Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku on maksanut väärälle tilille, niin pitääkö rahat palauttaa? OV

Vierailija
22.02.2007 |

Sainpas tänään sitten todella paskamaisen puhelun. Yksi äijä soitti ja kysyi, onko mun tilille tullut viime HEINÄKUUSSA ja MARRASKUUSSA 100 euroa (siis yhteensä 200 euroa) ja ne rahat oli tarkoitus tulla jonkun helvetin sähly seuran tilille.

Mä olin siinä sitten, että jaa. Mistä hitosta mä voin tuollaisia tietää ja toisekseen, pystyn katsomaan nettipankissa pelkästään viimeisten 3 kuukauden tilitiedot, siitä eteenpäin tapahtumia ei näy.

Ja äijä antoi sen tilinumeron mihin tuo pitäisi maksaa. Ei voi muuta kuin ihmetellä, miten joku voikin olla noin tyhmä ja maksaa väärälle tilille. Ymmärtäisin, jos yksi tai kaksi numeroa olisi väärin, mutta kun tuo toinen tili on aivan erilainen kuin mun, alku on sama, mutta se loppuosa on todellakin erilainen, tyyliin (tämä on ihan hatusta vedetty!): XXXXXXX-1919876 (tämä olisi siis mun tilinumero) ja se toinen, mihin ne rahat olisi pitänyt mennä (tämäkin on ihan hatusta vedetty!) XXXXXXX-5554342. Ja miksi nuo eivät kyselleet rahojen perään aikaisemmin? Miksi ne nyt vasta yli puolen vuoden pääästä havahtuivat rahojen perään.

Mitä tässä nyt sitten pitäisi tehdä? Meillä ei todellakaan ole yhtään ylimääräistä rahaa, meillä nimittäin jää pikkasen yli 200 euroa kuussa ruokaan ym. vuokran ym. maksujen jälkeen.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä laki sanoo, mutta kyllähän sun pitäisi ne rahat palauttaa, kun ne ei kerta sulle kuulunut, jos siis haluat moraalisesti oikein tehdä.

Vierailija
2/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä jää kuukaudessa 200 euroa käyttörahaa, niin on se kumma, jos ette ole huomanneet, että siellä on joinakin kuukausina ollut yhtäkkiä 300 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi sieltä tarkistaa..

Tuohan voi olla joku huijari, jos ne tilinumerotki kerran paljon eroaa!

Vierailija
4/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumoisin meillä ei ollut tiukkaa viime syksynä. Mies joutui työttömäksi joulun jälkeen ja sen takia meillä on nyt tiukkaa.

Ja itse saan aika paljon huutonet ostajien maksuja joka kuukausi, joten en todellakaan pysty muistamaan tuollaisia juttuja. Ja noinkin vanhoja!

Vierailija
5/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne täytyy takaisin maksaa, mutta ensimmäiseksi tarkistat pankista onko miehen mainitsemina kuukausina todella tullut nuo ylimääräiset sataset.

On tylsää, ettei mies ole tajunnut aiemmin ottaa yhteyttä (miksei?), en välttämättä itsekään huomaisi jos tilille ilmestyisi joskus hiukan ylimääräsitä.

Vierailija
6/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pankki ei niitä saa antaa ja eivät tule automaattisesti yksityistileistä näkyviin. Tiedän koska olen kerran itse maksanut väärälle tilille rahaa ja halunnut ne takaisin.

Vierailija
7/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä käyn tiliotteet läpi. Jos tiliotteessa lukisi esim. Marko Mäkisen sählyvuosimaksu, ihmettelisin todella...

Tarkista asia pankista, ja sitten vaan maksat takaisin, ennen kun susta tehdään rikosilmoitus.

Vierailija
8/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louise10:

ne täytyy takaisin maksaa, mutta ensimmäiseksi tarkistat pankista onko miehen mainitsemina kuukausina todella tullut nuo ylimääräiset sataset.

On tylsää, ettei mies ole tajunnut aiemmin ottaa yhteyttä (miksei?), en välttämättä itsekään huomaisi jos tilille ilmestyisi joskus hiukan ylimääräsitä.

Jos mulle olisi tulossa joku tuki tms. maksu, jota ei sitten tulekkaan, niin kyllä mä olisin havahtunut jo paljon aikaisemmin. En todellakaan puolen vuoden päästä.

Vierailija
9/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista ei käsittääkseni niitä saa antaa...

Vierailija
10/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äijä sanoi, että PANKKI oli kehoittanut sitä ottamaan muhun yhteyttä ja pankki ei voi tehdä asialle mitään ja antoi luultavasti mun puhelinnumeron (mulla on salainen numero, joten muutakaan mahdollisuutta ei ole).

Mulle ei tule mitään paperista tiliotetta.

Vierailija
11/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käythän siellä pankissa? Älä vaan ala maksaan ennen ku oot varma!

Ja tää tosiaan kuullostaa aika kummalliselta!

4

Vierailija
12/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä yleensä käyn tiliotteet läpi. Jos tiliotteessa lukisi esim. Marko Mäkisen sählyvuosimaksu, ihmettelisin todella...

Tarkista asia pankista, ja sitten vaan maksat takaisin, ennen kun susta tehdään rikosilmoitus.

Mutta yleensä noita tukia maksetaan urheiluseuroille KERRAN vuodessa.

Vierailija
13/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle ei tule mitään paperista tiliotetta.

Vierailija
14/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä toimintaa pankilta. Perätkään rahojaan poliisin kautta jos on todisteita.

Vierailija
15/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia onnenonkijoita niitä onkin liikkeellä. Älä vaan missään tapauksessa maksa mitään selvittämättä asiaa.

Vierailija
16/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laitan joskus äitini tilille rahaa, saajan nimen kohdalle kirjoitan vaan ' mutsi' ja läpi se menee.

Vierailija
17/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käythän siellä pankissa? Älä vaan ala maksaan ennen ku oot varma!

Ja tää tosiaan kuullostaa aika kummalliselta!

4

Ja sanoa pari valittua sanaa, jos nuo ovat antaneet mun puhelinnumeron tuolle äijälle.

Ja tuo äijä esitteli itsensä ja sanoi olevansa Osuuspankista, sitä mä en tajua, että oliko tuo siis töissä siellä vai mitä se tarkoitti.

Vierailija
18/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö pankkisalaisuudesta?

Pankista ei todellakaan anneta toisten ihmisten tietoja ulkopuolisille!

Vierailija
19/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tuo äijä esitteli itsensä ja sanoi olevansa Osuuspankista, sitä mä en tajua, että oliko tuo siis töissä siellä vai mitä se tarkoitti.

Vierailija
20/88 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulimme sen olevan hänen vanhemmiltaan lahja-raha. No muutaman viikon päästä tuli PANKISTA lappu, jossa kerrottiin, että rahat on vahingossa siirtynyt miehen tilille ja kehoitettiin tulemaan PANKKIIN sopimaan takaisinmaksusta. Raha täytyi tottakai maksaa takaisin, mutta kyllä se niin on, että pankki lähestyy joko soitolla tai postitse. Ei se joka on vahingossa rahat siirtänyt!

T:eräs joka on aivan varma tästä asiasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä