Voi vttu näitä Kelan käsittelyaikoja!
Laitoin yleistukihakemuksen kesäkuussa ja silloin arvioitu käsittelyaika oli kaksi viikkoa. Nyt se on kätevästi pompsahtanut neljään viikkoon!
Kylläpä on helppoa ja kivaa olla työtön. Kertakaikkiaan leppoisaa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Onko elätillä nälkä?
Ottas vaan kaljaa,niin nälkäkin unohtuu
Vierailija kirjoitti:
Onko elätillä nälkä?
Ylilaudan teineilläkö :D Nuo noita tänne tekee !
Viimeksi kun katsoin oli jo 5 viikkoa. Kela on ruuhkautunut täysin. Tämän vuoksi on hyvä olla hieman rahallista puskuria.
Ei saatana Nordea minkä menit tekemään..
Huomasin juuri miten tililtä oli lähtenyt 6,99 EUR palvelumaksu Nordean uusien palvelumaksujen myötä.
Ilmeisesti pankkipalvelutkin ovat nykyään taas yksi "subscription" palvelu mistä joutuu maksamaan kuukausittain.
Tietty voin vaihtaa tuohon "Blue" pakettiin mutta sekin on 4,99 EUR/kk eli 60 EUR vuodessa.
Onko muita verenimijöiden kohteeksi joutuneita tai vinkkejä miten haistattaa paskat Nordealle?
(Inbefore "Laita 100 tonnia tilille" ja "Ota asuntolaina").
Hae toimeentulotukea odotusajalle lainaksi, myönnetään viikossa ja on korotonta.
Vihaan tätä mun ala-luokkaista elämää. En ole koskaan saanu korjattua niitä juuri syitä miksi elämäni luisui alaluokkaisuuteen liityttyämme euroon 2002 alussa. Jos itse koitan parantaa vaikka tekemällä kovempaa työtä niin muut suomalaiset rupeavat tekemään samaa ja uutisissa puhutaan siitä miten suomalaiset ryhtyivät työntekoon lopulta johtaen siitä että koska mediaani ympärilläni nousee samaa tahtia mitä itsekkin korotan työntekoa pysyn yhtä alaluokkaisena mitä aloittaessani kovan työnteon. Tämä koskee myös aivan kaikkia muita juttuja ja osa-aluita elämässäni. En halua olla keskiverto suomalaisen perikuva. En mitään tästä kaikesta paskasta. Eikä vieläkään minulla ole perhettä saati kova palkkaista työtä vaikka koitin panostaa tuohon kaikeen yli 15 vuotta. Vihaan tätä paskaa vihaan laskea joka kuukausi pennosia riittävätkö. Samalla hallitus miettii miten saa tilanteeni köyhemmäksi. Joka kk riippuu löysässä köydessä, yksikin ylimääräinen kulu ja veneeni kaatuu.
Tee yksi keikkatyöpäivä, niin saat odotella toisen kuukauden ja menetät toimeentulotuen.
kyllä palkkaakin joutuu odottamaan reilut 4 viikkoa...
Sama juttu. Tässä kuussa tuskin tulee latiakaan, mutta jospa ensi kuussa jotain tulisi. Elämä on. T: Kakkisluokan kansalainen
Kiva kun ap osaa nauttia kesästä ja elämästä
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä mun ala-luokkaista elämää. En ole koskaan saanu korjattua niitä juuri syitä miksi elämäni luisui alaluokkaisuuteen liityttyämme euroon 2002 alussa. Jos itse koitan parantaa vaikka tekemällä kovempaa työtä niin muut suomalaiset rupeavat tekemään samaa ja uutisissa puhutaan siitä miten suomalaiset ryhtyivät työntekoon lopulta johtaen siitä että koska mediaani ympärilläni nousee samaa tahtia mitä itsekkin korotan työntekoa pysyn yhtä alaluokkaisena mitä aloittaessani kovan työnteon. Tämä koskee myös aivan kaikkia muita juttuja ja osa-aluita elämässäni. En halua olla keskiverto suomalaisen perikuva. En mitään tästä kaikesta paskasta. Eikä vieläkään minulla ole perhettä saati kova palkkaista työtä vaikka koitin panostaa tuohon kaikeen yli 15 vuotta. Vihaan tätä paskaa vihaan laskea joka kuukausi pennosia riittävätkö. Samalla hallitus miettii miten saa tilanteeni köyhemmäksi. Joka kk riippuu löysässä köydessä, yksikin ylimääräinen kulu ja veneeni kaatuu.
Demarit kohta vallassa ja palauttaa tuet, koita kestää siihen saakka
Kammottavaa. Toivottavasti siellä Kelassa saavat ruuhkat pian puretuksi, ettei ihmisten tarvi hätää kärsiä. Jatkohakemusten käsittelyaikoihin ruuhkan ei pitäisi vaikuttaa uutisten mukaan, vaan vain uusien hakijoihin.
Ja hallitushan tähän perimmiltään syynä on, koska työttömiä on ihan hemmetisti ja lisäksi ovat hallituksessa tehneet uudistuksia etuihin.
Vierailija kirjoitti:
Hae toimeentulotukea odotusajalle lainaksi, myönnetään viikossa ja on korotonta.
"Lainaksi"?
Vierailija kirjoitti:
Tee yksi keikkatyöpäivä, niin saat odotella toisen kuukauden ja menetät toimeentulotuen.
En saa toimeentulotukea mutta 4 päivän keikka ei vaikuttanut työmarkkina/yleistien käsittelyaikoihin ollenkaan. Tämä oli touko-kesäkuussa. Pakko sanoa että olin itsekin ällistynyt. Nyt Kelassa taitaa olla ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demarit kohta vallassa ja palauttaa tuet, koita kestää siihen saakka
Ja millähän rahalla?
t. vasemmistoa äänestävä mutta realisti
Vierailija kirjoitti:
Onko elätillä nälkä?
Ai etkö tiedä, kun sitä kerran joka ketjussa kysyt, että ihmisille tulee nälkäkin?
Vierailija kirjoitti:
kyllä palkkaakin joutuu odottamaan reilut 4 viikkoa...
Se ero palkassa ja tuissa että palkkaa ei tarvitse erikseen hakea joka kuukausi, vaan se tulee tilille miten sopimuksessa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana Nordea minkä menit tekemään..
Huomasin juuri miten tililtä oli lähtenyt 6,99 EUR palvelumaksu Nordean uusien palvelumaksujen myötä.
Ilmeisesti pankkipalvelutkin ovat nykyään taas yksi "subscription" palvelu mistä joutuu maksamaan kuukausittain.
Tietty voin vaihtaa tuohon "Blue" pakettiin mutta sekin on 4,99 EUR/kk eli 60 EUR vuodessa.
Onko muita verenimijöiden kohteeksi joutuneita tai vinkkejä miten haistattaa paskat Nordealle?
(Inbefore "Laita 100 tonnia tilille" ja "Ota asuntolaina").
On ollut kymmenia vuosia jo palvelumaksut käytössä, tuli samoihin aikoihin kun pankkikortit.
Onko elätillä nälkä?