Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työasioita vapaa-ajalla?

Vierailija
13.11.2022 |

Lähiesimies sanoi, että nykyaikaan kuuluu se, että vapaa-ajalla sovitaan työkavereiden kanssa whatsupissa työvuoroja, vuoronvaihtoja jne. ja jaetaan työasioita.

Olin erimieltä ja sanoin, etten aio liittyä kyseiseen whatsup ryhmään. Suurin osa liittyi.

Ryhmässä puhuvat työasioita ja kaikenlaista jonnin joutavaakin. Jakavat kuulemma tyhmiä kiertovitseja yms.
Olen jäänyt joistain ihan varteen otettavista info asioista paitsi, kun en ole ko ryhmässä.

Mutta, en voi käsittää sitä, että vapaa-ajalla pitäisi seurata työasioita tai olla työkavereiden kanssa tekemisissä, jos ei itse halua niin tehdä. En aio jatkossakaan vapaa-ajalla työasioita miettiä.

Ja kyllä, hoitoalasta on tässä kysymys.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan pidä. En osallistu omalla ajallani mihinkään. T. HR

Vierailija
2/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois erikseen työpuhelin mihin ton ryhmän laittaisi, vois laittaa kun sen puhelimen voisi vapaalla sulkea. Omaan puhelimeeni en laittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen, että tuollainen on vähän turhaa nillittämistä. Joo, ei ole pakko liittyä, mutta miksei voi liittyä, ihan vaikka vaan tiiminhengen takia. Ei sinne tarvitse mitään itse kommentoida tai laittaa, jos ei halua.

Kun sitä jokatapauksessa joskus tulee hoidettua omia asioita työaikana, luettua wilma-viestejä, varattua hammaslääkäriaikaa tms., niin onko niin kamalaa joskus lukea työporukan whatsapp-viesti vapaa-ajalla?

Vierailija
4/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Meillä myös hoitoalan työpaikassa samanlainen ryhmä, johon lähes kaikki kuuluvat. Aina välillä käy joku kyselemässä, että saako lisätä minut ja miksi en halua ryhmään. Pomo sentään ei ole ottanut asiaan kantaa. Mikä voisi olla stressaavampi ajatus kuin se, että omaan puhelimeen tulisi vapaa-ajalla työkaverien viestittelyä ja jotain pällikuvia? Ei kiitos.

Vierailija
5/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näen, että tuollainen on vähän turhaa nillittämistä. Joo, ei ole pakko liittyä, mutta miksei voi liittyä, ihan vaikka vaan tiiminhengen takia. Ei sinne tarvitse mitään itse kommentoida tai laittaa, jos ei halua.

Kun sitä jokatapauksessa joskus tulee hoidettua omia asioita työaikana, luettua wilma-viestejä, varattua hammaslääkäriaikaa tms., niin onko niin kamalaa joskus lukea työporukan whatsapp-viesti vapaa-ajalla?

Entä jos hoitaa työajalla pelkkiä työasioita? Katsos, jotkut tekevät niinkin. 

Vierailija
6/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jatkuvasti töitä vapaa-ajalla. Mutta whatappia ei saisi käyttää työasioiden hoitoon tai tehdä porukoita työkavereiden kesken. Se on tietoturvariski, vaikka puheltaisiin jonnin joutavia.

Vierailija
7/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida työasioita vapaa-ajallani, ellei kyseessä ole oikeasti hätätilanne. Mull on virka-aika ja liikumat, ja jos joskus työpäiväni on täysi vaikkapa klo 15.30, en vastaa työpuhelimeen enää esim. 15.50 tulevaan puheluun.

Vierailija
8/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ulkona, bussissa ja lenkkitiellä ihmiset puhuvat usein vain kouluasioista, firmoista ja työasioista. Kailottavat ne väkisin muiden kuultavaksi ja jaarittelevat. Olisi hienoa jos luonnossa voisi olla hiljaisuutta tai ihan vaan luonnosta nauttia.

Vierailija
9/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liittynyt, kun Whatsup-ryhmä on työpuhelimessani. Suljen työpuhelimen viikonlopuiksi. Voisin sulkea myös työpäivän päätteeksi ja avata seuraavana aamuna. En kuitenkaan viikolla sulje puhelinta, mutta en sitä katsokaan iltaisin enkä vastaile viesteihin kun työaikana poikkeuksia lukuunottamatta. Tosin meillä on tosi mukava työporukka, mutta en halua sekoittaa vapaa-aikaani työhön millään lailla ja Teams-chattailut työaikana työasioista riittävät hyvin.

Vierailija
10/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastaava ryhmä messengerissä ja aattelin eka, että tämä ok. Kuitenkin kun noita viestejä vapaapäivänä lukee niin ei niistä töistä täysin vapaalla ole. Ei hyvä juttu. Olen myös sanonut, että minulle ei voi missään tilanteessa soittaa työasioissa lomalla tai vapaapäivinä.

Vierailija
11/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle haluaa ehdottaa vuoronvaihtoa tai kysyä jotakin muuta, niin minulle saa kyllä aina soittaa tai laittaa tekstiviestin. Sellaisen vuoksi en rupea naimisiin minkään viestittelyryhmän kanssa.

Vierailija
12/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityin painostuksen alla. Nyt ärsyttää kun puhelin muistuttelee työasioista vapaa-ajalla, vaikka ei minulta reaktiota vaatisikaan. Kaduttaa että liityin.

Vierailija
13/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on väärässä, ei kuulu normaalilla "rivityöntekijällä". Joillain esimiehillä tms. vaikuttavammassa asemassa olevilla saattaa olla velvollisuus olla tavoitettavissa myös vapaalla (toki niin ettei 24/7 tarvi olla eli voi käydä vaikka teatterissa ja pitää puhelimen äänettömällä vilkuilematta sitä). Akuuteista vuoronvaihdoista voi hyvin sopia tekstarilla tai soittamalla. WA ei voi olla mikään pääasiallinen tiedotuskanava, toki se voi olla yksi sen muoto muttei ainoa.

Vierailija
14/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä liityin painostuksen alla. Nyt ärsyttää kun puhelin muistuttelee työasioista vapaa-ajalla, vaikka ei minulta reaktiota vaatisikaan. Kaduttaa että liityin.

Jos käytössä WA, niin voi ryhmän mykistää niin, että viestit tulee läpi muttei ilmoitusta niistä. Tutustu asetuksiin, helpottaa kummasti.

Vierailija
15/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytössä WA, niin voi ryhmän mykistää niin, että viestit tulee läpi muttei ilmoitusta niistä. Tutustu asetuksiin, helpottaa kummasti.

Osaan kyllä käyttää whatsappia, mutta koska käytän sitä myös muuhun, kyllä ne saapuneet viestit sieltä tunkee jossain määrin silmille vaikkei puhelin piippaakaan.

Vierailija
16/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WA ei ole tietoturvallinen vaihtoehto, joten ihme, että työnantaja sallii sen.

Vierailija
17/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllätä, että tapahtuu hoito-alalla. Tuuraajiahan siellä haetaan. Itsekin moisen ryhmän kokenut, kun vielä alalla olin. Pidetään sitoutumista yllä hyvällä läpällä, niin koko ajan mielessä, että siellä ne työt on ja voi apua jos ei oo vuoroon tulijaa, jospa joustaisin..

Vierailija
18/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä käyttää whatsappia, mutta koska käytän sitä myös muuhun, kyllä ne saapuneet viestit sieltä tunkee jossain määrin silmille vaikkei puhelin piippaakaan.

Mulla sitä ei huomaa, jos ei mene vartavasten katsomaan.

Vierailija
19/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avaat sovelluksen (muissa asioissa) niin siitä ei mitenkään näy että johonkin vaimennettuun ketjuun on tullut uusia viestejä? Ei ketjun nostoa listassa, ei vihreää palluraa joka kertoo että 17 uutta viestiä, ei lukemattoman viestin ensimmäistä lauseenalkua esikatseluna?

Vierailija
20/23 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avaat sovelluksen (muissa asioissa) niin siitä ei mitenkään näy että johonkin vaimennettuun ketjuun on tullut uusia viestejä? Ei ketjun nostoa listassa, ei vihreää palluraa joka kertoo että 17 uutta viestiä, ei lukemattoman viestin ensimmäistä lauseenalkua esikatseluna?

Ehkä siin on joku merkki, en oo kiinnittäny huomioo, mitenkään "silmille hyppäävästi" ei ainakaan näy. Hyvin pystyy kattoon vaan sen mitä haluaa ja tohon mykistetyyn tutustua silloin kun siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi