärin. Mutta sitten taas OP:n tililtä voi maksaa ihan surutta, vaikka tilinumero olisi kuinka väärin. Nordeasta en tiedä. Mutta Sammostakin voi kyllä maksaa väärälle tilinumerolle, jos se tili on olemassa tai siis, että jollain on se tilinumero.