Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin n. 1-vuotiaanne viihtyvät yksikseen? Entä syöminen?

22.02.2007 |

Meidän kohta 1-v poju on kyllä aivan mahdoton sylipoika. Ainakin viime aikoina kun on ollut kipeänäkin on halunnut olla sylissä jatkuvasti... Mutta tuntuu että nytkin flunssasta parannuttuaan haluaa paljon olla sylissä. Mitenkäs muilla?

Pojalla on kuitenkin kaksi vanhempaa sisarusta ja ajoittain tietty viihtyy heidän leikkejään katselleen. Mutta sitten ajoittain nämä vanhemmat ajavat pienemmän ulos huoneesta ja silloin poika tulee kärttämään huomiotani... Tuntuu, etten kovin paljon kotitöitä saa tehtyä kun poika on aina roikkumassa lahkeissa.

Onko 1-vuotiaalla eroahdistusta näin voimakkaasti?? En edes muista oliko vanhemmilla lapsilla tässä iässä, ehkä oli?

Sitten syöminen. Se tuntuu sujuvan aika huonosti myös. Ruokaa haluaisi tietty syödä itse, mutta kun se itse syöminen on sitä että lautanen joko heitetään lattialle tai käännetään ylösalaisin... Lusikalla ei osaa syödä. Jotain pikkunäperreltävää olen aina sillon tällöin antanut ja se menee vähän paremmin. NOKKAmukista juo myös hyvin huonosti, tuttipulloa emme ole koskaan käyttäneetkään. Rintaa syö vielä 3-4 kertaa yössä, ei muuten.

Soseruoat menevät kyllä aika huonosti, hyvä jos sanotaanko 10 lusikallista saan menemään. Yleensä pitää yrittää jotain harhauttavaa tehdä että poika söisi puuroa tms. Hedelmäsoseet ja jogurtit menevät aika hyvin. Kuinkas muilla tämän ikäisillä sujuu nämä asiat?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiota saadessaa on sitten ihan hyväntuulinen.

Tyttö ei vielä ole yhtään kiinnostunut lusikalla syömisestä. Sormiruuat on taas sitten aivan huippua hänen mielestään. Nokkamukia vaan pureksii eli pullosta syötetään.

Imetys loppui noin 8 kk iässä ja jo hiukan aiemmin lopetti kaiken yösyömisen.

Eli aika lailla yksilöitä näyttävät nämä pikku vekkulit olevan mieltymystensä suhteen.

Vierailija
2/3 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oppi eilen syömään itse. Vielä pitää tietysti syöttää suurin osa, mutta lusikoi itse myös paljon ruokaa. Syöminen oli aika kikkailua reilu kuukausi sitten, ja annoimme silloin hänelle lusikan käteen. Sillä sitten tökki ja sekoitteli ruokaansa ja viihtyi näin paremmin. Muuten vain kiemurteli eikä suostunut syömään. Siihen, ettei lautanen pysy pöydässä, löytyy apu kaupasta: imukuppilautanen. Meillä oli esikoisella sellainen käytössä ja hyvin pysyi pöydällä.

Sylissä meillä ollaan aika paljon, mutta viihtyy hyvin myös itsekseen sekä isosiskon kanssa leikkien. Tykkää siis konttailla ympäri asuntoa ja nousta seisomaan kaikkea vasten, sekä kävelee puita pitkin. Mutta säännöllisin väliajoin tulee roikkumaan puntista, tai sitten istuu lattialla ja nostaa kädet ylös pyytääkseen syliin. Tykkää myös kovasti halia ja rutistaa kaulasta kovasti ja laittaa pään olkapäälle (tai tunkee kasvojaan iiiihan kiinni minun kasvoihin) ja pitää sellaista kimakkaa " aiii-aiiii" -hellittelyääntä. Ei ainakaan vielä hermostu jos lähden huoneesta -lähtee vain tomerasti perään ;)

Tällaista on elo siis meidän 1-vuotiaan tyttösen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neiti oppi reilu kuukausi sitten, vai onko jo kaksikin, juomaan nokkamukista, mutta edelleen juo suurimmaksi osin tuttipullosta. Myös lasista on hörpitty hyvällä menestyksellä. Miltei päivittäin juotan osan maidosta nokkamukista ja loput sitten tuttipullosta (meillä siis NUK:in tuttipullo johon saa sen nokkamukin " suuttimen" myös).