Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien rajojen asettaminen, miten onnistuitte?

Vierailija
29.11.2024 |

Ainahan voi katkaista välit tiettyihin ihmisiin, mutta esim. sukulaisiin törmää pakosti joissain juhlissa ja esim. työpaikallakin saattaa tarvita kyseistä 'taitoa', jos sitä nyt taidoksi voi sanoa. Senhän pitäisi olla normaali ominaisuus, mutta itselleni se on kehityskohde. Vai onko vain sitten töykeä niissä tilanteissa? Jos loukkaantuvat niin loukkaantuvat.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan ei. Vaikka peilin edessä. 

Vierailija
2/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajat tarkoita töykeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Nedra Tawabin kirja Vedä rajat

Vierailija
4/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen erittäin hyvä pitämään rajani. Varmaan sen takia jotkut pitää mua töykeänä ihmisenä. Mutta en mä näe sitä ollenkaan töykeänä, että sanon ei, ja pidän puoliani, ellen samalla tahallani loukkaa muita. Ja sitä en tee. Mutta toki joitain ihmisiä loukkaa se, etten ole ns. kilttis joka yrittää koko ajan miellyttää. Se on heidän ongelmansa, jos se loukkaa, ei minun.

Vierailija
5/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun neuvottiin en kai itte olisi osannut, löysin aasinsillan.

Vierailija
6/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeys on heikkouden merkki. 

Ei sun tarvitse esitellä tunteitasi. Ole kohtelias, päättäväinen ja valitse viisaasti taistelusi. 

Vierailija
7/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se tarkoittaa kanssaihmisten mielestä töykeyttä, jos joku aiemmin kaiken niellyt ei suostukaan enää kaikkeen. Sitä on todella monen vaikea kestää, mutta sellainen joka on aina ollut "jämäkkä", saa vapaasti sitä olla ja selitykseksi tarjotaan "marjatta nyt vaan on sellainen luonteeltaan, ei sille mitään voi!". Mutta jos kiltti alkaa yhtäkkiä pitää puolensa, niin siitä kyllä jaksetaan pahoittaa mieli ja aletaan epäillä vähintään mielenterveysongelmia.

Vierailija
8/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ikäviä ihmissuhteita jos kuukausi ennen joulua alat niistä stressata.

Vierailija
9/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo veti rajat. Ympärilleni. Olen loukussa ja hän ei ymmärrä rajoittavansa elämääni. Ihana ihminen, mutta...

Ja tuo rajojen vetäminen: jos sen sanoo läheiselle ja hän ohittaa rajat olkia kohauttamalla, ei vastaus ole aina se, että hae parempaa seuraa. Jotenkin varsinkin tässä maailman ajassa edes hölmö kuvitella, että ihmiset toisiaan kunnioittaisivat.

Vierailija
10/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies asettaa rajoja vai onko sen yksin naisten oikeus?

Tähän mennessä ihan jokainen nainen asettaa rajoja miehille samalla kun kieltää miestä asettamasta rajoja.

Vierailija
11/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä täytyy vain alkaa asettaa ja kestää toisten mahdollisesti silmitönkin raivo, kun eivät enää pysty hyötymään susta kuten ennen. Tarvittaessa otat etäisyyttä/lopetat yhteydenpidon.

Vierailija
12/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla ikäviä ihmissuhteita jos kuukausi ennen joulua alat niistä stressata.

Ei tämä kyllä jouluun liity mitenkään.

Ap

Vierailija
13/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä ihan jokainen nainen asettaa rajoja miehille samalla kun kieltää miestä asettamasta rajoja.

Jokainen aikuinen asettaa omat rajansa. Jos ei osaa, korkea aika opetella.

Vierailija
14/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kasvatettiin olemaan kynnysmatto, mutta olen oppinut pitämään rajani aikuisena. Sanon, ensin kauniisti jos en hyväksy jonkun käytöstä ja sitten kyllä katkaisen välin tai laitan kontaktin minimiin jos toinen ei kunniota rajojani.

Vierailija
15/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. 

Vierailija
16/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut enää muita vaihtoehtoja kuin sanoa täysin suoraan miltä musta tuntuu ja miten tilanteen koen. En ilkeästi, mutta suoraan kiertelemättä faktat faktoina ja omasta näkökulmastani mitenkään asiaa toisen hyväksi pehmittelemättä. Olin tehnyt sitä ymmärtämistä ja luovimista sen toisen hyväksi jo vuosia. Helvettihän siitä repesi ja välit meni poikki. Kieltämättä tämä tuli yllätyksenä, en ollut hetkeäkään ajatellut, että reagoisi niin rajusti. Hän kun oli itse ollut kamala vuosia, niin jotenkin hölmönä ajattelin, että herää katumaan. Ja ajattelin myös, että kyllähän hänen on täytynyt ymmärtää käytöksensä, mutta ei nähnytkään itsessään mitään vikaa, eikä alkuunkaan ymmärtänyt, miksi sillä tavalla hyökkään häntä vastaan. 

Vierailija
17/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen syyttää miestä ja lopulta vie rahat, yhteiset ystävät ja itsetunnon. Miehelle on asetettu raja ja jos ne eivät kelpaa niin mitä sitten? Miessian olisi tullut osata asettaa rajat. Kuinka naiivi oikeasti olet? Maailma ei ole oppikirja rajojen asettamisesta.

Vierailija
18/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se tarkoittaa kanssaihmisten mielestä töykeyttä, jos joku aiemmin kaiken niellyt ei suostukaan enää kaikkeen. Sitä on todella monen vaikea kestää, mutta sellainen joka on aina ollut "jämäkkä", saa vapaasti sitä olla ja selitykseksi tarjotaan "marjatta nyt vaan on sellainen luonteeltaan, ei sille mitään voi!". Mutta jos kiltti alkaa yhtäkkiä pitää puolensa, niin siitä kyllä jaksetaan pahoittaa mieli ja aletaan epäillä vähintään mielenterveysongelmia.

Pitäisi pystyä vetämään ne rajat ystävällisesti ja samalla jämäkästi, niin ettei mene Itsellä tunteisiin. Siinä on kyllä opettelemista. 

Vierailija
19/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te laittelette rajoja tunnepohjalta ja siksi, että on tämä kokemus? No ei ihme, että on vaikeaa.

Vierailija
20/43 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen syyttää miestä ja lopulta vie rahat, yhteiset ystävät ja itsetunnon. Miehelle on asetettu raja ja jos ne eivät kelpaa niin mitä sitten? Miessian olisi tullut osata asettaa rajat. Kuinka naiivi oikeasti olet? Maailma ei ole oppikirja rajojen asettamisesta.

Et tekisi tästä mitään naiset vastaan miehet taistelua, jooko? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi