Jos joku on maksanut väärälle tilille, niin pitääkö rahat palauttaa? OV
Sainpas tänään sitten todella paskamaisen puhelun. Yksi äijä soitti ja kysyi, onko mun tilille tullut viime HEINÄKUUSSA ja MARRASKUUSSA 100 euroa (siis yhteensä 200 euroa) ja ne rahat oli tarkoitus tulla jonkun helvetin sähly seuran tilille.
Mä olin siinä sitten, että jaa. Mistä hitosta mä voin tuollaisia tietää ja toisekseen, pystyn katsomaan nettipankissa pelkästään viimeisten 3 kuukauden tilitiedot, siitä eteenpäin tapahtumia ei näy.
Ja äijä antoi sen tilinumeron mihin tuo pitäisi maksaa. Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten joku voikin olla noin tyhmä ja maksaa väärälle tilille. Ymmärtäisin, jos yksi tai kaksi numeroa olisi väärin, mutta kun tuo toinen tili on aivan erilainen kuin mun, alku on sama, mutta se loppuosa on todellakin erilainen, tyyliin (tämä on ihan hatusta vedetty!): XXXXXXX-1919876 (tämä olisi siis mun tilinumero) ja se toinen, mihin ne rahat olisi pitänyt mennä (tämäkin on ihan hatusta vedetty!) XXXXXXX-5554342. Ja miksi nuo eivät kyselleet rahojen perään aikaisemmin? Miksi ne nyt vasta yli puolen vuoden pääästä havahtuivat rahojen perään.
Mitä tässä nyt sitten pitäisi tehdä? Meillä ei todellakaan ole yhtään ylimääräistä rahaa, meillä nimittäin jää pikkasen yli 200 euroa kuussa ruokaan ym. vuokran ym. maksujen jälkeen.
Kommentit (88)
Vierailija:
mutta olihan miehessäkin vikaa, jos joku on siis maksanut tilillesi vahingossa - tilinumeroon yhden numeron heitto, ihan mahdollista. Mutta oliko se mies nyt pankin virkailija vaiko se mies, joka oli maksanut? Mistä joku yksityinen ihminen saisi sinun tietosi?
Kuten olen jo sanonut, mulle tulee joka ikinen kuukausi paljon huutonet maksuja, nyt olen pitänyt kuukauden tauon huutonetistä, kun ei ole ollut mitään myytävää.
Ja kyse ei ollut mistään yhden numeron heitosta vaan tilinumero on todellakin täysin eri. Ainoastaan tuo alku on sama, loppu on erilainen.
Ja äijä oli siis töissä Osuuspankissa (ainakin hän sanoi niin) ja mun tili ei siis ole Osuuspankissa enää! Ja tajusin asian niin, että joku muu on maksanut tililleni nuo summat ja miehen seura olisi ollut se oikea saaja.
Ja tuota mäkin ihmettelen, että mistä se sai mun numeron, joka on salainen!
Oletko sä uuslukutaidoton vai muuten vaan tyhmä?
Mies oli siis omien sanojensa mukaan pankissa töissä.
lueppas kuules ite viestit 12 ja 20.....
viesti 12
Tuo äijä sanoi, että PANKKI oli kehoittanut sitä ottamaan muhun yhteyttä ja pankki ei voi tehdä asialle mitään ja antoi luultavasti mun puhelinnumeron (mulla on salainen numero, joten muutakaan mahdollisuutta ei ole).
Mulle ei tule mitään paperista tiliotetta.
ja sit viestissä 20 soittaja olikin ollut pankista
öhöm!!!!
joku kyselin olenko siitä 100% varma, että asiat menee niin kuin kerroin, KYLLÄ. Näin juuri toimittiin kun miehen tilille tuli ylimääräistä rahaa. Ja kuten sanoin, olimme varmoja, että raha on lahjana miehen vanhemmilta (syntymäpäivät) ja tuhlasimme sen. Tiliotteita ei ehtinyt edes tulla kun asia huomattiin ja juuri noin miten kerroin pankki toimi. Kyllä sieltä aina kirje pitää tulla jos on käyny vääriä siirtoja!
Kysyt, onko siellä tällainen henkilö töissä, ja kerrot tämän asian, kysyt, kenen kanssa voit asiasta puhua, kun sinulle jäi näistä puheluista miehen kanssa tunne, että ei ole aivan oikealla asialla.
Jos siellä ei tiedetä miehestä tai asiasta mitään -> poliisille.
kyllä ne hoitaa maksuliikenteensä ihan itse ja virallista tietä, eikä niin, että jos joku maksaa epähuomiossa väärälle tilille, niin asiakkaat saavat keskenään selvittää asiat pimeillä kujilla setelinippujen kanssa.
Väännänkö mä sulle asian rautalangasta?
Mies sanoi olevansa Matti Meikäläinen Peräkylän Osuuspankista. Ja mun pankki oli kehoittanut tuota Matti Meikäläistä ottamaan muhun yhteyttä, he eivät kuulemma voi tehdä yhtikäs mitään.
TAJUSITKO NYT?
SIIS VOI VITTU SUN KANSSAS. MITÄ SÄ ET TAJUNNUT, TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN PROVO.
taas täällä tapellaan
kyllä mammat on sit tyhmiä kun tappelevat provoistakin jo
Vaikka tuo äijä olisikin huijari, niin en todellakaan viitsi levitellä nettiin toisten ihmisten nimiä!
ei se nyt noin vakavaa ole jos jää provosta kiinni. se on meinaas silleen että jos provoillaan niin provoillaan sit kunnolla.
Tämä ei ole provo. Mutta turhaan mä teille sitä yritän todistaa. Ette te mitään tajua.
Tässä tilanteessa pitäisi vain mennä omaan pankkiin selvittämään asiaa. Homma hoituu nopsaan.
Jos soittajan stoori olisi palturia,
voisi ottaa yhteyttä poliisiin.
maksettua sille ukolle rahat takas tai muuten joudut porvoon käräjänoikeuteen
Tarkistin tuon äijän puhelinnumeron Enirosta ja kyseistä puhelinnumeroa ei löydy ollenkaan. Voihan tuo tietty olla salainenkin.
Tuon nimisiä äijiä löytyy kyllä 5 kappaletta Suomesta.
Täytyy käydä huomenna pankissa.
Mulla ei ainakaan onnistu. Sekä tilin omistajan nimi että tilinro pitää olla oikein, että maksu hyväksytään. Jos jommassa kummassa on yksikin merkkivirhe, ei hyväksy maksua. Ei pelkän tilinron väärin kirjoittamisella saa rahaa siirrettyä.... Todella outoa.
provo??