Minua kiusataan työpaikalla
En saa tarpeellisia työhöni liittyviä tietoja, työtehtäviä siirretään yllättäen minulta pois jne. Mitä oikein voi tehdä? Esimies on kollegan lisäksi mukana kiusaamisessa.
Kommentit (52)
Harmin paikka, mutta ehkä vähän väärä paikka kysellä neuvoja ihmisiltä joilla ei voi olla mitään käsitystä asiasta. Kiusaaminen nyt ei koskaan ole ok, joskus olen silti ajatellut, onko kiusaaminen aina niin mustavalkoista. Kysymys on kuitenkin ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta loppuen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, mutta ehkä vähän väärä paikka kysellä neuvoja ihmisiltä joilla ei voi olla mitään käsitystä asiasta. Kiusaaminen nyt ei koskaan ole ok, joskus olen silti ajatellut, onko kiusaaminen aina niin mustavalkoista. Kysymys on kuitenkin ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta loppuen lopuksi.
Oletko kuullut valta-aseman väärinkäyttämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala katsoa muuta työpaikkaa jos voit, turha menettää terveyttään tuollaisessa paskalaitoksessa. Viimeisenä vaihtoehtona voit ottaa henkilöstöpuoleen yhteyttä, elleivät ole samassa kupletissa mukana.
t. työpsykologi
Kiitos viisaista sanoista. Olo on todella vaikea tämän takia. Tuntuu etten voi vaikuttaa tilanteeseen mitenkään. Jos yrität muistuttaa etteivät asiat ole menneet kuten sinulle sanotaan, sekin yritetään kääntää jotenkin sinua vastaan.
Ensin vaikutti siltä, että kiusaajana olisi pelkästään kollega, mutta vähitellen hän on saanut myös esimiehen vedettyä mukaan kiusaamiseen.
Mulla oli samanlainen tilanne. Onneksi sain vaihdettua talon sisällä muihin hommiin. Tosin edellinen ensimies yritti tämän estää, mutta onneksi nykyinen ei tähän suostunut.
Työsuojelupiiriin yhteys, jos työsuojeluvaltuutettu ei saa mitään aikaan.
Kuulostaa tehottomalta työpaikalta jos tuollaiseen on aikaa
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tehottomalta työpaikalta jos tuollaiseen on aikaa
Kyllä.
Ota yhteys esimiehen esimieheen, jos sellainen on, tai liittoon tai työsuojeluun. Toinen vaihtoehto on, että jäät sairauslomalle, ja etsit uuden työpaikan. Karenssia ei kannata tuollaisten takia ottaa.
Työnantaja ei hankkinut myöskään kunnollisia työvälineitä ja sitten valittaa, kun hommat etenevät sen vuoksi hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pomollakin on pomo, voi jopa olla järkevämpi joten sanoudu irti ja ota yhteyttä "isopomoon", kerro tilanteesta. Ei sitä tiedä kuka lähtee.
Se ei minua irtisanoutumisen jälkeen enää auta, jos joku joutuu lähtemään. Toki on todisteita kiusaamisesta, mutta ei siihen silti välttämättä haluta puuttua.
Ehkä ei auta sinua mutta eivät enää kiusaa muita ja pieni kosto on aina paikallaan.
Köyrit jokaista pyllykoloon, pyytämättä ja yllättäen.
Toisaalta jokainen työpaikka tarvitsee narrin, ja niistä pidetään kynsin hampain kiinni