Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen, seurustelisitko lähihoitajan kanssa?

Vierailija
30.11.2024 |

Olen itse akateeminen, joka ei löydä töitä omalta alaltaan. Nyt olen ajatellut, että hakeudun opiskelemaan lähihoitajaksi. Olen liikkunut pääosin vain korkeakoulutettujen ihmisten kanssa. Ihmettelenkin nyt, että onko minusta enää kukaan kiinnostunut, jos vaihdan lähihoitajaksi? Kysymys saattaa ärsyttää, mutta on ihan aiheellinen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne naisopettajat kyllä koskaan mitään penaalin terävimpiä kyniä ole, ala-asteen opettajattaret on niin 7.-8 tason oppilaita lukiossa, joille kelpaa ateistinen perussössötys aineeksi ja ollaan onnellisia kun päästiin edes ala-asteen open koulutukseen.

-
22/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mikä kysymys tuo on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut ja seurustellut naisia monista taustoista. Arkielämä on osoittautunut helpoimmaksi matemaatikon kanssa.

Vierailija
24/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on runsaasti päihdeongelmaisia. Jotenkin parisuhde hoitoalalla olevan kanssa ei näin äkkiseltään houkuttele.

Vierailija
25/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi miettiä senkin kautta että haluaisitko seurustella henkilön kanssa joka on niin status/raha-keskeinen, että luokittelee ihmisiä pelkän ammatin perusteella.

Jep, ei ole yleensä ainoa asia, joka tällaisilla ihmisillä on nupissa vialla

On ihan eri asia pitää jotakuta rasittavana tai tyhmänä, kuin luokitella tämä koulutuksensa perusteella rasittavaksi tai tyhmäksi

Voin kertoa, että naiset harrastaa tuollaista todella paljon deittisovelluksissa.

Kun nainen kysyy mitä teet työksesi ja vastaat lähihoitaja niin se keskustelu päättyy siihen.

Millään muulla ei ole enää merkitystä vaan nainen kauhistuu että "tällä miehellä ei ole tarpeeksi korkea status ja palkka, yök!"

Noh itselle kaikki lääketeollisuuden alaisuudessa toimivat ovat turn-off, ja käänteisesti mitä korkeampi status niin sitä vahvempi ei, koska sitä syvempi psykopaattipsykoosi. Psykologi tai lääkärimies, pharman lobbari, jne. ovat hell no, ja lähihoitaja vaan ei

Naisena en halua suhteeseen missään hoiva-ammatissa toimivan kanssa useammasta syystä: hänen verkostonsa on täynnä toinen toistaan karseampia ja misinformoidumpia sätkynukkekanoja, ja seura tekee kaltisekseen. Toisekseen haluan olla suhteessa nainen. Jos minä olen bread winner ja älykkäämpi, niin suhteen dynamiikka on vääristynyt, ja lapset kasvaisivat emotionaalisesti häiriintyneessä ympäristössä. Tunnen muutaman tällaisen oman ikäiseni miehen, joiden äiti on dominantti bread winner, ja isä perässä hiihtelijä. Äärimmäisen epätasapainoisia ja häiriintyneitä perheitä, sekä myös yksilöitä. Tällainen mies ehdotti minulle suoraan koti-isyytä, ja että minä tienaisin rahat...

Miehen pitäisi aina pariutua alaspäin, sillä naisen alaisuus (vaikka olisikin täysin validia) tuhoaa miehen maskuliinisuuden. Ja jos mies ei ole maskuliininen, nainen ei näe tätä potentiaalisena parittelukumppanina, naiselle kasaantuu perheessä liikaa vastuuta ja stressiä, emotionaaliset suhteet kieroutuvat, jne. Nainen voi nähdä jopa poikalapsensa tälle sopivampana kumppanina, kuin oman miehensä, ja sama voi tapahtua miehelle ja tyttölapselle, jos alfa-parin eli aviomiehen ja vaimon dynamiikka on tällä tavalla kieroutunut. Eli mies pariutuu aina alaspäin, jos ei onnistu niin perhe hajoaa

Vierailija
26/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useamman miehen, joille on tärkeää se, että kaveripiiriin ei kuulu amiksia. Eräs diplomi-insinööri oli sitä mieltä, ettei kaveripiiriin saa kuulua insinöörejäkään. Yritti kuitenkin kaivautua amk-naisen pilluun näillä lausunnoilla, no en ollut valitettavasti diplomi-insinööri niin piti kieltäytyä

Joutuipa kerran diplomi-insinööri pahaan onnettomuuteen ja vietiin kuoleman kielissä sairaalaan. Ensihoitaja raportoi lääkärille: "Tämän insinöörin päähän putosi työmaalla tonnin palkki..." Petistä kohosi vaivalloisesti sormi ja kuului kähinää: "Diplomi-insinöörin!"

Vierailija
27/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on runsaasti päihdeongelmaisia. Jotenkin parisuhde hoitoalalla olevan kanssa ei näin äkkiseltään houkuttele.

Sotealan työt vaikuttavat olevan järkyttävän stressaavia ja huonosta työilmapiiristä kärsiviä. Silloinkin, kun työ on kirjoituspöydän äärellä suoritettavaa. Joten kumppanin työt tahtovat seurata jatkuvasti kotiin.

Vierailija
28/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua sairaanhoitajaksi, ainakaan vielä. Lähihoitajalla on lyhempi koulutus, haluan katsoa sovellunko koko alalle. Ja minulla on jo monen vuoden opinnot takana.

ap

Kannustaisin kyllä vielä vähän miettimään, onko sinulla muita mahdollisuuksia harjoittaa ammattiasi, kuin palkkatyö. Pystyt kuitenkin hakemaan apurahoja ja toimimaan todennäköisesti monenlaisissa tehtävissä, vähän oman spesialiteettisi vieressäkin. Kaupungillakin on paljon projektityöntekijöitä ja muita, jotka omaavat esim. luovan alan akateemisen koulutuksen, mutta tekevät rahasta muita juttuja

Itsellä lähti ura aukeamaan kunnolla vasta muutaman vuoden jälkeen valmistumisesta. Tuon muutaman vuoden ajan syvennyin oma-aloitteisesti ammattiini ja tein enemmän sellaisia asioita, joita pidin ja pidän itse alan kannalta merkityksellisempänä, kuin mitä koulussa kaadettiin kurkusta. Yritysmaailma kun ei seuraa sokeasti koulun oppeja, niin rahalähteitä voi löytyä paremmin kun keskittyy ennemminkin siihen mitä nämä tekevät, tai vaikka jopa intuitioonsa...

Jos tulet ns. duunaritaustasta niin voi olla vaikea hahmottaa, että jos ottaa alallan vaikkapa johtoaseman, siihen ei ole avointa "työpaikkaa" vaan se pitää itse tehdä ja rooliin täytyy brändäytyä. Voi olla, että joudut perustamaan yrityksen ja tiimiytymään jonkun vanhan rikkaan sedän tai tädin kanssa, joka rahoittaa sinun ja kaveriesi toimintaa. Iso osa akateemisista koulutuksista antaa valmiudet toimia alalla, mutta aloilla ei ole mitään avoimia rekryjä: kaikki on kiinni itsestä, verkostoista, omasta aloitteellisuudesta ja kunnianhimosta

Vierailija
29/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useamman miehen, joille on tärkeää se, että kaveripiiriin ei kuulu amiksia. Eräs diplomi-insinööri oli sitä mieltä, ettei kaveripiiriin saa kuulua insinöörejäkään. Yritti kuitenkin kaivautua amk-naisen pilluun näillä lausunnoilla, no en ollut valitettavasti diplomi-insinööri niin piti kieltäytyä

Joutuipa kerran diplomi-insinööri pahaan onnettomuuteen ja vietiin kuoleman kielissä sairaalaan. Ensihoitaja raportoi lääkärille: "Tämän insinöörin päähän putosi työmaalla tonnin palkki..." Petistä kohosi vaivalloisesti sormi ja kuului kähinää: "Diplomi-insinöörin!"

Uskon että diplomi-insinööri tulee haudankin takaa korjaamaan tittelinsä, jos joku siinä erehtyy

Vierailija
30/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi ellei nainen käytä lähihoitajan tutkintoaan toisen akateemisen loppututkinnon rahoittamiseen eli kyseessä olisi väliaikainen ammatti.

Vierailija
31/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ne naisopettajat kyllä koskaan mitään penaalin terävimpiä kyniä ole, ala-asteen opettajattaret on niin 7.-8 tason oppilaita lukiossa, joille kelpaa ateistinen perussössötys aineeksi ja ollaan onnellisia kun päästiin edes ala-asteen open koulutukseen.

Tämä. Kohtalonani oli päätyä koulunkäynninohjaajaksi muutamaksi vuodeksi. (Akateemista työtä ei löytynyt). Monen open toimintaa sain siis seurata satoja tunteja ja koin työni tarpeelliseksi. Tein omat johtopäätökseni opettajieni  älykkyydestä, vaikka sopeuduinkin hyvin  yhteistyöhön. Monen duunarin kanssa toiminta mutkattomampaa.

Vierailija
32/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no onhan ne aika eri asioita. Sama asia kuin jos kutsuisi lääkäriä hoitajaksi. 

Vierailija
33/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua sairaanhoitajaksi, ainakaan vielä. Lähihoitajalla on lyhempi koulutus, haluan katsoa sovellunko koko alalle. Ja minulla on jo monen vuoden opinnot takana.

ap

Kannustaisin kyllä vielä vähän miettimään, onko sinulla muita mahdollisuuksia harjoittaa ammattiasi, kuin palkkatyö. Pystyt kuitenkin hakemaan apurahoja ja toimimaan todennäköisesti monenlaisissa tehtävissä, vähän oman spesialiteettisi vieressäkin. Kaupungillakin on paljon projektityöntekijöitä ja muita, jotka omaavat esim. luovan alan akateemisen koulutuksen, mutta tekevät rahasta muita juttuja

Itsellä lähti ura aukeamaan kunnolla vasta muutaman vuoden jälkeen valmistumisesta. Tuon muutaman vuoden ajan syvennyin oma-aloitteisesti ammattiini ja tein enemmän sellaisia asioita, joita pidin ja pidän itse alan kannalta merkityksellisempänä, kuin mitä koulussa kaadettiin kurkusta. Yritysmaailma kun ei

Tottahan tämä on. Mutta yrität nyt kaataa yrittäjyyttä kaikille kurkusta alas. Jotkut eivät näe näitä mahdollisuuksia ja kammoavat riskejä ja hakeutuvat siksi palkkaorjaksi. Eivät siis ajattele tai ole persoonaltaan yrittäjiä. Ainakaan vielä.

Vierailija
34/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no onhan ne aika eri asioita. Sama asia kuin jos kutsuisi lääkäriä hoitajaksi. 

Näin. DI tekee tutkimuksen ja johtamisen. Insinööri tekee bulkkityön. 

Vierailija
35/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, 25: Pisteitä kyllä teorioillesi pariutumisesta. Minä kyllä akateemisena naisena olen silti onnellinen miehekkään lähärimieheni kanssa. Olemme sinut menneisyytemme kanssa, sehän on vaikuttanut ammatillisiin valintoihinkin. Molemminpuolinen kunnioitus on meille luontevaa ja suhteessa löytyy kipinää ja arki toimii. Miksi harmittelisin sitä, että miehen palkasta 'puuttuu' muutama tonni? Raha ei lämmittänyt uraexäni kanssa.

Vierailija
36/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Apuraha on henkilökohtainen eikä vaadi yritystä. Hankkeen toteuttaminen on osoitus kyvystä visioida, hakea ja saada rahoitusta, hallita projekteja, jne. Se edistää merkittävästi työnhakuakin, osoittaen johtaviin asemiin tarpeellisia taitoja. Jos yrittää etsiä akateemikkona "duunia", saattaa olla aika pulassa

Vierailija
37/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä, itse asiassa en halua akateemista naista vaimokseni, koska he ovat usein ylpeitä nirppanokkia. Lähihoitaja sopii naisen ammatiksi hyvin ja parhaiten. Ja naisopettajaa en ottaisi kans, vaikka ala-asteen open työ sopii naiselle ei miehelle. He ovat hirveitä kontrolloijia ja moni on ateisti eli aivot paskana.

tv akateeeminen mies

Oletkin fiksu mies. Sanomasi on pitkälti totta

Vierailija
38/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle, 25: Pisteitä kyllä teorioillesi pariutumisesta. Minä kyllä akateemisena naisena olen silti onnellinen miehekkään lähärimieheni kanssa. Olemme sinut menneisyytemme kanssa, sehän on vaikuttanut ammatillisiin valintoihinkin. Molemminpuolinen kunnioitus on meille luontevaa ja suhteessa löytyy kipinää ja arki toimii. Miksi harmittelisin sitä, että miehen palkasta 'puuttuu' muutama tonni? Raha ei lämmittänyt uraexäni kanssa.

Ongelma tulee näkyväksi oikeastaan vasta äitiyden myötä, kun nainen joutuu luopumaan omasta seksuaalisuudestaan (äitiys) miehen kyvyttömyyden vuoksi, ja hylkäämään poikasensa toisten hoivaan tehdäkseen elantoa. Jotkut naiset kyllä puskevat tämän läpi ja katkeroituvat sitten, itse olen mieluummin lapseton kuin tuotan lapsia tuollaiseen set and settinkiin

Vierailija
39/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Paineenpoistajina ne on hyviä mutta niiden jutut on h vetin tyhmiä.

Vierailija
40/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys. Paineenpoistajina ne on hyviä mutta niiden jutut on h vetin tyhmiä.

Diplomi-insinöörin sukulinjan kuuluisat viimeiset sanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi