Varmistakaa että tilaamanne joulupukki ei saa samaan aikaan toimeentulotukea Kelalta
Voit myös varmistaa asian maksamalla palkkion tilille ja kirjoitat maksuun viestin palkka työstä
Mukavaa joulun odotusta!
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Nyt verottajan kannattaa jalkautua tutkimaan pukkien bisneksen taustat ja kitkemään pois harmaa talous 😂
No tällä saataisiin ainakin monta harmaata taloutta aatoksi kun ajettaisiin pukkibisnes alas. Joo ei, kyse yhdestä illasta joten suotakoon palkkiot pukeille joilla menee osa rahoista jo kuluihinkin: vaatetus ja matkakulut.
Se alkaa olla jo kiire pukin hommaamisessa. Ne kaverit jotka ovat 20 vuotta tehneet. On jo varattuja.
Ei siinä, ne kaverit tienaa ihan kivasti oikeassakin töissä. Meidän pukin palkka oikeata työstään oli 5000 hujakoilla. Oli työttömänä aloittanut 25 vuotta sitten. Tykkää hommasta ja tekee varmaan vielä 20 vuotta.
Koko päivän työstä jos hyvä pukki saa ilman veroja 150e/päivä KERRAN vuodessa niin Suomen talous ei siihen kaadu vaikka pukkeja ois 100000.
Jokainen maksamatta jätetty veroeuro on pois orpon kavereilta ja niiden junaratabisneksistä.
t. Joulupukki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt verottajan kannattaa jalkautua tutkimaan pukkien bisneksen taustat ja kitkemään pois harmaa talous 😂
No tällä saataisiin ainakin monta harmaata taloutta aatoksi kun ajettaisiin pukkibisnes alas. Joo ei, kyse yhdestä illasta joten suotakoon palkkiot pukeille joilla menee osa rahoista jo kuluihinkin: vaatetus ja matkakulut.
Eiköhän noita rytkyjä löydy ihan ilmaiseksi ja sähköpyörällä liikkuminen lähes ilmaista.
Verottajan sivulla:
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot/a…
höpölöpö. maksu käteisellä, ja kossupullo matkaevääksi. aina on näin toimittu ja tullaan toimimaan. me emme tue tätä banaanitasavaltaa millään tavalla.
Joulupukki: näin ilmoitat tulon:
Joulupukin saama korvaus on veronalaista ansiotuloa (työkorvaus).
Tarkista veroilmoitus, kun saat sen keväällä. Jos siinä ei ole tietoja maksetusta korvauksesta, ilmoita työkorvaus veroilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Otan aina sen 500 euroa käteisenä.
Yhdestä keikasta vai koko illasta?
Suksi nyt jo suolle kyttäämisines. Joulupukille suon pienen lisätienestin minkä kerkeää saamaan sen yhden päivän aikana jos kelan tuella enkä koe edes pienintäkään kateutta kuten ilmeisen persaukinen katkera ap.
Vierailija kirjoitti:
Suksi nyt jo suolle kyttäämisines. Joulupukille suon pienen lisätienestin minkä kerkeää saamaan sen yhden päivän aikana jos kelan tuella enkä koe edes pienintäkään kateutta kuten ilmeisen persaukinen katkera ap.
Mistä tiedät että on mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukille maksetaan käteisellä kirjekuoressa, se on perinne.
Tällaisista perinteistä tulee luopua
No en taida luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropas ääliö miten se varmistetaan?
Miksi haukut toisia ääliöksi?
Siksi kun se on ääli.. ja miten tyypit on noin kateellisia, jos yhtenä päivänä vähän tienaa?
Paljon parempi homma tienata on kerätä marjoja ja sieniä.
Teen yleensä 8-10 pukin keikkaa jouluna. Saan 100-120 euroa keikka. Tässä alueella missä asun niin asuu paljon perheitä. Tässä kerrostalossa missä asun niin olin viime vuonna kahdessa perheessä pukkina ja tienasin 200 euroa. Nyt on ainakin 2 keikkaa sovittu tähän taloon jo ja tässä lähellä on 3 keikkaa sovittu. Ehdin tekee monta keikkaa koska matkat ei ole pitkiä. Tässä alueella on paljon omakotitaloja ja koulu ja lapsiperheitä on paljon. Tienaan hyvät rahat jouluna ja itse olen työtön. Olen pitkään tehnyt pukin keikkoja jotain 25 vuotta. Aloiitin pukkina kun yksi kirjakaupan omistaja joskus puheli siitä koska se oli itse näyttelijä ja teki pukin keikkaa. Kokeilin kerran ja se antoi hyviä neuvoja joten siitä lähtien ollut pukkina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on mies?
Missä tuossa näet mainintaa että kyseessä arvellaan olevan mies? V*tun idiootti ..
Mistä te tiedätte pukin tilinumeron tai edes sen, missä pankissa sillä on tili?
Täysin utopistista. Kirppareillakin maksetaann yleensä käteisellä ja itse olen myynyt paljon tavaraa vuosikausia rompetoreilla. Ne on hyvin suosittuja paikkoja kesäisin. Lähes aina siellä maksetaan käteisellä ja jos ei niin saisi maksaa, siihen loppuisi se toiminta kokonaan. Kukaan ei saisi sitten myydä vanhoja tavaroitaan pois. Minäkin myin vanhempieni kuolinpesän romppeet pois nimenomaan rompetoreilla. Entäs tuo tori.fi -myyminen, ainakin me on myyty huonekaluja ja telkkareita ymv. Torissa monta kertaa. Maksu aina käteisellä. Minulla ei ole maksupäätettä enkä anna tilinumeroitani tuntemattomille.
Ja nyt ei kenenkään kannata "pelotella," kuinka antaa tämän ilmi, koska minä en saa toimeentulotukea.
Mutta siis jos saisin, niin ihan samalla lailla toimisin. Ei sitä kukaan ryhtyisi nuuskimaan, mitä siitä ihminen itselleen saisi. Ja vaikea olisi sanansa todistaakin. Sanoisin silloin, että myin siskoni tavaroita ja rahat meni sille.
Moni yrittäjä ei saa asumistukea enää tammikuussa.
https://www.salkunrakentaja.fi/2024/08/asumismenot-asumistuki/
"Jos asunto on yrityksen nimissä ja tehty vuokrasopimus niin asumistukea ei saa, jos omistaa yrityksestä 50 % tai yli."