Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä määrän ymmärtämättömyyttä kelpuutatte ihmissuhteissanne

Vierailija
29.11.2024 |

Esim. kumppanin suhteen, miten paljon olette valmiita selittämään itseänne toiselle ja hän sitten ymmärtää tai ei, ainakin itselläni on tarve tulla ymmärrettyksi 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni vai toiselta?

Toiselta. Itse havahduin siihen että ymmärrän ihmisiä vaikka he eivät ymmärtäisi minua ja tämä on epätyydyttävää.

Ap

Tai sitten luulet ymmärtäväsi. 

Itse erosin ekasta pitkästä avioliitostani vasta siinä vaiheessa kun tajusin, että en oikeesti ymmärrä miestäni ollenkaan, eikä hänkään varmaan mua.

Oltiin oltu nuoresta asti yhdessä ja ns. kasvettiin mukamas yhteen. Paitsi että kumpikin muuttui. Olisin voinut erota jo aiemmin, mutta vasta kun kekkasin, että miksi yrittää kun mun hieno ymmärrykseni on ollut itseni kuvittelemaa tässä kaikki nää vuodet, vasta siinä vaiheessa pystyin päättämään erosta.

Toki olin jo aikuistunut myös siinä määrin, että en e

Se luetun ymmärtäminen on myös hyvin tärkeää, se säästää aikaa ja voimavaroja. Huomiota saat positiivisemmallakin tavalla. Ei ole söpöä jos aikuinen ihminen esittää aivan liian tyhmää, se menee jo yli makurajojen.

Vierailija
22/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilla ihmisillä ei ole tällaista ongelmaa. Normaalit ihmiset ovat luonteeltaan sellaisia, että heidän ymmärtämisensä ei ole muille ongelma. Normaalit ihmiset osaavat kommunikoida ja tulla ymmärretyiksi. 

Vaikeat ihmiset, erityisherkät, epävakaan persoonallisuushäiriön draamakuningattaret kokevat, ettei heitä ymmärretä.

Se että jatkuvasti valittaa tai kokee yhteydettömyyttä kertoo jostain, ehkä siitä ettei pysty ilmaisemaan itseään, luomaan yhteyttä muihin. Siis tuokin on mahdollista ja heijastaa sitten oman kyvyttömyytensä toisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen kysyy sinulta että miksi sinä käyttäydyt tuolla tavalla niin kerro syy rehellisesti. Toinen saattaa yllättyä.

Vierailija
24/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut itsestäni kertomalla aika lailla kaiken. Olen tehnyt sen itseni vuoksi, ei voi mitään jos joku ei vain ymmärrä. Tämä oli hyvä ratkaisu, varsinkin kun en saa nautintoa turhasta tappelemisesta.

Tämä sopisi minunkin tilanteeseen kuin nenä päähän. 

Vierailija
25/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä sulautua mitenkään enää. Elän erakkona. 

Vierailija
26/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilla ihmisillä ei ole tällaista ongelmaa. Normaalit ihmiset ovat luonteeltaan sellaisia, että heidän ymmärtämisensä ei ole muille ongelma. Normaalit ihmiset osaavat kommunikoida ja tulla ymmärretyiksi. 

Vaikeat ihmiset, erityisherkät, epävakaan persoonallisuushäiriön draamakuningattaret kokevat, ettei heitä ymmärretä.

Normaaleille eli sinun kaltaisillesi. Ymmärrät vain skeemoihisi sopivia. 

99% ihmisistä sopivat skeemoihin. Vain teillä yhden prosentin vähemmistöllä on tämä ongelma, ettei teitä ymmärretä. 

Mitä oikein solkotat. Mitä ylipäätään olet palstalla. Mistä repäisit prosentin? Lähteet. Miksi maailmassa on niin paljon sotia, jos 99% ihmisistä ymmärtää toisiaan. Miksi on niin pal

Noin prosentti ihmisistä kärsii epävakaasta persoonallisuushäiriöstä.

Lähde: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00994

Vierailija
27/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut itsestäni kertomalla aika lailla kaiken. Olen tehnyt sen itseni vuoksi, ei voi mitään jos joku ei vain ymmärrä. Tämä oli hyvä ratkaisu, varsinkin kun en saa nautintoa turhasta tappelemisesta.

Tämä sopisi minunkin tilanteeseen kuin nenä päähän. 

Kyllä minä suosittelen vain kertomaan avoimesti. Olen joutunut oikein aivotyöskentelyyn kun yritän miettiä miten asian kertoisi uudestaan koska edellinen selitys ei ollutkaan riittävän ymmärrettävä. Tämä tietysti vaatii molemminpuolista kiinnostusta tähän keskusteluun ja luottamusta siihen että se toimii. Kun on avoin ja rehellinen niin tämä on yllättävän helppoa selittäjälle itselleen. On ihan mukavaa kun joku kiinnostuu näin paljon! Sitähän saattaa innostua avaamaan kaikenlaista.

Vierailija
28/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Työsuhteissa voin rahaa vastaan sietää jonkinlaista kitkaa, vapaaehtoisiin suhteisiin en sellaista halua

Vierailija
29/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas olet itse epävarma siitä toisesta henkilöstä niin kysypäs väillä suoraankin. Miksi käyttäydyt noin? Miksi sanoit näin? Mitä tämä tarkoittaa? Jne. Näin oppii, täytyy vain muistaa sanoa jos ei usko, niinkin voi käydä. Voihan se toinen yrittää myös valehdella. Tämähän on hieman sama kuin lapsenkin kanssa välillä. Tätä se nyt vain on kun haluaa oppia ja ymmärtää.

Vierailija
30/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan vielä vinkin että kun haluat tulla siis ymmärretyksi niin kerro itse kaikki oleellinen. Voit vielä varmistaa lopuksi kysymällä että tuliko asia selväksi? Näin toinen oppii myös sinusta ja saa turvaa samalla. Joillekin on todellakin vaikeaa ymmärtää normaaleja ihmisiä kun itse ovat kieroja kuin korkkiruuvit.

On varmaan totta tuo että jotkut kieroja kuin korkkiruuvit jonka vuoksi ymmärtäminen on täysin mahdotonta. Luultavasti heidän omat sepustuksensakin ovat niin sekavia että siksi niitä on vaikea tai ihan mahdotonta ymmärtää. Joutuisi jotenkin lukemaan rivien välistä ja tekemään ties mitä omia tulkintoja. Omien tulkintojen tekeminen jostakin sekavasta on luultavasti aika riskaabelia hommaa jos ei jostain syystä ole erityisen hyvä kierojen ihmisten tuntija/tulkitsija. Jotkut ovat joutuneet myös elämään ties missä valkeiden valheiden viidakossa puhumattakaan siitä että joillakin ollut lähiympäristössä ihminen joka salakavalasti on yrittänyt johdatella toisen ajattelua ja käytöstä siten kuin itse haluaa (vanhempi-lapsi-suhde???!!!). Normaali ihminen? Millainen hän on? Arvelisin että ainakin rehellinen ja suora ja ilman mitään takaa-ajatuksia ja tarvetta vaikuttaa/muuttaa toista ihmistä. Hirveää olla kieron vanhemman lapsi! Se että ihminen itse tietää mikä on se 'kaikki oleellinen' itsestä ja omasta elämästä ei sekään ole ihan helppo juttu. Toisesta oppii paljon kun elää tämän kanssa. Tässä on yksi syy miksi elämänaikainen parisuhde pitäisi solmia nuorena. Eletään yhdessä ja tiedetään toisesta 'kaikki' - ainakin kaikki oleellinen eikä ole sen varassa että uusi kumppani kertoo itsestään 'kaiken oleellisen'.

Vierailija
31/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni vai toiselta?

Toiselta. Itse havahduin siihen että ymmärrän ihmisiä vaikka he eivät ymmärtäisi minua ja tämä on epätyydyttävää.

Ap

Jos et ymmärrä sitä, miksi ihmiset eivät ymmärrä sinua, niin et sinäkään niitä muita ihmisiä ymmärrä, vaikka niin kuvittelet.

Vierailija
32/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen, että en haluakaan tulla ymmärretyksi. Ei kiinnosta olla mikään itsestäänselvyys, jota toinen kuvittelee soittelevansa kuin viulua. Jos luulee tuntevansa ja ymmärtävänsä, teen jonkun tempun, jotta pysyn itse oman elämäni herrana

Vierailija
33/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi minun pitää vastata puhelimeen enkä voi pelata tietokoneella t. mies

Vierailija
34/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan vielä vinkin että kun haluat tulla siis ymmärretyksi niin kerro itse kaikki oleellinen. Voit vielä varmistaa lopuksi kysymällä että tuliko asia selväksi? Näin toinen oppii myös sinusta ja saa turvaa samalla. Joillekin on todellakin vaikeaa ymmärtää normaaleja ihmisiä kun itse ovat kieroja kuin korkkiruuvit.

On varmaan totta tuo että jotkut kieroja kuin korkkiruuvit jonka vuoksi ymmärtäminen on täysin mahdotonta. Luultavasti heidän omat sepustuksensakin ovat niin sekavia että siksi niitä on vaikea tai ihan mahdotonta ymmärtää. Joutuisi jotenkin lukemaan rivien välistä ja tekemään ties mitä omia tulkintoja. Omien tulkintojen tekeminen jostakin sekavasta on luultavasti aika riskaabelia hommaa jos ei jostain syystä ole erityisen hyvä kierojen ihmisten tuntija/tulkitsija. Jotkut ovat joutuneet myös elämään ties missä valkeiden valheiden viidakossa puhumattakaan siitä et

No siis sinulla ainakin on hyvin ymmärrystä. Olen itse rehellinen ihminen, avoin ja "helppo" koska en tykkää riidellä ja tapella turhaan. Tämä on varmasti helpottava tekijä. Auttoi se että kumppani oli kiinnostunut ymmärtämään toimintaani, tottakai oli koska ei hyväksy minkäänlaista vilunkipeliä siltikään vaikka oli itse aika epärehellinen. Hän kuitenkin oppi luottamaan minuun koska huomasi rehellisyyteeni. Itse hän taas ei toiminut oikein joten suhteen loppuaikoina hän myönsi ettei pystykään ymmärtämään minua ihmisenä ja kipuili itsessään omia ongelmiaan. Tavallaan siis ymmärsi mutta positiivisuuteni oli hänestä hämmentävää. Olin tasapainoinen ihminen ja hänellä pahoja haasteita ja myönsi olevansa kateellinen minulle. No, tätähän se on.

Vierailija
35/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tuosta pitkästä vastauksestani kompata vielä tuota avoimuutta, se auttaa jos toinen aistii väärin tai saa vainoharhoja, epävarmuuksia yms. Kaikki kannattaa siis oikoa. Se on itsellekin hyväksi.

Vierailija
36/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Todella paljon. Omassa suvussani on paljon nepsyjä. Rakastan heitä ja teen parhaani jotta puolin ja toisin ymmärretään toisiamme. Kaipaan kuitenkin enemmän vapautta omaan ilmaisuun. Tuntuu, etten neurotyypillisenä pysty aina olemaan spontaanisti oma itseni. Jotta en tulisi heidän kanssaan väärinymmärretyksi, on harkittava omat sanat ja teot tarkkaan. Oman minuuden, luonteen ja spontaanisuuden kahlitseminen on toisinaan henkisesti raskasta. Olo on usein väsynyt ja yksinäinen. Koen tulevani yrityksistä huolimatta usein väärinymmärretyksi. Väärinkäsitysten selvittely on heidän kanssaan työlästä, koska oman suvun nepsyt ovat usein joustamattomia ja vääristä tulkinnoistaan kiinni pitäviä. Osa heistä on jo vanhuksia. Vanhuus on tuonut mukaan vanhuuden haasteet. Rakastan heitä.

Vierailija
37/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi vain valkata joku samantyyppinen ihminen, kuin yrittää koko ajan selittää joka asiaa. En esim. ikinä olis sellaisen kanssa, jolle pitää selittää tunteita. En tosin ole epätasapainoinen, joten tunne-elämäni on ns. normaalia. 

Vierailija
38/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi vain valkata joku samantyyppinen ihminen, kuin yrittää koko ajan selittää joka asiaa. En esim. ikinä olis sellaisen kanssa, jolle pitää selittää tunteita. En tosin ole epätasapainoinen, joten tunne-elämäni on ns. normaalia. 

Tämäkin on hyvä huomio joka kannattaa ottaa tosissaan, kaikki eivät vain sovi yhteen. Jos toisen käytös loukkaa jatkuvasti eikä pysty sellaisen ihmisen kanssa olemaan niin ehdottomasti kannattaa päättää suhde siihen. 

Vierailija
39/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon. Todella paljon. Omassa suvussani on paljon nepsyjä. Rakastan heitä ja teen parhaani jotta puolin ja toisin ymmärretään toisiamme. Kaipaan kuitenkin enemmän vapautta omaan ilmaisuun. Tuntuu, etten neurotyypillisenä pysty aina olemaan spontaanisti oma itseni. Jotta en tulisi heidän kanssaan väärinymmärretyksi, on harkittava omat sanat ja teot tarkkaan. Oman minuuden, luonteen ja spontaanisuuden kahlitseminen on toisinaan henkisesti raskasta. Olo on usein väsynyt ja yksinäinen. Koen tulevani yrityksistä huolimatta usein väärinymmärretyksi. Väärinkäsitysten selvittely on heidän kanssaan työlästä, koska oman suvun nepsyt ovat usein joustamattomia ja vääristä tulkinnoistaan kiinni pitäviä. Osa heistä on jo vanhuksia. Vanhuus on tuonut mukaan vanhuuden haasteet. Rakastan heitä.

😂

Vierailija
40/40 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa en enää oikeastaan yhtään. Aiemmin (nuorena) olin oikeastaan valmis ymmärtämään toisenkin puolesta ja myös mukauduin toisen ajatusmaailmaan ja tapoihin, mutta enää en jaksa yhtään jos ei olla sillä samalla taajuudella. 

Tämä kaikki siis pätee kaikkiin ihmissuhteisiin, ei vain parisuhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi