Kannattaako vetäytyä rekrytoinnista kun ei kuulu mitään?
Reilu kuukausi sitten lähetin työhakemukseen erääseen työpaikkaan. About 2,5 viikkoa sitten kävin haastattelussa ja viikko sitten sain s-postin, jossa sanottiin että rekrytointi viivästyy, mutta ei kerrottu miten kauan. Tästä ei ole mitään hyvää fiilistä enää, joten kysyisin teiltä, kannattaako tässä enää pysyä? Mitkä ovat mahikset, että tällaisessa tilanteessa oikeasti saisi tämän työpaikan?
Kommentit (34)
Töiden pitäisi kuulemma alkaa joulukuun alussa, mutta mikään ei ole siis varmaa. Tätä ennen olisi pitänyt olla perehdytys ja luottotietojen selvitykset jne. Epävarmuusessa tässä eletään..
AP
Vierailija kirjoitti:
Töiden pitäisi kuulemma alkaa joulukuun alussa, mutta mikään ei ole siis varmaa. Tätä ennen olisi pitänyt olla perehdytys ja luottotietojen selvitykset jne. Epävarmuusessa tässä eletään..
AP
Eiköhän tuo juna ole mennyt jo ajat sitten. Jos sinulla on toinen paikka tiedosaa, ota se. Jos ei, niin älä nyt ainakaan tuhlaa energiaasi tuon firman säädön miettimiseen
No jo on ongelma. Ootko parisuhteissakin sellainen, että otat eron heti kun pelottaa, että toinen voi jättää?
Meillä kaupungilla venyy vähän väliä rekrytoinnit. Milloin esimies on kipeenä, milloin tulee väliaikainen rekrykielto säästösyistä, milloin organisaatiouudistus jne. Se viivästys ei kerro mitään siitä ovatko he kiinnostuneita sinusta vai ei. Itse teksin niin, että jäisin odottamaan ja JOS saa jonkun duunin, niin sitten soittaisin ja kysyisin ovatko he vielä kiinnostuneita kun sait toisen tarjouksen, mutta olet edelleen kiinnostunut heistä.
No kai sitä muutaman viikon voi odotella? Luuletko että nykyään firmoissa on ketään tekemässä noita rekrytointeja kokopäiväisenä. Se on esimiehillä sivuhommana miljoonan muun asian ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen jatkuvasti uusia duuneja, mutta ei kyllä hirveästi motivoi roikkua mukana tuollaisessa jossa mikään ei ole varmaa (antaa huonon kuvan yrityksestä ylipäätään) ja pettymys olisi erittäin kova jos en tulisi valituksi.
AP
Jos haluat töihin, kyllä sun täytyy pystyä kestämään kielteinen vastaus.
Olen eri, mutta mielummin vaikka se kielteinen vastaus kuin viikko, tai kuukausitolkulla epätietoisuudessa roikottamista. Muuten joka kerta, kun noin on käynyt, on vastaus lopulta ollut ei. En laskisi mitään tuon firman ja työpaikan varaan, jos olisin Ap.
Vierailija kirjoitti:
No jo on ongelma. Ootko parisuhteissakin sellainen, että otat eron heti kun pelottaa, että toinen voi jättää?
Meillä kaupungilla venyy vähän väliä rekrytoinnit. Milloin esimies on kipeenä, milloin tulee väliaikainen rekrykielto säästösyistä, milloin organisaatiouudistus jne. Se viivästys ei kerro mitään siitä ovatko he kiinnostuneita sinusta vai ei. Itse teksin niin, että jäisin odottamaan ja JOS saa jonkun duunin, niin sitten soittaisin ja kysyisin ovatko he vielä kiinnostuneita kun sait toisen tarjouksen, mutta olet edelleen kiinnostunut heistä.
En tiedä miten toimisin parisuhteissa kun en ole koskaan sellaisessa ollut. Olen vaan hyvin turhautunut kun pääsen haastatteluun, mutta ei valita työhön ja nyt yhtäkkiä kun kaikki näytti hyvältä, niin tulee tällainen viivästys. Haluaisin vaan töihin, se on tärkein aisa elämässäni tällä hetkellä.
AP
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ne duunit koskaan ala just silloin kun niiden on tarkoitus alkaa ilmotuksen mukaan. Jos he palkkais siihen jonkun kokeneen, niin johan sillä olis parin viikon irtisanomisaikakin. Älä vetäydy, mutta älä enää ajattele tuota hakua aktiivisesti. Yllätyty iloisesti, jos soittavat. Jos eivät, niin eivät.
anna olla voimassa KÄY KUIN TAMMELAN VÄHÄ ÄLISTEN päättäjien kunnassa valitsivat talousjohtajan joka ei käynyt edes kunnassa silti maksoivat hälle 5320e.
Vierailija kirjoitti:
No kai sitä muutaman viikon voi odotella? Luuletko että nykyään firmoissa on ketään tekemässä noita rekrytointeja kokopäiväisenä. Se on esimiehillä sivuhommana miljoonan muun asian ohessa.
Heillä oli joku HR henkilö hoitamassa niitä juttuja ja haastattelussa oli toki myös esimiehet mukana. Motivaatio on vaan mennyt.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ne duunit koskaan ala just silloin kun niiden on tarkoitus alkaa ilmotuksen mukaan. Jos he palkkais siihen jonkun kokeneen, niin johan sillä olis parin viikon irtisanomisaikakin. Älä vetäydy, mutta älä enää ajattele tuota hakua aktiivisesti. Yllätyty iloisesti, jos soittavat. Jos eivät, niin eivät.
Oikeastaan toivoisin, että saisin heti jonkun helpon siivous, varasto tai teollisuustyön nyt heti kun kiinnostus on lopahtanut täysin. Ärsyttää vaan kun tämä ja kaikki muut on käytännössä ollut ajanhukkaa.
AP
Niin ja hakemuksessa haettiin useampia, mutta onhan tässä mennyt jo tovi kun jo hakuaikana haastateltiin väkeä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kärsimätön: 2,5 viikkoa sitten haastattelu ja viikko sitten ilmoitus viivästymisestä. Nuo ajat voisivat olla kuukausia. Itselläni meni kolme kuukautta paikan saamiseen.
Ja minä en halua olla osaa tuollaista. Jos menisi kuukausia, niin silloin olisi voinut työllistyä toiseen työpaikaan, joka ei välttämättä vastaa koulutusta, mutta en minä nyt rupea irtisanoutumaan kun olen vasta aloittanut ja oppinut taloon.
AP
Siellä voi kuule olla vaikka HR influenssassa ja siksi pari viikkoa homma seis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kärsimätön: 2,5 viikkoa sitten haastattelu ja viikko sitten ilmoitus viivästymisestä. Nuo ajat voisivat olla kuukausia. Itselläni meni kolme kuukautta paikan saamiseen.
Ja minä en halua olla osaa tuollaista. Jos menisi kuukausia, niin silloin olisi voinut työllistyä toiseen työpaikaan, joka ei välttämättä vastaa koulutusta, mutta en minä nyt rupea irtisanoutumaan kun olen vasta aloittanut ja oppinut taloon.
AP
Siellä voi kuule olla vaikka HR influenssassa ja siksi pari viikkoa homma seis.
Eikö heillä ole tuuraajia, jotka voisivat hoitaa joitakin tiettyjä asioita?
AP
No eikä ole. Päin vastoin, heillä ei ole varaa palkata oikein ketään, ja se näkyy