Asun vuokralla,
ei ole velkaa, en maksa hoitomaksua ollenkaan vaikka lapsi on päivähoidossa, olen huoleton, elän hyvää elämää. Käykö kateeksi?
Kommentit (75)
niin 0-luokkaan kuuluu vajaan 1600 euron yhteenlasketuilla bruttotuloilla. Kyllä se minusta on ihan hemmetin köyhää, sori vaan...
t. bruttotulot n. 7500 euroa / kk
lapsi on kunnallisessa hoidossa, voisimme näillä tuloilla toki ottaa lainaakin, mutta emme halua. On olemassa muitakin syitä kuin pienituloisuus siihen ettei hoitomaksua tarvitse maksaa. Muovimatto on kyllä harmaa, kaapin ovet ovat valkoiset (niin oli siellä omistusasunnossakin, joka itse asiassa on vieläkin minun omistuksessani), kylppärissä on kyllä kaakelit. Niin ja saunakin on ja parveke.
Kohta kyllä poistuu nukkumaan viihtyisään tapetoituun makuuhuoneeseen.
tai sitten lapsi on sosiaalisista syistä päiväkodissa....
asutaan omassa upeassa rivarissa pk-seudulla. Asumiskulut laina + vastike 650 euroa on varmasti vähemmän kuin mitä maksettas tästä vuokraa. Lisäksi maksetaan kokoajan omaa eikä kuollutta lehmää. Ei olla mitään huippupalkkaisia, vaan ihan perusduunareita. Aina ollaan ite maksettu täydet hoitomaksut. Asumistukea ei olla koskaan saatu penniäkään. Olen ylpeä että saan olen itse saanut hoidettua asiani hyvin enkä ole yhteiskunnan elättinä. Olen huoleton, elän hyvää elämää.
Kerron oikean vastauksen huomenna jos ei tule sellaista ennen sitä. ap
lapsi on ilmaisessa eskarissa vain puoli päivää.
Kerron oikean vastauksen huomenna jos ei tule sellaista ennen sitä. ap
Tällaiset arvailuleikit on kyllä lapsellisia. Kertoo aika paljon ap:stä.
Se mikä musta täällä on hassua, on se että ei voi muka olla mitään muita vaihtoehtoja kuin vuokralla-asuminen ja velkataakka. Siis mitä hel...ä? Muitakin vaihtoehtoja on.
Mä en ole ap:lle pätkääkään kateellinen, päinvastoin, mulla on omistusasunto, kohtuullisesti velkaa siitä JA lisäksi voin matkustella ja nauttia elämästä.
Etkö keksinyt yön aikana hyvää selitystä? Totuus on, että olette köyhiä.
asutaan omassa upeassa rivarissa pk-seudulla. Asumiskulut laina + vastike 650 euroa on varmasti vähemmän kuin mitä maksettas tästä vuokraa. Lisäksi maksetaan kokoajan omaa eikä kuollutta lehmää. Ei olla mitään huippupalkkaisia, vaan ihan perusduunareita. Aina ollaan ite maksettu täydet hoitomaksut. Asumistukea ei olla koskaan saatu penniäkään. Olen ylpeä että saan olen itse saanut hoidettua asiani hyvin enkä ole yhteiskunnan elättinä. Olen huoleton, elän hyvää elämää.
ja muutaman vuoden kuluttua meillä laina maksettu ja maksamme asumisesta 250 e/kk vastiketta. Ja omaisuutta / asunnon arvo yli 200 000 e.
Sinä maksat edelleen vuokraa vuosittasella indeksi korotuksella ja kaikki vuosien aikana maksamat vuokrat on mennyt hukkaan.
Tarkoitus oli näpäyttää niitä omistusasunnoissa asuvia, joiden mielestä vuokralla asuvat eivät voi olla kunnollisia ihmisiä. Minulla on myös omistusasunto, jossa en asu. Nyt asun perheeni kanssa vuokralla ja elän ihan yhtä hyvää, omasta mielestäni jopa parempaa elämää kuin raskaan velkataakan alla. Mutta olen sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse kadehtia eikä myöskään arvostella toisen tapaa elää. Ihmisiä ei voi lokeroida asuinpaikan mukaan.
Tuo hoitomaksu asia tuli mukaan samoista syistä. Ei kannata kadehtia sellaista, jolla on pieni hoitomaksu tai ei maksua ollenkaan kuten meillä. Oikea vastaus on, että lapset eivät ole itse tehtyjä, eli olemme sijaisvanhempia. Sijoitetut lapset usein tuovat eteen niin paljon haasteita, ettei kenenkään ole syytä kadehtia siitä pienestä rahallisesta helpotuksesta jota sijaisvanhemmat saavat.
Minua ei siis kannata eikä tarvitse kadehtia, enkä minä kadehdi teitä, joilla on paremmat tulot ja hienommat asunnot. Yritetään elää kaikki sitä omaa hyvää elämäämme ja arvostaa toisiamme. ap
Pitääkö sinun ruokakaupaussa miettiä mihin riittää rahat ja ostaa vaatteet ja kaikki muu kirppikseltä? Täytyy olla tosi köyhä kun ei voi maksaa hoitoamaksuja!
Pääasia, että jokainen on itse tyytyväinen elämäänsä ja valintoihinsa.
Mä maksan ihan mielelläni lasten päivähoidosta.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä että ketään ei kannata kadehtia. Ulkoisesti meidän perheen asiat onkin hyvin ja moni voisiki kadehtia meitä. Jotkut ovat jopa sanoneet niin, jopa sellaiset jotka tuntee meidän perheen ja historian. Mutta kun olen sanonut että sitten sinun tulee otta koko paketti, myös ne ikävät asiat.
Sinä maksat edelleen vuokraa vuosittasella indeksi korotuksella ja kaikki vuosien aikana maksamat vuokrat on mennyt hukkaan.
niiden vastineeksi ASUNNON, jossa asua.
Niinpä niin, vuokraa maksamalla saa asunnon jossa asua, lainaa maksamalla saa ikioman kodin.
Ehkäpä teillä ei siis ole päivähoitoikäisiä lapsia?
Muuten ei täsmää.