Kuinka törkeänä pidät sitä että YT-neuvottelujen jälkeen lähellä eläkeikää olevat irtisanotaan?
Kommentit (101)
Se on järkevämpää irtisanoa kalleimmat työntekijät kuin nuoret ja halvemmalla tekevät,näin se vaan menee, ei siinä ole mitään torkeää.
Ikärasismia! Haastaisin sen firman oikeuteen. Lakia on rikottu. Vaatisin isot korvaukset ja maksimirangaistukset kaikille vastuussa oleville. Alkaisin riehumaan! NiiN!
Vanhojen taidot ja tuottavuus ei aina ole kovin korkealla tasolla
Juuri tuolla tavallahan se menee reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Se on järkevämpää irtisanoa kalleimmat työntekijät kuin nuoret ja halvemmalla tekevät,näin se vaan menee, ei siinä ole mitään torkeää.
Miten luulet jonkun 60-v. naisen enää työllistyvän uudestaan verrattuna nuoreen uransa alussa olevaan? V: Sinua ei kiinnosta se pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Parempihan se noin, pääsevät alkuun liiton rahalle ja sitten eläkkeelle.
kyllä! minä sain lopputili lapun ma käteen viel 3vk siel pers lävessä oltava tosin ma haen saikkua .sitten mökille silläaikaa kun muut raataa puolvuotta jää puuttumaan ansiosidonnaisesta et kestäis eläkeikään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten luulet jonkun 60-v. naisen enää työllistyvän uudestaan verrattuna nuoreen uransa alussa olevaan? V: Sinua ei kiinnosta se pätkääkään.
Markkinataloudessa ei ole sijaa tunteilulle vaan raha määrää kaikessa,halusimme tai emme.
Vierailija kirjoitti:
tämä juurikin...itse halusin vapaaehtisesti putkeen kun yt tuli tietoon ja 37 muuta halusi myös sen jälkeen kun heille kerroin että voi itse haluta. Tästä on jo tovi aikaa, v. 2009 tämä onni kohtasi meitä ja minä sain liki 6v lisää vapaata ennen eläkettä, muutama muu liki samanverran ja toiset vähemmän jotka oli vanhenpia kuin minä tuolloin.Ihan jokainen on ollut tyytyväinen valintaansa, nythän me kaikki ollaan jo eläkkeellä oltu vuosikaudet.
Monikansallinen suuri yhtiö maksoi sen sakkomaksun meista TVRlle ja sitä kautta se raha kiersi meille anssina, eli sakko oli meidän anssin suuruinen.Näimme ne irtisanottujen nimilistat ja kukaan meistä vapaaehtoisesti pois jääneistä ei ollut listalla. Eli töihin sai jäädä meidän tilalle sellaisia jotka olisi irtisanottu muutoin, toki pois joutuneita oli paljon enemmän kuin meidän 38 määrä, kun iso osasto sulautettiin toisiin. Osa sai töitä yhtiön muilta osastoilta ja osalle muista toimipaikoista tarjottiin, mutta kukapa sitä kotoaan mihinkään .
Suosittelen kaikille keille talouden puoleen on mahdollista, eli talous kunnossa eikä velkaa, niin on helppo lähteä ja ilo nauttia lisä vuosista vapaalla.
Ei se mielestäni törkeää ole eikä edes väärin. Nuoret ansaitsevat oman tilaisuutensa. N60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä juurikin...itse halusin vapaaehtisesti putkeen kun yt tuli tietoon ja 37 muuta halusi myös sen jälkeen kun heille kerroin että voi itse haluta. Tästä on jo tovi aikaa, v. 2009 tämä onni kohtasi meitä ja minä sain liki 6v lisää vapaata ennen eläkettä, muutama muu liki samanverran ja toiset vähemmän jotka oli vanhenpia kuin minä tuolloin.Ihan jokainen on ollut tyytyväinen valintaansa, nythän me kaikki ollaan jo eläkkeellä oltu vuosikaudet.
Monikansallinen suuri yhtiö maksoi sen sakkomaksun meista TVRlle ja sitä kautta se raha kiersi meille anssina, eli sakko oli meidän anssin suuruinen.Näimme ne irtisanottujen nimilistat ja kukaan meistä vapaaehtoisesti pois jääneistä ei ollut listalla. Eli töihin sai jäädä meidän tilalle sellaisia jotka olisi irtisanottu muutoin, toki poi
unohdin mainita , jotta irtisanomisajan palkka 6 kk maksettiin kotiin ktan mukaan
Luottamusmiehistä olisi hyvä aloittaa.
Jos on puoli vuotta eläkkeeseen ja on ollut yli 5-vuotta samassa työpaikassa. En pitäisi sitä ongelmana.
On kokemusta työpaikoista,he oli kortistossa aikansa ja sit pääsivätkin eläkkeelle,ottivat asian hyvin.Säälivät enempi meitä nuoria.Saadaanko mistään työtä.Saatiin me
Nuorista saa tuottoa fossiileista ei ole kuin kuluja sen vähäisenä aikana mitä ei saikuta
Yli 60-vuotiaana lähtisin jos nuorempi jolla lapsia saisi jäädä.
Ihmettelen oman ikäluokkani eli kuusikymppisten itsekkyyttä ja itsekeskeisyyttä. Kuusikymppiset velattomat omistusasunnoissa elelevät ihmiset valittavat kun joutuvat työttömäksi. On velaton omistusasunto, 1-2 autoa, kesämökki. Pitäisi ilmeisesti irtisanoa ennemmin esimerkiksi kolmekymppiset, joilla on maksettavana asuntovelat, opintovelat ja lasten elatus. Omaa lasta ei tietenkään saisi irtisanoa. Se olisi väärin. N60
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen taidot ja tuottavuus ei aina ole kovin korkealla tasolla
Eikä ne halua opetella uusia asioita eikä järkevämpiä työskentelytapoja ja kaikki perustellaan että näin me silloinkin tehtiin kun kekkonen astui valtaan niin näin meidän tyylillä se pitää tehdä nykyäänkin kun emme me mitään muuta osaa
Vierailija kirjoitti:
Yli 60-vuotiaana lähtisin jos nuorempi jolla lapsia saisi jäädä.
Tosipaikassa,,tuskin lähtisit.
Nuoret naiset ja vanhat mummot ei mitään muuta tee kun saikuttaa ja välttelee työntekoa vaikka vaatii samaa palkkaa kuin ne jotka töitä tekee ja palkkansa ansaitsee