Tori diili, pitääkö oikeasti omat tilitiedot ilmoittaa??
Onko turvallista? Tink niminen yritys jonka kautta tunnistautuminen tapahtuu ja omat tilitiedot tuli näkyviin😵💫
Kommentit (22)
En luota tuohon systeemiin yhtään. Ihan perinteisesti noutamalla oon kauppoja tehnyt.
Jos myyt käsitöitä tms. niin ehkä. Muumimukeja en myisi, ostaja sanoo että tuli rikkinäinen ja kun vaihtaa oman rikkinäisensä laatikkoon ja reklamoi torille.
Itse joka ilmoitukseen vaan että ei ole toridiiliä. Se viesti joka tulee heti joka ilmoon "joku haluaa ostaa toridiilillä" on kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Se viesti joka tulee heti joka ilmoon "joku haluaa ostaa toridiilillä" on kusetusta.
Eikä aina ole, monet haluaa ostaa vain toridiilillä. Siellä on sellainen toiminto, että "kysy toridiiliä", ja kun sitä klikkaa niin lähtee automaattiviesti myyjälle.
Niihin voi vastata ja perustella miksi ei myy toridiilillä.
Vierailija kirjoitti:
En luota tuohon systeemiin yhtään. Ihan perinteisesti noutamalla oon kauppoja tehnyt.
Sama. Jos ei myyjä tai ostaja suostu, että treffataan jossain ja käteisellä maksan, niin antaa olla. Sääli, että rehelliset kärsii huijareiden takia, mutta pidän kyllä outona, että jos asutaan samassa kaupungissa tai jopa kaupunginosassa, niin pitäisi mieluummin postitella.
Toi viittaa selkeästi huijariostajalta,jos samassa kaupungissa pitää postittaa.Silloin parasta olla tekemättä kauppaa.tuote menee-rahoja ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos ei myyjä tai ostaja suostu, että treffataan jossain ja käteisellä maksan, niin antaa olla. Sääli, että rehelliset kärsii huijareiden takia, mutta pidän kyllä outona, että jos asutaan samassa kaupungissa tai jopa kaupunginosassa, niin pitäisi mieluummin postitella.
Itsellä on asiakaspalvelutyö, jossa pitää nähdä ihmisiä jatkuvasti. Sen vuoksi en jaksa enää vapaalla järkätä tapaamisia ja/tai päivystää noutoja. Ja sen vuoksi suosin postitusta. Introvertin toleranssi on rajallinen. Ei pahalla ketään kohtaan, vaan oman henkisen jaksamisen takia pakko rauhoittaa vapaa-aika. Onneksi postituksella ostajiakin löytyy kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se viesti joka tulee heti joka ilmoon "joku haluaa ostaa toridiilillä" on kusetusta.
Eikä aina ole, monet haluaa ostaa vain toridiilillä. Siellä on sellainen toiminto, että "kysy toridiiliä", ja kun sitä klikkaa niin lähtee automaattiviesti myyjälle.
Niihin voi vastata ja perustella miksi ei myy toridiilillä.
En edes vastaa niihin vaan estän kysyjän saman tien.Ei mitään diiliä, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi viittaa selkeästi huijariostajalta,jos samassa kaupungissa pitää postittaa.Silloin parasta olla tekemättä kauppaa.tuote menee-rahoja ei tule.
Postitus vain jos saat maksun etukäteen. (Ei mitään toridiilejä, siinä ostaja voi vaihtaa tavaran tms. väittää, että on rikki tai vaikka feikki)
Itsellä myyntiartikkelit pääasiassa erilaisia koneita ja harrastusvälineitä. Valtaosa kaupoista tapahtuu mallilla "nouda pihasta ja maksa MobilePaylla". Ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmaa.
Toki tuotteet ohjaavat jo pitkälti siihen, että ostajat on keskimäärin rahaa käsitteleviä miehiä ja käytännössä aina tunnistautuneita käyttäjiä. Tunnistamattomien kanssa en tosin kauppaa teekään.
Mutta kaikesta saa tehtyä vaikeaa, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä myyntiartikkelit pääasiassa erilaisia koneita ja harrastusvälineitä. Valtaosa kaupoista tapahtuu mallilla "nouda pihasta ja maksa MobilePaylla". Ei ole ollut kertaakaan mitään ongelmaa.
Toki tuotteet ohjaavat jo pitkälti siihen, että ostajat on keskimäärin rahaa käsitteleviä miehiä ja käytännössä aina tunnistautuneita käyttäjiä. Tunnistamattomien kanssa en tosin kauppaa teekään.
Mutta kaikesta saa tehtyä vaikeaa, jos haluaa.
Ja nouto siis siten, etten ole itse paikalla päivystämässä.
Ei maksa aikaa järjestelllä omaa kalenteria jonkun muutaman satasen tuotteen takia. Etenkin, kun aina on toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä "ostajia" ollut. Myyn vaan käteisellä ja noutona, viimeksi tinki hintaa johon suostuinkin. Sitten olisi pitänyt kumminkin viedä ja olisi maksanut tili siirrolla, en tietenkään suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä "ostajia" ollut. Myyn vaan käteisellä ja noutona, viimeksi tinki hintaa johon suostuinkin. Sitten olisi pitänyt kumminkin viedä ja olisi maksanut tili siirrolla, en tietenkään suostunut.
Käteisellä? :D
Itse en asioi yhdenkään kanssa, joka yrittää maksaa käteisellä. Sitä pyytävät ovat aina sellaisia vaikeita Tupa-Uunoja noin muutenkin eikä kannata alkaa heidän kanssaan vänkäämään ja tinkaamaan. Ns. Kummeli-sakkia.
MobilePay tai suora tilisiirto (Sepa instant). Rahat näkyy samantien tilillä.
Missä hitossa mä edes käyttäisi itse ne käteiset? Ja varmistuisin, että kaikki on varmasti aitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ahdistun ja panikoin jos pitäs vieraan kanssa tehdä kauppoja :D
Postilla taitaa vieläkin olla ns vaihtolokero, käydään nakkaamassa automaattiin ja ostaja käy sen noutamassa parin päivän sisään samasta automaatista. Ihan kätevä, ei tarvitse aikatauluja sovitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin voi vastata ja perustella miksi ei myy toridiilillä.En edes vastaa niihin vaan estän kysyjän saman tien.Ei mitään diiliä, ei todellakaan.
En itsekään käytä diiliä, mutta siis miksi kysymys ärsyttää niin pirusti että pitää estää mahdollinen ostaja?
Se on aika neutraali kysymys ja se voi silti tuotteen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin voi vastata ja perustella miksi ei myy toridiilillä.En edes vastaa niihin vaan estän kysyjän saman tien.Ei mitään diiliä, ei todellakaan.
En itsekään käytä diiliä, mutta siis miksi kysymys ärsyttää niin pirusti että pitää estää mahdollinen ostaja?
Se on aika neutraali kysymys ja se voi silti tuotteen ostaa.
Näitä lukiessa vahvistuu ajatus, ettei mitään alle 500€ käytettyä tavaraa kannata edelleenkään alkaa ostamaan. Sen yli menevissä saattaa olla jo järkimyyjiä mukana. Pois lukien käytetyt autot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en asioi yhdenkään kanssa, joka yrittää maksaa käteisellä. Sitä pyytävät ovat aina sellaisia vaikeita Tupa-Uunoja noin muutenkin eikä kannata alkaa heidän kanssaan vänkäämään ja tinkaamaan. Ns. Kummeli-sakkia.
Missä hitossa mä edes käyttäisi itse ne käteiset? Ja varmistuisin, että kaikki on varmasti aitoja.
Varsinkin naisena saa olla varovainen kun kaikenlaista sekopäätä liikkeellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisellä asioivat ovat aika usein sosiaalihuollon asiakkaita. Tilitapahtumat, kuten myynnit, näkyvät tilille saamisina ja saattavat alentaa tukia. Ymmärrän sinällään tuon tulokulman ja voin pyydettäessä itse maksaa käteisellä.
Mutta itse en osa käteistä vastaan. Vain MP tai tilisiirto itselläkin.
Hirveästi vastauksia, mutta kenellekkään ei ole edes kokemusta eikä vastaa itse kysymykseen mitenkään 🤣
En kyllä lähtisi tuollaisiin touhuihin mukaan. Diili, muka!