Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ravintolat eivät noudata ravitsemus- suosituksia?

Vierailija
28.11.2024 |

Ja puhun nyt tavallisista ravintoloista, en pikaruoka paikoista. Mutta ravintoloissa kasvikset loistavat poissaololla annoksista, korkeintaan niitä on koristeena.  Annokset sisältävät paljon rasvaista lihaa. Ne tarjoillaan usein ranksisten tai rasvapaistettujen lohkoperunoiden kanssa. Terveellistä ruokaa ei ravintolasta saa lainkaan 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt huonoissa ravintoloissa. Missä tahansa lounaspaikassa annoksen voi rakentaa ihan suositusten mukaisesti. Jopa Hesburgerissa on mahdollista tilata salaatti. En edes tiennyt että on vielä jotain Esson baareja, joissa ainoa vaihtoehto on jokin lihaköntsä ranskalaisilla ja yksi persiljanoksa joka kuuluu siirtää lautasen sivuun syömättä.

Jotenkin koomista arvostella muita käymisestä huonoissa ravintoloissa ja sitten esitellä ravintolan jossa itse pitää oma annos koota ilmeisesti hyvänä ravintolana :-D

Vierailija
22/32 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt huonoissa ravintoloissa. Missä tahansa lounaspaikassa annoksen voi rakentaa ihan suositusten mukaisesti. Jopa Hesburgerissa on mahdollista tilata salaatti. En edes tiennyt että on vielä jotain Esson baareja, joissa ainoa vaihtoehto on jokin lihaköntsä ranskalaisilla ja yksi persiljanoksa joka kuuluu siirtää lautasen sivuun syömättä.

Jotenkin koomista arvostella muita käymisestä huonoissa ravintoloissa ja sitten esitellä ravintolan jossa itse pitää oma annos koota ilmeisesti hyvänä ravintolana :-D

Kas kun ei ylpeile joutuvansa kokkaamaankin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ei mene ravintolaan syömään terveellistä arkiruokaa, vaan jotain maukkaampaa. Ei kenenkään tarvi jatkuvasti syödä suositusten mukaan. Välillä saa juhlia ja nauttia "epäterveellisestäkin". Ravitsemustieteilijä Patrik Borgin kirjassa sanottiin, että 80/20 sääntö on hyvä: jos syöt arjessa 80% terveellistä ruokaa, niin se 20% saa olla melkeinpä mitä vaan, ilman että terveys kärsii, ja kuitenkin mieli ja suukin saa nautintoa.

Mutta kansa toimii 20/80 suhteella. Suomalaiset eivät olisi euroopan toiseksi lihavin kansa, jos söisi ja joisi 80/20. 

Vierailija
24/32 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintosuositusten mukaan lihaa pitää syödä. Lisukkeet voit tilata mieleisiksesi.

Vierailija
25/32 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnan ravintola ja edustustilaisuudet suositusten mukaiseksi. 

Edustajille raflaansa samaa kouluruokaa samalta keittiöltä kuin kouluissa. Nyt aloitetta kehiin!

Vierailija
26/32 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaan nyt pikkuhiljaa uskoa että teidän ilmastokiima ei saa kannatusta vaikka kuinka se naamioidaan terveysperusteiseksi. Teidän vihervassareiden ideologisessa ilmastopaskassa ei ole mitään järkeä että sitä kannattaisi edes kannattaa

Vierailija
27/32 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaan nyt pikkuhiljaa uskoa että teidän ilmastokiima ei saa kannatusta vaikka kuinka se naamioidaan terveysperusteiseksi. Teidän vihervassareiden ideologisessa ilmastopaskassa ei ole mitään järkeä että sitä kannattaisi edes kannattaa

Tämä...!

Vierailija
28/32 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin käynyt ravintolassa, koska mulla on tauti, jossa joutuu suolan käyttöä rajaamaan. Varsinkin huippukokit vaativat ruokaan suolaa, suolaa, enemmän suolaa. Jotain hedelmiä voisi varmaan tilata ravintolassa, mutta niitä saa kaupastkin.

Vierailija
29/32 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastronomi ja nykyhistorian ehkä kuuluisin kokki Paul Bocuse sanoi: Minä olen kokki, enkä lääkääri. Jos haluatte syödä terveellisesti, menkää sairaalaan syömään.

Vierailija
30/32 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnan ja hallituksen edustajien ruokapaikkoihin tosiaan maksimaalisesti käyttöön nämä ruokasuositukset. Niin pitää elää kuin opettaa!

Vierailija
31/32 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihaan kokkiin ei ole luottamista!

Vierailija
32/32 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille makseta siitä.

Lounasravintoloissa kyllä on kasviksia tarjolla, ainakin niissä on ollut joissa itse olen käynyt.